Aviseringar
Rensa alla

Öronpiercing på bebisar - Vad är din åsikt?


Nej för helvete.


   
SvaraCitera

det är inte farligt eller nått ju orka göra stort av det vadå smärta? ehh det känns inte. bete sej som någon ska dö för en liten hål i öronen haha. gjorde när jag var bebis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Öronepiercing i ett bibisöra är ju farligt. Barnet kommer ju att försöka slite ut ut ringen/ nålen ur örat då den undrar i all nyfikenhet vad det är som sitter i öronsnibben.
Jag tycker det är en väldigt dålig idé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harmy:

Är det så bra att ha kvar hålenn om de fortfarande blöder och varar efter alla år? Kan inte kännas så värt med de hålen även om det är fint :/

Hon har inte haft örhängen sedan hon var 15...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idioti skulle jag kalla det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Ungefär lika dumt som att döpa sina barn - alltså mycket

Väldigt konsekvent höredu.. gillar [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr Brightside:

Väldigt konsekvent höredu.. gillar [bigcheers]

Ähm, utveckla vad som skulle vara (inte vara?) konsekvent med det där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Ähm, utveckla vad som skulle vara (inte vara?) konsekvent med det där?

Jo, att ge någon ett namn är något som har lika långa spår som ett örhänge har. Om inte mindre. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr Brightside:

Jo, att ge någon ett namn är något som har lika långa spår som ett örhänge har. Om inte mindre. [smile]

ah, sant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tog hål i öronen någon vecka innan jag fyllde 19 [blush]
Fick inte förren jag var 18, pappa trodde att jag skulle få nickelallergi och dö [blush]


   
SvaraCitera

Mårran:

Hon har inte haft örhängen sedan hon var 15...

Hur länge då? även om man bara haft kort är det ju inte bra med infektioner..


   
SvaraCitera

Jag tycker det är stört. Hörde talas om några som gjorde det på sin dotter för att alla trodde hon var en kille. [tard]

Jag tog hål när jag var 8 eller nåt sånt tror jag. Men jag varken passade i det eller gillade att ha det, så jag lät dem växa igen efter ett år typ. [crazy]

Stackars barn som inte får välja då liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker det e bra att göra det i tidigt ålder med tanke på att infectiones risken e mindre men i såfall ska det bara vara små ploppar så man inte tar sönder örat vid lek och små hål som lätt växer igen om ungen inte skulle vilja ha det när den blir större själv fick jag hål vid två månaders ålder och bola inte ett skit

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Mårran:

Och allergier... Ju yngre man är, desto större är risken att man får nickelallergi

man ska ju ha guld elr silver på ungen såklart annars e man ju helt blåst[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dead angel:

man ska ju ha guld elr silver på ungen såklart annars e man ju helt blåst

Guld och silver innehåller nickel. Visste du inte det?


   
SvaraCitera

dead angel:

man ska ju ha guld elr silver på ungen såklart annars e man ju helt blåst[tard]

annars är ju kirurgiskt stål ir såndär medicinsk plast som används mycket idag bra?


   
SvaraCitera