Aviseringar
Rensa alla

Öva på att tyda drömmar


Ämnesstartare

Jag vill gärna öva mig på att tyda era drömmar. Posta era drömmar så tyder jag dem. Helst inte för långa inlägg, tack 🙂 


   
Citera

Jag gick upp för en stege där en liten hund satt. Hunden skällde inte men bet mig i knät. Sedan vaknade jag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Jag gick upp för en stege där en liten hund satt. Hunden skällde inte men bet mig i knät. Sedan vaknade jag. 

Du måste inte kämpa så hårt för att komma dit du vill, men för att behålla positionen behöver du vara dominant och uppmärksam. 


   
SvaraCitera

Jag drömmer ofta om biljakter, ingen aning om varför jag är jagad, bara är. Oftast av polis. Vad har jag gjort?


   
SvaraCitera

S3ON:
Jag drömmer ofta om biljakter, ingen aning om varför jag är jagad, bara är. Oftast av polis. Vad har jag gjort?

Även om det inte var min tråd så gissar jag på att du känner dig jagad av någonting i livet. Kanske är det någonting som stressar dig? Kanske känner du dig jagad av förväntningar? Kanske känner du dig jagad av livet, du kanske inte vill bli äldre? 

Bara spekulationer, får se vad drömexperten säger..


   
SvaraCitera

lätt, ska skriva ner nästa jag minns 🙂

hur gör du när du försöker tyda?


   
SvaraCitera

NiklasW: gissar jag på att du känner dig jagad av någonting i livet.

Det känns för uppenbart för att vara sant. :))


   
SvaraCitera

En drygt två år gammal dröm jag hade nerskriven:

Det började med att jag skulle hoppa mellan plattformar för att jag var jagad. Det var nån blandning mellan lek och allvar. Sen satte jag mig ner på nåt staket, med nån polare bredvid mig och nån randomperson mitt emot. Alla hade likadana skor, men mina var oknutna. Randompersonen frågade om jag hade för stora skor. Jag svarade med att de bara var oknutna, sen knöt jag skorna. Det var en polisbil i närheten.
Sen förvandlades drömmen. Började med att jag var vid nån byggnad (med en väg runt om och ett berg bortom det). Det var som ett spel, och jag tjänade pengar genom att dansa.
Sen förvandlades det igen. Men nu var det samma miljö, bortsett från att vägen nu var vatten, byggnaden var en ö och det var en polisstation på berget.
Jag arbetade för någon och jag skulle smuggla stora byggnader över vattnet. Jag skickade de flesta på baksidan men en på framsidan som lockbete. Jag låste in poliserna som var i vägen (men tids nog lyckades de alltid fly). Men sen blev jag övervakad.
Jag stack till mitt hemliga gömställe med byggnader (som fanns på andra sidan ön). Det var enormt. Jag skyndade mig igenom det då jag trodde att jag var förföljd.
Plötsligt var min farsa och hans fru där. Halvvägs genom stället stannade vi upp. Vi hade hittat nån hylla med silver, guld, ett människoskelett och en människokropp.
Sen fortsatte vi. Tillslut kom vi till toppen (ett torn med utsikt över allt annat). Där var plötsligt min brorsa med också. Han sa nåt i stil med "Jag har byggt allt i blåbärstårtor och ost ... och sten"
När han sa sten så förvandlades allt till en Minecraftserver (men även om det fanns chatt och det såg det inte utseendemässigt ut som Minecraft). Jag blev mod och kunde flyga över allt. Då såg jag massa andra personer som bröt sig in i byggnadskomplexet. Sa nåt i stil med "Synd att man antingen måste göra så man inte kan ta bort saker eller stänga det för allmänheten om man vill att det ska vara helt".
Sedan återvände jag till tornet. Jag fick en AK47 eller pistol (de andra runt omkring fick också det). Vi började skjuta mot inkräktarna men träffade aldrig. Då kom en tjej och sköt ett skott med ett gevär som lät väldigt kraftigt, och nån där nere blev träffad och dog.


   
SvaraCitera

S3ON:

Det känns för uppenbart för att vara sant. :))

Tycker du det? 

Jag har själv nämligen ofta tidigare drömt om att jag är jagad och jag är ganska säker på att det just var en symbol för oro över framtiden, att jag känt mig jagad av viktiga beslut, utveckling och av tiden som går framåt, ibland snabbare än vad man hinner med.


   
SvaraCitera

Drömde om en rysk pojke som blev torterad i olika burar/bås, bland annat genom att stängas in med en giftorm. Kör.


   
SvaraCitera

Ibland drömmer jag även att jag har ihjäl oskyldiga människor och senare är på rymmen från rättsväsendet.. Helt sjukt.. Brukar infinna mig i ett tillstånd när jag kommer på mig själv i drömmen typ: "Men varför gjorde jag det? Jag är inte sådan.." etc, därefter bryter jag ut i panik och vaknar till slut upp sjukt lättad över att det bara var en dröm... Ibland "vaknar" jag även upp och tror att det är på riktigt, hamnar i ett sjukt skumt tillstånd där jag har hjärtklappning och ej vet om hur vida jag fortfarande drömmer eller ej, har panik, pratar om konstiga saker ingen människa förstår etc etc.. Som om jag fortfarande är i drömmen fast ändå vaken. Och det är ju ej sömnparalys eftersom jag kan röra på mig och gå runt, det är mer som om jag är under hypnosliknande tillstånd. 

Aja, lämnar över orden till drömexperten nu!  


   
SvaraCitera
reben

drömmer om hissar o att åka i dom typ en gång i veckan. vissa perioder typ varje dag. ofta e de lutande golv i och utanför hissen 


   
SvaraCitera

S3ON:
Ibland drömmer jag även att jag har ihjäl oskyldiga människor och senare är på rymmen från rättsväsendet.. Helt sjukt.. Brukar infinna mig i ett tillstånd när jag kommer på mig själv i drömmen typ: "Men varför gjorde jag det? Jag är inte sådan.." etc, därefter bryter jag ut i panik och vaknar till slut upp sjukt lättad över att det bara var en dröm... Ibland "vaknar" jag även upp och tror att det är på riktigt, hamnar i ett sjukt skumt tillstånd där jag har hjärtklappning och ej vet om hur vida jag fortfarande drömmer eller ej, har panik, pratar om konstiga saker ingen människa förstår etc etc.. Som om jag fortfarande är i drömmen fast ändå vaken. Och det är ju ej sömnparalys eftersom jag kan röra på mig och gå runt, det är mer som om jag är under hypnosliknande tillstånd. 

Aja, lämnar över orden till drömexperten nu!  

Tror att när man vaknar så hastigt ifrån något så verkligt på ett ögonblick, man är trött och varit i drömmen/drömmar hela natten... Då kan det kännas som att man fortfarande är kvar i dröm eller att man blivit "chockad"/stressad över dröm. Speciellt när det är läskiga, farliga, obekväma... drömmar.




Jag hade en dröm som började når jag var sju år gammal. Den slutade kanske när jag var elva. Drömde kanske totalt 10 gånger som jag verkligen mindes drömmen.

Det handla om att jag och många många flera vid diverse tillfällen var jagade utav den såkallade "Järnjätten" en gigantisk jätte utav järn... (ifall det inte är uppenbart Rodnar)... Det hela utspelade sig i den byn där jag då bodde under den tiden. Dock så var byn hyfsat modifierad som det många gånger blir i drömmar... Som att det fanns områden och byggnader som det inte fanns i verkliga byn. Eller att man tog sig ifrån västsida till östsidan på någon sekund. Men jaja, jag/vi var jagade och försökte hela tiden gömma mig/oss, men jätten visste alltid vart jag var. Det slutade alltid på exakt samma ställe, där jätten inte var i närheten, och så (tror jag) "pussade" jag och Carolin (äkta människa) varandra. Rodnar

Lyckligt slut, men den kom alltid tillbaka och någonstans i det undermedvetna så visste jag ungefär alltid hur drömmen skulle gå, men jag blev aldrig tagen utav jätten. Minns inte heller om vi någonsin pussades med jag tror det. heh, vad liten man var... Därefter slutade drömmen.

Kan nog tyda drömmen själv hyggligt. Men det var en/flera dröm¨ar som vart speciella. Speciellt då den alltid var likadan och att jag drömde den så många gånger. Rekordet annars är tre. Nuförtiden drömmer jag aldrig mer än en gång per dröm. Med undantag om en nostalgidröm då det utspelas som att jag/vi är unga i lågstadiet och två tjejer förvandlas till vampyrer och vi är i samma grupprum som de. Förvirrad Fast den historian får bli en annan gång.

Kan rabbla upp många många drömmar, dock så är vissa såklart sådant som man vill hålla för sigsjälv. Gillar inte att prata/skriva om drömmar då jag anser att det är personligt på något vis. Superstitious...


   
SvaraCitera

inatt drömde jag att jag hade ett barn i min lägenhet som ville ta livet av både sig själv och mig, så jag bar ut det i trapphuset och stängde dörren. sedan gick resten av drömmen ut på att jag med jämna mellanrum gick fram till ytterdörren, satte ögat mot kikhålet och såg barnet stå med tomma, kolsvarta ögon och stirra tillbaka på mig


   
SvaraCitera

om det inte framgick av min beskrivning så var det en mycket obehaglig dröm


   
SvaraCitera