Aviseringar
Rensa alla

överbeskyddande mamma


bcsc
 bcsc

Jag vet att det här låter typ aa jag vet inte störande eller nåt... men prata med en vuxen och fråga hur du ska hantera situationen om du inte kan göra det själv. 

aristoteles:
Om du för en vuxen diskussion med henne och höjer din nivå en bit så ökar nog chanserna att hon ser dig som mogen nog att gå ut själv

Där har du ett bra tips, ge dig inte. Om hon inte vill lyssna på dig eller går iväg så hanterar hon det inte på ett moget sätt men jag tror att om du sätter dig ner med henne och säger att ni måste prata och att det är viktigt och att du vill att hon ska lyssna så går det säkert bra 🙂 hon är din mamma så hon borde lyssna på dig, hon bryr sig om dig 🙂


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc

och jag tycker att du verkar väldigt självständig när du jobbar och går i skolan samtidigt och passar dina syskon 🙂 så ta upp det så kanske hon ser att du kan ta hand om dig själv 🙂


   
SvaraCitera

Låter som att din mamma inte riktigt mår nå bra.. ta det inte illa upp.. men hon kan inte må så bra om hon ska hålla en sån jävla koll på dig!
Visst, jag kan förstå henne att hon inte vill att något ska hända dig eller något sådant, men det där är ju bara överdrivet.
Frågan är ju hur du beter dig, är du en stökig person eller världens snällaste.. är du en mer stökig person så förstår man att din mamma vill ha regler och sådant.. men är du ''världens snällaste som inte gör något olagligt/dumt alls'' så låter det lite knasigt..

Jag tycker du ska kontakta någon vuxen i din närhet som känner din mamma väl och som kan övertyga henne att det är okej att vara ute lite längre än till kl 20:00 på helger.
På något sätt så verkar det som att hon har svårt att lita på dig.. men eftersom jag varken känner dig eller henne så kan jag ju inte riktigt se hur det egentligen är.

Det är säkert jätte jobbigt, men jag kan lova att det är lika jobbigt att ha en mamma som beter sig som en tonåring när man är 42 år! 

Lycka till 🙂


   
SvaraCitera

Galen

Diablo_Girl: gona


   
SvaraCitera

Blivande_japan: Galen

Du föll i fällan skrev fel med mening Galen

Haters gona hate


   
SvaraCitera

Diablo_Girl:

Du föll i fällan skrev fel med mening Galen

Haters gona hate

det brukar heta så ja.


   
SvaraCitera

Blivande_japan: det brukar heta så ja.

jag råkade stava rätt nånstans på nån kommentar xD

och jag skriver ju haters gona hate även på seriösa kommentarer utom när jag glömmer det och det är för att jag vet att vissa kommer störa sig på stavfelet i gona.

Haters gona hate


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diablo_Girl: Du föll i fällan s

<3


   
SvaraCitera

Kan du inte försöka nå din pappa på något sätt. Säg till honom att ni ska sätta er och verkligen prata igenom det. Samla på dig argument, man blir ju inte självständig om man måste höra av sig tio gånger om dagen. Om man inte får gå till stranden som 15-åring klockan fyra på dagen så kan ju de påverka ens betyg då man känner sig utanför alla andra socialt och man kan bli stressad.


   
SvaraCitera

isola: <3

<3 😀


   
SvaraCitera