Aviseringar
Rensa alla

Överbett?


Ämnesstartare

Antar att dom här frågorna är lite delade mellan olika kategorier men postar här.
Jag har överbett, inget farligt. Men mitt överbett går så långt att mina framtänder trycker ner tandköttet framför mina framtänder där nere. Jag ska ha tandställning snart så det kommer fixa sig, men jag undrar lite, är det väldigt oattraktivt?
Och kan man kyssas med ett överbett som är så stort? Har stort komplex över det eftersom jag inte vill faila när jag ska kyssa/hångla med någon.


   
Citera

Oavsett är det bättre att få det fixat nu än senare i livet?


   
SvaraCitera

Alltså om man har så mycket överbett så hakan försvinner så är det osexigt.

Du kommer klara av att kyssa


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Alltså om man har så mycket överbett så hakan försvinner så är det osexigt.


   
SvaraCitera

Daedalus:

är det väldigt oattraktivt?

Ja.

Men det blir nog bra med tandställningen. [love] Men lova att aldrig avla en massa barn (inte ens ett), det är ärftligt! [no-no] Världen behöver inte fler oattraktiva människor som lider.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadå att hakan försvinner? Jag har fortfarande en haka, bara att tänderna räckte över dom andra.

Och jodå, fixar det så fort jag kan.


   
SvaraCitera

Daedalus:

Vadå att hakan försvinner? Jag har fortfarande en haka, bara att tänderna räckte över dom andra.

Jag menade om du hade supermycket överbett så att hakan försvinner så är det fult. Annars så är det inte så fult, eller det beror ju på hur mycket du har.


   
SvaraCitera

Tycker inte att det är oattraktivt, så länge det inte är jättemycket överbett. Du behöver inte oroa dig, du kommer kunna kyssas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Jag menade om du hade supermycket överbett så att hakan försvinner så är det fult. Annars så är det inte så fult, eller det beror ju på hur mycket du har.

Ja asså framtänderna ligger över mina andra tänder i underkäken, och lutar emot tandkötter under dom. Men jag har fortfarande min spetsiga haka 🙂


   
SvaraCitera

Daedalus:

a asså framtänderna ligger över mina andra tänder i underkäken, och lutar emot tandkötter under dom. Men jag har fortfarande min spetsiga haka 🙂

Hmm... jag har nog fått allting om baktassen nu, om tänderna i övre käken ligger framför dom undre, då har man överbett?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Hmm... jag har nog fått allting om baktassen nu, om tänderna i övre käken ligger framför dom undre, då har man överbett?

Ja.

Tror du tänker på underbett, har en polare som har en haka som typ pekar framåt, en del brukar tycka det ser förjävligt ut, han har alltså underbett.


   
SvaraCitera

Daedalus:

Ja.

Tror du tänker på underbett, har en polare som har en haka som typ pekar framåt, en del brukar tycka det ser förjävligt ut, han har alltså underbett.

Jaha, men överbett är vanligt. Har själv överbett, tänderna kommer åt tandköttet lite, eller gjorde, nu har det blivit en liten grop där nu. [crazy]

Men det är snyggt.

Geigerzähler:

Ja.

dum dum dum! Hoppas dina kaniner får det! [sad]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

[love] Men lova att aldrig avla en massa barn (inte ens ett), det är ärftligt! [no-no] Världen behöver inte fler oattraktiva människor som lider.

[love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Jaha, men överbett är vanligt. Har själv överbett, tänderna kommer åt tandköttet lite, eller gjorde, nu har det blivit en liten grop där nu.

Mmm precis, tandköttet har typ tryckts ner till tandroten på en av tänderna. Men jo, är bara så sjukt nervös inför att kyssas och sånt, vill inte skämma ut mig.


   
SvaraCitera

Daedalus:

är bara så sjukt nervös inför att kyssas och sånt, vill inte skämma ut mig.

Det kommer att gå bra! Fanns en tjej i min klass med ett sjukt stort överbett, hela överkäken var utanför munnen, och hon var jättepopulär ändå.


   
SvaraCitera