Aviseringar
Rensa alla

överdos av sertralin


Ämnesstartare

Hur många tabletter sertralin kan man överdosa utan att man dör?


   
Citera

Rätt många, men du lär få serotonergt syndrom långt innan du dör, är förmodligen rätt jävla hemskt, att bli förgiftad av sin egen hjärnas signalsubstanser.

Ta inte mer än rekommenderad dosering, det finns absolut inget att vinna på det, du blir inte gladare, du får ingen uppmärksamhet för det och har du otur får dina neuroner sig en rejäl smäll och ditt känsloliv kan bli (kroniskt) dåligt/skadat/förvirrat [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monty Cantsin:

Rätt många, men du lär få serotonergt syndrom långt innan du dör, är förmodligen rätt jävla hemskt, att bli förgiftad av sin egen hjärnas signalsubstanser.Ta inte mer än rekommenderad dosering, det finns absolut inget att vinna på det, du blir inte gladare, du får ingen uppmärksamhet för det och har du otur får dina neuroner sig en rejäl smäll och ditt känsloliv kan bli (kroniskt) dåligt/skadat/förvirrat

Tack för svar!
Jag söker inte efter uppmärksamhet , mitt känsloliv är kört.
Vill ta en ganska rejäl överdos så nån fattar att jag behöver hjälp eftersom man måste vara i stort sätt död innan nån börjar bry sig.


   
SvaraCitera

RainbowTail:

Vill ta en ganska rejäl överdos så nån fattar att jag behöver hjälp eftersom man måste vara i stort sätt död innan nån börjar bry sig.

Och riskera att få men för livet?

Har du försökt prata med dem så att de fattar det?


   
SvaraCitera

RainbowTail:

Vill ta en ganska rejäl överdos så nån fattar att jag behöver hjälp eftersom man måste vara i stort sätt död innan nån börjar bry sig.

överdosera inte sertralin i sådana fall, du vill verkligen inte ha den sorts skada den kan orsaka.
Jag tror att en rejäl offentlig scen där du skriker ut din plåga, kanske blir våldsam osv. skulle fungera lika bra med mindre skada orsakat dig för att folk ska se att du behöver hjälp om du nu behöver det.

Vill du ha bättre och mer ingående tips på att tappa greppet så pm:a, då ungdomar.se's regler förmodligen inte tillåter mig att säga vad som helst


   
SvaraCitera

RainbowTail:

Vill ta en ganska rejäl överdos så nån fattar att jag behöver hjälp eftersom man måste vara i stort sätt död innan nån börjar bry sig.

Hmm.. [sad] Jag kanske kan hjälpa, vad har du för problem? [cute]


   
SvaraCitera

jag åt sertralin enligt läkares inrådan och blev ändå mycket sjuk av det där giftet. Fick ohyggliga magproblem, konstant skakande ben, svettningar, frossa och ångest av helvete, kan bara föreställa mig långsiktiga skador av en överdos


   
SvaraCitera

Alltså...

Monty Cantsin:

Fick ohyggliga magproblem, konstant skakande ben, svettningar, frossa och ångest av helvete, kan bara föreställa mig långsiktiga skador av en överdos

Ångest och myrkrypningar/skakningar är vanligt i början, det passerar efter 3-4 veckors behandling och är inget som ger långvariga effekter.


   
SvaraCitera

pizdakurac:

Ångest och myrkrypningar/skakningar är vanligt i början, det passerar efter 3-4 veckors behandling och är inget som ger långvariga effekter.

Jag menar att jag inte tålde medicinen alls, åt den i 3 månader innan jag tilläts sluta och biverkningarna blev bara starkare med tiden.

Du behöver inte påpeka saker du läst i en bipacksedel, tack på förhand för minskad redundans

Och långvariga effekter syftar på neurologiska skador som uppstår av överdosering då serotoninet börjar binda sig till dopamina, endorfina och andra receptorer när det inte finns tillräckligt många för sertralin vilket skapar ärrbildning och över huvud taget sämre synapser, som kan ta lång tid att läka om de överhuvudtaget gör det


   
SvaraCitera

Monty Cantsin:

Du behöver inte påpeka saker du läst i en bipacksedel, tack på förhand för minskad redundans

Jag har ätit både SSRI och SNRI, så vad du tror om mina kunskaper skiter jag fullständigt i herr fisk.


   
SvaraCitera

pizdakurac:

Jag har ätit både SSRI och SNRI, så vad du tror om mina kunskaper skiter jag fullständigt i herr fisk.

Jag menade att du missuppfattade mig
och vem är du förresten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Och riskera att få men för livet?Har du försökt prata med dem så att de fattar det?

Jag har redan tagit en överdos en gång , men det var av Seroquel , och då tog jag 4 tabletter och fick åka upp på akuten och sen till bup , dom kollade bara min puls och mitt blodtryck och sen fick jag åka hem och sova. Dom har inte frågat eller pratat mer om varför jag gjorde det eller om jag mår lika dåligt nu.


   
SvaraCitera

RainbowTail:

Jag har redan tagit en överdos en gång , men det var av Seroquel , och då tog jag 4 tabletter och fick åka upp på akuten och sen till bup , dom kollade bara min puls och mitt blodtryck och sen fick jag åka hem och sova. Dom har inte frågat eller pratat mer om varför jag gjorde det eller om jag mår lika dåligt nu.

Seroquel är inte heller jättesmart att överdosera, bara upplysning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hmm.. Jag kanske kan hjälpa, vad har du för problem?

Vill bara ta en överdos som påverkar mig lite , så jag kan komma till akuten och få mina föräldrar att fatta att jag mår dåligt. Förra gången jag tog överdos så var det första dom sa att jag gjorde det för att jävlas och att jag förstör allt.


   
SvaraCitera

RainbowTail:

fatta att jag mår dåligt.

På vilket sätt mår du dåligt? :/


   
SvaraCitera