Aviseringar
Rensa alla

Överdoserar jag Alvedon?


Ämnesstartare

Jag har en otroligt hög och jobbig feber. Jag tar två tabletter vart fjärde/femte timme, den sista runt 00:00, sen så sover jag utan att ta nya tabletter förrän runt 08:00/09:00, sen kör jag samma schema.

Jag väger över 50 kg men mindre än 70 kg och jag är 17 år.

Tack på förhand.


   
Citera
Ämnesstartare

Efter beräkningar så tar jag 8 tabletter per dygn.


   
SvaraCitera

kolla på förpackningen?!?!?!?!?!????!?!?!++1


   
SvaraCitera

är nog ingen fara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreddeN:

Tack på förhand.

Maxdos är 8*500g/dygn. I vilket fall som helst så finns det ingen nytta i att ta 1g/tillfälle om du inte har väldigt ont: 350g räcker för att ta ned febern på en vuxen människa och 500g (normaldos/piller) borde räcka gott och väl.


   
SvaraCitera

ja liksom kollap å förpakcningen tkr du sa göra d d brukar säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

kolla på förpackningen?!?!?!?!?!????!?!?!++1

Vi har ingen förpackning av någon anledning, jag har för mig att det står max 8 tabletter per dygn och max 1-2 tabletter per fjärde/sjätte timme.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreddeN:

Vi har ingen förpackning av någon anledning, jag har för mig att det står max 8 tabletter per dygn och max 1-2 tabletter per fjärde/sjätte timme.

Att gå på maxdos direkt om man inte är i behov av det är onödigt. Man börjar med normaldos och ökar om man upplever ett sådant behov.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Att gå på maxdos direkt om man inte är i behov av det är onödigt. Man börjar med normaldos och ökar om man upplever ett sådant behov.

Det är det jag upplever, ligger mara och huttrar och det gör inte i varje kroppsdel, samt hosta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det gör ont i varje kroppsdel***


   
SvaraCitera

"man kan inte bli hög på alvedon"

"men jag vill knarkaaaaaaa"

osv


   
SvaraCitera

man kan få problem med levern så ta så lite tabletter som möjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreddeN:

Det är det jag upplever, ligger mara och huttrar och det gör inte i varje kroppsdel, samt hosta.

Ring sjukvårdsupplysningen och fråga om du kan kombinera Alvedon med något NSAID (Ipren, Voltaren, Naproxen, etc. etc.) i så fall. Torde vara bättre än en massa alvedon.


   
SvaraCitera

varför inte skriva din riktiga vikt bara[shake]


   
SvaraCitera

8 tabl på ett dygn är lugnt, kontakta vårdcentralen om din feber inte gått över efter tre dagar


   
SvaraCitera