Aviseringar
Rensa alla

överdosering av alvedon?


Har dom inte hjälp har du tatt för många å då ger dom dej håvvevärk i stället!! Ja har en skada efter en bil olycka som gör att ja äter starka värktabletter tiparol ihop me allvedån som höjjer efekten ytterligare. Tar man för mö blir de som en lättare förgiftning som ger håvvevärk å när man pessar lucktar de kemiskt. Extra viktit e dricka mkt vatten för dom bränner ur njurarna. Tro mej, har käkat elendet i 11 år nu så ja vet va ja skriver!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det är inte farligt, men det är inte bra heller. Du ska inte ta så många, det ÄR skadligt om du fortsätter. Men om det var en engångsgrej så är det inte så illa. Men det hjälper inte mot huvudvärk att ta så många.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag monterade in tandstälningen i käften åt jag 31 st på 3 dagar. Rekomenderad dos är en var fjärde timme. Dock väger jag 80 kg

Tabletterna skapar en blödning i tarmen som framkallar svettning. Så det är inte bara levern du kan kasera.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Står det inte väldigt gulligt att dubbel dos inte ger dubbel effekt? [confused]

Hjälper inte att ta många. Ta reda på varför du har huvudvärk från början och bota det istället. Alvedon botar inget, det bara bedövar smärtan. Fast beror på vad som åstadkommer den.


   
SvaraCitera

Dina föräldrar är korkade som har tabletter framme där att du kan nå dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uppsök läkare om du har huvudvärk i flera dagar, och ta inte läkemedel utan dina föräldrars kännedom, tror inte att de tycker att det är okej att du överdoserar faktiskt!


   
SvaraCitera

isola:

Dina föräldrar är korkade som har tabletter framme där att du kan nå dem.

haha, tyckte det var kul, fick en bild i huvudet av en pubertal liten 13-åring som förgäves försöker nå högsta hyllan i skafferiet :D:D


   
SvaraCitera

Drick kaffe om du har huvudvärk. Det vidgar blodkärlen[cool]
Eller något.


   
SvaraCitera
KoerV

Eh! Tog 15st under, ja, 2,5dygn då om man skall vara exakt. Inte fan hände det något, jävligt dumt jag vet, men levern fick nog jobba.

Väger iofs runt 100 och är 17år..


   
SvaraCitera