Aviseringar
Rensa alla

överdriver jag?


Ämnesstartare

Hej,

jag och min pojkvän har varit tillsammans i ungefär ett år nu. för ett tag sen såg jag att han hade porrsurfat, han sa att han gör det när han saknar mig för att han inte vill göra det. men liksom då han hade kollat på porr hade vi haft sex på dagen och han tackade nej till det på kvällen, men kolla porr går bra? då kan han väl ändå inte sakna mig. och ja jag vet att han älskar mig ändå och tycker att jag är snygg, men han kollar inte på när andra har sex han kollar bara på andra tjejer nakna. alltså vill han ju bara se tjejerna? känner mig äcklad och som att jag inte duger åt honom. han själv blir skitsur om jag säger att andra killar är snygga typ, sen ser han inget problem med det han gör. tips på vad jag ska göra? eller tips på hur jag ska acceptera det?


   
Citera

Om det inte vore för hans hycklande kanske det hade varit okej men nu vetifan, du ska inte hållas efter en annan standard än han, plus att det är en jävla skillnad på att säga att någon är snygg och att ta fram kuken och runka, säg ifrån vafan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han beskrev det ungefär såhär "men om man alltid äter sin favoritglass, så smakar den inte lika bra om man äter den nästan jämnt" han menade mig där. sen sa han att han är van att se mig, han blir lättare kåt på andra som han aldrig sett förut. men jag visade att jag blev sårad och pratade inte med honom på ungefär 1 vecka och han sa förlåt. men han verkar fortfarande inte se det som något problem eftersom han fortsätter att kolla, men bara när han mår dåligt säger han, då mår han bättre efteråt. vet inte om det var en lögn..


   
SvaraCitera

om han inte är ett arsel mår han nog dåligt på något sätt, är han ett arsel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej han är väl inget arsel, men asså vad ska jag göra?


   
SvaraCitera

du ska väl säga ifrån tydligare, försök inte liksom styra honom helt men vafan då han är med dig ska han vara med dig och inte shyla stylez för bövelen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det vet jag, men hur? han säger bara men det är normalt alla killar gör det


   
SvaraCitera

knepigt, men porren ska ju vara substitutet inte du det borde kunna vara överrens om, förövrigt gör inte andras karaktärsfel nödvändigtvis hans mer okej, gör på det klassiskt svenska viset och hitta en halvtafflig kompromiss


   
SvaraCitera

Har ni det överenskommet att ingen av er få kolla på porr? Och om det sårar dig kanske du behöver ta en titt över vad du vill få ut i ett förhållande där du kanske inte alltid har högsta prioritet, och om du kan acceptera det.
Själv skulle jag inte vilja ha en partner som kollar på porr, då jag ser det som objektifiering och att det är fel att köpa sig tillgång en annan människas sexualitet vare sig det är på film eller i vardagsrummet.

För övrigt tror jag att det är ett rätt kasst sätt att gå till väga att inte prata med sin partner om sådant som sårar en, bättre att ha en öppen dialog om sina känslor gentemot befogad/obefogad svartsjuka.

edit: menar såklart högsta sexuella prioritering


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej det har vi inte. men jag har sagt till han hur jag känner och vi har pratat om det. men det är det att han ljög om det, då känner jag att jag inte riktigt kan lita på honom och jag har inte lika stor lust att ha sex med han längre eftersom det alltid dyker upp i mitt huvud. okej om han hade kollat på när andra har sex om vi inte ses på ett tag. men om vi har haft sex den dagen och han sätter sig och runkar till andra tjejer på kvällen, då är det ju inte okej. jag har sagt det till han men får inte direkt några svar varför han kollar. jag älskar han verkligen jätte mycket och vill inte göra slut för en sådan sak, men prata om det verkar ju inte lösa problemet så vad finns det att göra?


   
SvaraCitera

Porr är en grej som de flesta killar (och tjejer) tittar på, alla gör det inte för njutning. Jag ser ingen fel i att ens partner kollar på porr, han har ju inte samlag med en annan människa? Ta inte porren på så stort allvar, eran partner kollar inte på porr för att ni inte räcker till!

Jag tycker dock att din pojkväns förklaring till varför han kollar på porr är elak. Vadå "favoritglass"? Han ska tycka att din kropp är vackrast. Jag tycker det är låter som att han vill ha en bra bortförklaring men att det blir fel och gör så att det låter värre än vad det egentligen är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tog illa upp för att han bara tittar på nakna tjejer, utan att dom gör någonting. om han hade kollat på när några andra har sex hade jag inte brytt mig så mycket. jag tänker att han vill ha dom mer än mig och jag kan inte släppa det..


   
SvaraCitera

Men du "ställer" väl inte upp på sex när du känner ett obehag och kanske ovilja? Det är ju väldigt illa i så fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej det gör jag absolut inte


   
SvaraCitera

Vad bra!
Men alltså, känner du att du blir svartsjuk alltså? Har han uttryckt att han tycker om andras kroppar bättre än din?


   
SvaraCitera