Aviseringar
Rensa alla

överhet mac.


Ämnesstartare

vincebruh:

Haha varför ljuger du? Min har aldrig varit såpass varm. Det var bara nu som jag upptäckte det eftersom jag inte använt Spotify på ett tag. 

VaRfÖr Ljuger Du? Är du dum på riktigt eller? En MacBook har helt enkelt inte tillräckligt bra ventilation så värmen når aldrig ett ekvilibrium...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:

VaRfÖr Ljuger Du? Är du dum på riktigt eller? En MacBook har helt enkelt inte tillräckligt bra ventilation så värmen når aldrig ett ekvilibrium...

Haha du verkar ju mer dum än vad du ser ut. Min dator har aldrig varit så varm förut. Det är bara nu plötsligt när man använder Spotify som datorn hettar till. Har aldrig varit med om det tidigare annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Listus:
Säger inte att din alltid varit så men rent allmänt har nästan varje MacBook jag använt haft det problemet. 

Brukar med jämna mellanrum stå artiklar om det på macworld en bra Apple sida.

Jo men har fortfarande aldrig haft ett problem där min mac blir överhettad pga Spotify. Måste finnas något som orsakar detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

Haha du verkar ju mer dum än vad du ser ut. Min dator har aldrig varit så varm förut. Det är bara nu plötsligt när man använder Spotify som datorn hettar till. Har aldrig varit med om det tidigare annars.

Det är du som frågar om datorer på ett Ungdomsforum inte jagParty


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:

Det är du som frågar om datorer på ett Ungdomsforum inte jagParty

Haha du som kommer dåliga förslag och påstår att jag är dum lol.


   
SvaraCitera
Berit

"Spotify" Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

Haha du som kommer dåliga förslag och påstår att jag är dum lol.

Inga dåliga förslag, du är bara sur du köpte en dålig laptop 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:

Inga dåliga förslag, du är bara sur du köpte en dålig laptop 😉

Är hur nöjd som helst med min dator Blink  bara för att du själv  inte har råd med en macbook lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

Är hur nöjd som helst med min dator Blink  bara för att du själv  inte har råd med en macbook lol.

20190520_222846.jpg
Har råd men har inget behov 🙂


   
SvaraCitera

Berit: "Spotify"

Med neddragna gardiner och hörlurar på låg volym. Blink

vincebruh: Har aldrig varit med om det tidigare annars.

Då har du egentligen haft tur mer än någonting annat, Macbooks (och merparten av bärbara datorer), är kända för överhettning eftersom det inte ryms lika mycket kylning som i en stationär. Dessutom kan man inte rengöra den lika enkelt, din dator kanske är fylld med damm? 


   
SvaraCitera

Maymay: Har råd men har inget behov 🙂

2g9e.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axel_von_Färsen:

Med neddragna gardiner och hörlurar på låg volym. Blink

Då har du egentligen haft tur mer än någonting annat, Macbooks (och merparten av bärbara datorer), är kända för överhettning eftersom det inte ryms lika mycket kylning som i en stationär. Dessutom kan man inte rengöra den lika enkelt, din dator kanske är fylld med damm? 

 Fungerar utmärkt nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axel_von_Färsen:

2g9e.png

Thank you sir


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturligtvis är det inte "Skype" som är orsaken till att datorn blir överhettad utan det är självfallet andra orsaker. Tanka ner OPEN HARDWARE MONITOR från
https://openhardwaremonitor.org/
så kan du EXAKT se vad du har för temperaturer i datorn på processor (CPU), moderkort mm.

hardware-monitor.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:
Naturligtvis är det inte "Skype" som är orsaken till att datorn blir överhettad utan det är självfallet andra orsaker. Tanka ner OPEN HARDWARE MONITOR från
https://openhardwaremonitor.org/
så kan du EXAKT se vad du har för temperaturer i datorn på processor (CPU), moderkort mm.

hardware-monitor.png

Det var inte Skype utan ''Spotify'' som jag trodde var orsaken till det uppvärmande. Tur att det löste sig ändå av någon konstig anledning.


   
SvaraCitera