Aviseringar
Rensa alla

överhet mac.


vincebruh:
Har ett problem när jag lyssnar på Spotify på min mac så blir maskinen väldigt varmt. Den blir så varm att jag typ bränner fingrarna när jag rör vid den delen där sladden är inkopplat. Jag kollade senaste versionen och startade om programmet men värmen försvinner fortfarande inte. Kollade aktivitetskontrollen också och spotify är typ det enda programmet jag kör. Någon med förslag på vad problemet kan vara och hur man kan sänka temeraturen? Är väldigt orolig att datorn ska gå sönder.

Och du vill spela på en iMac när den knappt kan hantera mjukvaror som Spotify


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malonexd:

Och du vill spela på en iMac när den knappt kan hantera mjukvaror som Spotify

Om du kan läsa svenska så skrev jag att allting fungerade som det skulle. Hur går det med din ordsökande som bara tog 5 sekunder att genomföra? Är du så handikapp eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malonexd: m

vincebruh: ?

Om ni inte kan bete er vettigt mot varandra så slutar ni att skriva till varandra överhuvudtaget. detta gäller er båda. Detta har pågått för länge och det räcker nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh: Det var inte Skype utan ''Spotify'' som jag trodde var orsaken till det uppvärmande.

Sorry, jag menade givetvis Spotify fast jag skrev "Skype" Satt och "skypade" med en polaren samtidigt som jag skrev inlägget så jag satt i andra tankar.  Rodnar

vincebruh: Tur att det löste sig ändå av någon konstig anledning.

Det var damm som var orsaken förstår jag. För övrigt stämmer det till fullo som Axel_von_Färsen skrev...

Axel_von_Färsen: Macbooks (och merparten av bärbara datorer), är kända för överhettning eftersom det inte ryms lika mycket kylning som i en stationär. Dessutom kan man inte rengöra den lika enkelt, din dator kanske är fylld med damm?

Använder själv mycket laptop men hemma kör jag nästan enbart stationärt. Stationärt är rent allmänt klart överlägset allt i laptopväg.  Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Det var damm som var orsaken förstår jag. För övrigt stämmer det till fullo som Axel_von_Färsen skrev...

Använder själv mycket laptop men hemma kör jag nästan enbart stationärt. Stationärt är rent allmänt klart överlägset allt i laptopväg.  Tumme upp

Dammet var inte orsaken till problemet. Det var en uppdatering som gjorde datorn normalt igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta röra vid den delen då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:
Sluta röra vid den delen då

hur tror du att detta skulle hjälpa då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

hur tror du att detta skulle hjälpa då?

Att du inte bränner fingrarna?


   
SvaraCitera

Vill inflika lite sent så här att det finns som en ”upphöjning” man kan köpa till laptops över huvudtaget som tillåter datorn att ventilera undersidan. Detta för att hela maskineriet sitter på undersidan och det är mycket värme känsligt. 

Men sen beror mycket på vilken typ av modell du har på macbook 🙂


   
SvaraCitera