Aviseringar
Rensa alla

överhettad cpu


Ämnesstartare

Som titeln säger.

Jag satte på datorn nu på morgonen och gick iväg för att göra frukost. Men då hörde jag 5 snabba pip, antagligen från moderkortet. Och när jag kom tillbaks så var det så att min cpu var överhettad. Jag rebootade datorn och allt var okej igen.

Jag använder en:
AMD Athlon X2 7750 Black Edition
och
Asus M4N78-AM, Socket-AM2+/AM3

Är det här jag borde vara orolig för eller är det bara att skaffa bätte kylning?

Tack på förhand[smile]


   
Citera

fixa kylning
ha inte datorn så att det kommer varmt solljus på den
ha inte datorn instängd i 1 hörn (fläktar dåligt då)
etc.


   
SvaraCitera

det är sånt som händer..
datorn är säkert lite morgontrött du borde ge den lite kaffe [bigsmile]


   
SvaraCitera

Om du har haft datorn länge och den nyligen börjat pipa så kanske själva kylflänsen på CPUn är full av damm. Pröva att få ut allt damm ur datorn. Överhettar den fortfarande så kan du pröva att applicera ny kylpasta. Jag köpte pasta och rengöringsmedel från komplett.se för 150 spänn iirc. Billigare än att köpa ny fläkt om det bara är det som spökar [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

fixa kylning

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=327394 den är på väg hem nu. Ska köpa en zalman cpu fläkt snart

KamikazeTomten:

Om du har haft datorn länge

Inföskaffade den för runt 3 veckor sedan.


   
SvaraCitera

Carebear:

Inföskaffade den för runt 3 veckor sedan.

Hmm har du ett bra chassi, själv har jag antec nine hundred, vilket ger väldig bra ventilation, även om jag inte har överklockat min AMD Athlon X2 5000+ (jag sparar det när jag skaffar amd phenom II 940 när det kostar 500 kr.)

Eller så får du underklocka om du redan har överklockat innan, eller om butiken du köpte den ifrån gjorde det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

när jag skaffar amd phenom II 940 när det kostar 500 kr

vart köper du det?[rolleyes]


   
SvaraCitera

Carebear:

vart köper du det?[rolleyes]

Det kommer att ta 2-4 år tills det ligger på den prisklassen, ursäkta om jag glömde att specificera mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Det kommer att ta 2-4 år tills det ligger på den prisklassen, ursäkta om jag glömde att specificera mig.

Jaaaha..[surprised][cry]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera