Aviseringar
Rensa alla

Övernaturliga?


Om det övernaturliga existerade vore det naturligt.


   
SvaraCitera
Afik
 Afik

Nej. Rätt självklart nej. Nej.


   
SvaraCitera
Afik
 Afik

mynona: Min åsikt är att det är lika naivt att inte tro som att tro: vi har ingen information om det och har ingen som helst möjlighet att veta. Därför känns det mest moget att erkänna att man inte vet, vilket ju bara är ett erkännande av faktum.

Man kan inte veta om det finns andar eller spöken heller, men de flesta väljer att inte tro på det iaf.


   
SvaraCitera

Nej inte direkt. Jag vet inte men jag tänker inte på det som något som direkt påverkar mig heller, jag utgår från att jag kommer att bara förmultna när jag dör efter ett liv där jag aldrig träffat på någon poltergeist eller brinnande buske som språkar med mig. Den som lever eller snarare dör får se. 


   
SvaraCitera
mynona

dazed:
Den som lever eller snarare dör får se. 

HjärtaTumme uppGlatt skålande


   
SvaraCitera
mynona

Afik:

Man kan inte veta om det finns andar eller spöken heller, men de flesta väljer att inte tro på det iaf.

Javisst. Tämligen ironiskt. Jag är inte vidare intresserad av spöken.


   
SvaraCitera
Afik
 Afik

mynona: Javisst. Tämligen ironiskt. Jag är inte vidare intresserad av spöken.

Visst, men varför inte tänka likadant om alla andra övernaturliga saker? Skeptisk


   
SvaraCitera
mynona

Afik:

Visst, men varför inte tänka likadant om alla andra övernaturliga saker? Skeptisk

Sade jag att jag inte tänkte likadant? Jag är öppen för att spöken finns, visst. jag är inte vidare intresserad av dem för det. Tvärtom kostar det inget att vara realistiskt öppensinnad över något man inte intresserar sig för


   
SvaraCitera

 Tänker på detta varje gång jag ser rubriken 
 Mycket glad


   
SvaraCitera
Draug

tror vi övergår i en annan form av energi när vi går hädan. Försvinner men ändå inte.


   
SvaraCitera

Men vad gör vi egentligen här då? Det känns ju typ onödigt. Vi lever långa liv (oftast så klagar vi och lipar genom typ halva) bara för att sen dö och försvinna. Det känns verkligen som slöseri. Det är inte många som följer sina drömmar, utan dem flesta bara hoppas att allt ska komma till en.   

Jag tror inte på att man kommer till himmelen, eller något paradis... Men jag tror iaf på något mer än detta. Sen så är jag inte en sån person som väntar på att livet ska börja. Utan försöker faktiskt leva detta livet till fullo, men det är synd om dom som inte gör det, elr inte får möjlighet till det. 


   
SvaraCitera

Det är mänskligt att inte vara allvetande. Jag kan inte motbevisa sådant, men jag skulle inte kalla mig religiös.


   
SvaraCitera

Haha, gillar hur min första mening insinuerar att det finns en högre makt.


   
SvaraCitera

nej för då vore det inte övernaturligt haha fattar ni lr


   
SvaraCitera

Ibland.


   
SvaraCitera