Aviseringar
Rensa alla

Övernaturligt eller logisk förklaring?


Ämnesstartare

Schism:
Spöken finns dessvärre inte, så den genvägen kan du utesluta.

Uttrycker istället då: En vandrande själ. 🙂 Eller vad tycker du själv att man ska kalla energierna som lufsar omkring? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly: Eller vad tycker du själv att man ska kalla energierna som lufsar omkring? 🙂

vidskepligt nonsens
finns absolut inga tecken alls på att något sådant skulle existera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly: Eller vad tycker du själv att man ska kalla energierna som lufsar omkring? 🙂

Välj och vraka:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_fysiklagar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:

vidskepligt nonsens
finns absolut inga tecken alls på att något sådant skulle existera

Tecken finns det, men kanske inte bevis? 🙂 Fast iofs, det finns ju bevis, men hur trovärdiga dom är eller inte kan man ju avgöra själv. Om du inte har upplevt själv är det nog svårt att tro på det. 🙂 Men vad har du för förklaring till det som har skett, om du utesluter energier? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly: ller vad tycker du själv att man ska kalla energierna som lufsar omkring? 🙂

Hittepå kallar vi det där jag kommer från.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Välj och vraka:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_fysiklagar

Nä, jag vet redan vad jag tror. 🙂 Jag undrar vad du tror. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly: Men vad har du för förklaring till det som har skett, om du utesluter energier? 🙂

Rutinmässigt beteende är sådant man inte minns särskilt lätt så du kan själv ha flyttat på den om du städat, eller varit trött eller något och glömt bort det.

Mollybolly: Tecken finns det, men kanske inte bevis? 🙂

Nej, det finns inga tecken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Hittepå kallar vi det där jag kommer från.

Där ser man. 🙂 Men kan du inte hjälpa till med en förklaring istället? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ganska kul att ni faktiskt inte ger en förklaring på vad ni tror kan ha hänt, utan säger istället bara att det inte är spöken. 🙂 Ge en förklaring istället!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:

Rutinmässigt beteende är sådant man inte minns särskilt lätt så du kan själv ha flyttat på den om du städat, eller varit trött eller något och glömt bort det.

Nej, det finns inga tecken

Fast om det händer saker som inte går att förklara, då är det ju ett tecken. Folk kan ju få reda på information om dom. 🙂 Sen ifall flera personer kan få upp samma bild av någon som inte finns, så undrar jag hur det kommer sig också. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly: Det är ganska kul att ni faktiskt inte ger en förklaring på vad ni tror kan ha hänt, utan säger istället bara att det inte är spöken. 🙂 Ge en förklaring istället!

Har gett ett gäng möjliga alternativ, och spöken kan uteslutas pga att det fenomenet inte existerar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly: Fast om det händer saker som inte går att förklara, då är det ju ett tecken.

Nej, det är ett tecken på att man inte lätt kan förklara något

Mollybolly: Folk kan ju få reda på information om dom. 🙂 Sen ifall flera personer kan få upp samma bild av någon som inte finns, så undrar jag hur det kommer sig också. 🙂

Va? Känns som om du missat en mening eller två som skulle gjort det där uttalandet sammanhängande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:

Har gett ett gäng möjliga alternativ, och spöken kan uteslutas pga att det fenomenet inte existerar

Hur kan du veta att det inte existerar? 🙂 Du har ju inga bevis på att det inte gör det, eller hur? 🙂 Det står ju ord mot ord. Om alternativen inte skulle kunna ha skett, vad skulle kunna ha skett då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:

Nej, det är ett tecken på att man inte lätt kan förklara något

Va? Känns som om du missat en mening eller två som skulle gjort det där uttalandet sammanhängande

Haha, alltså vad ger det dig att hålla på så här? :p Jag blir inte påverkad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly: Du har ju inga bevis på att det inte gör det, eller hur? :

Och du har inga bevis på att jag inte är en gud, men det gör det inte särskilt troligt.
Bevisbördan ligger på den som påstår att orimliga saker existerar inte på den som påpekar att det är orimligt

Mollybolly: Det står ju ord mot ord. Om alternativen inte skulle kunna ha skett, vad skulle kunna ha skett då?

Något annat alternativ som jag inte kan gissa mig till pga att jag inte har en aning om hur ditt liv och hem ser ut osv.


   
SvaraCitera