Aviseringar
Rensa alla

Övernaturligt


Ämnesstartare

Hur känner man av att det är ett spöke ande som är närvarande när man har en inbygd reflex i kroppen som kommer upp i fara situationer? Rör olika saker på sig, kan det inte bara ara vinden/luften som förflyttar sakerna, elelr såsom hus gamla som nya låter, det kan vara golvplankor, väggar, möss/råttor, olika ljud utanför fönstret, har ingen tänk på att de kan vara logiksa och naturliga orsaker? 

Skuggor kan förekomma av att en bil kommer körandes förbi, ljuset från bilen reflekteras mot fönstret som kommer till väggen, därav varför det blir en skugga på väggen,det kan vara ljus i rummet och då kan stolen bilda en skugga av sin form, dvs det blir en skugga av en stol på väggen. 

Hur vet man att det är spöken som besöker dig när du kanske har diagnoser, sjukdomar eller annat psykiskt som gör att du inbillar dig saker, hallucinerar, drömmer eller får lucid dreams, sömnparalyser? 

Listan är lång varför jag inte tror ett dugg på att de finns något sådant, okej i uniersum, det känns mer konstigt om vi vore ensamma där då vi inte vet vart universum slutar. Men att det finns spöken, det är nog mer hjärnspöken än rikriga spöken..


   
Citera
Ämnesstartare

Tror man bör börja med att utgå att allt som händer är naturligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte ett dugg på sånt faktiskt. Det är som du själv beskriver, att folk bara har sjukdomar osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:
Tror inte ett dugg på sånt faktiskt. Det är som du själv beskriver, att folk bara har sjukdomar osv. 

Många pratar ju om det på internet att de ser och hör saker, man börjar ju undra om det är mer en grej, för jag undrar mer vad de egentligen ser, de har ju inte kunnat bevisa något i form a bilder oh videos, för sådant kan man ju fejka, så vad är då sant eller falsk då? Kan man göraskräckfilmer så..Folk trodde ju de såg sjöodjur/en utbåt men sen visades det vara ett däck eller något som flöt i vattnet, ungefär på den nivån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jossie94:

Många pratar ju om det på internet att de ser och hör saker, man börjar ju undra om det är mer en grej, för jag undrar mer vad de egentligen ser, de har ju inte kunnat bevisa något i form a bilder oh videos, för sådant kan man ju fejka, så vad är då sant eller falsk då? Kan man göraskräckfilmer så..Folk trodde ju de såg sjöodjur/en utbåt men sen visades det vara ett däck eller något som flöt i vattnet, ungefär på den nivån.

Aa sant som du skriver ändå. Folk ser saker i filmer och fångar upp det i film. Man kan göra allt med filmredigering. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

Aa sant som du skriver ändå. Folk ser saker i filmer och fångar upp det i film. Man kan göra allt med filmredigering. 

Så min fråga är om dessa personer inte mår så bra har diagnoser sjukdomar osv,för vad är det egentligen de ser om inte de är något som de bara tror de ser? jag menar, tror man tillräckligt på att man kan flyga, så kommer man ju tro på att det är så, de gäller med allt, folk tror för att de behöver det, för ingen har en aning om vad som faktiskt är sant. Hur vet vi att de spökar om man inte tror på det ? Om man tror på det, så har man ju svaret själv, att det finns spöken, men om man inte tror på det, då är man som mig och tror mer på vetenskapen och att de är mer naturliga och logiska förklarinar, jag menar, alla vet ju vad en bil är och då vet alla att den finns, men något övernatuligt säger många att de sett och hört osv, men ingen har kunnat bevisa något, då kan det inte finnas om man inte tror på att det finns. Bilen har man ju sett, därför finns den. 


   
SvaraCitera
Bakric

Ni tänker helt fel kring ämnet.

Börja med att läsa bibeln, d.v.s. den översättning som är korrekt och konsekvent brukar Guds namn (JHVH, eller språkets motsvarighet).
Det är världens mest inflytelserika bok, och det är inte utan orsak.

Dessutom, syssla inte med spådom, spiritism (läran om att tala med de döda) och liknande grejer.
Det finns mycket goda skäl till att det förbjöds redan på Moses tid. Det är absolut inget fel med att vara andligt inriktad, men det är helig ande man bör be om ifall man vill ha goda resultat.

God natt.


   
SvaraCitera