Aviseringar
Rensa alla

Övertala förälder att skaffa dvärghamster


Ämnesstartare

Jag har praoat i en djuraffär nu i två veckor och har såklart förälskat mig i en av dvärghamstrarna där.

Jag har pratat med min mamma men hon säger tvärt NEJ...
Hon vill inte behöva ha det ansvaret på sig om jag t.ex skulle åka i väg eller sova hos någon kompis någon dag eller så.
Vi har också en katt som bott hos oss i ett år i februari och hon tror att det inte kommer att fungera...

Jag har kollat upp mycket på internet om hamstrarna och läst en del böcker, t.o.m räknat ut de ungefärliga kostnaderna.

Vad ska jag göra?
Jag vill så gärna ha en hamster men mamma blir sur såfort jag börjar prata om det.

Någon som har något tips på hur jag övertalar henne?
[smile]


   
Citera

Du kan alltid visa din tillgivenhet genom att få bra betyg i skolan och ta hand om hemmet. Om man får sina föräldrar att inte oroar sig så mycket och vara avslappnade, kan man få i princip vad man än ber om.


   
SvaraCitera

hamstrar är sämst sällskapsdjur.

men lättskötta.

borde inte vara knepigt. ba' säg att du tar på dig kostnader och skötsel.


   
SvaraCitera

Säg bara att du lovar att ta hand om allt, om ni har en katt så var ansvarsfull när det gäller den så visar du att du kan ta hand om djur. Och när du sover över hos nån kompis så behöver inte din mamma ta hand om den, den är ju i buren hela tiden. Det räcker med att den få lite mat på morgonen annars kan du ge den mat när du kommer hem.

Btw, att du har katt kan göra allt jobbigare. Vet nån som hade en hamster och en hund, vet inte hur men hunden fick tag på hamstern och började "leka" med den tills hamstern dog.


   
SvaraCitera

Fundera på om en hamster verkligen är så skojig. Du vill inte köpa en för att sedan tröttna efter någon månad.

Till sist blir det för mycket och du dödar hamstern med en osthyvel och skyller på katten..


   
SvaraCitera

lolcat:

Till sist blir det för mycket och du dödar hamstern med en osthyvel och skyller på katten..

[bigsmile]

lolcat:

Fundera på om en hamster verkligen är så skojig. Du vill inte köpa en för att sedan tröttna efter någon månad.

Fördelen med dvärghamstrar är ju att de har en kort levnadstid.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Fördelen med dvärghamstrar är ju att de har en kort levnadstid.

sorgligt


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

sorgligt

Missköter man dem dör dem ännu snabbare. [love]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Fördelen med dvärghamstrar är ju att de har en kort levnadstid.

Kan rekommendera dagsländor.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Fördelen med dvärghamstrar är ju att de har en kort levnadstid.

Kan rekommendera dagsländor.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Missköter man dem dör dem ännu snabbare. [love]

Uh-oh, snart kommer arga djurpatrullen och verbalt mördar dig!


   
SvaraCitera

Bambi Turburble:

Uh-oh, snart kommer arga djurpatrullen och verbalt mördar dig!

Nja, Isola är låst och Luna tycker jag har varit rätt inaktiv på sistone. Men jo, it's only a matter of time.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Isola är låst

[surprised][surprised][surprised][surprised] Oj! Vad fick hon sina sista poäng för?


   
SvaraCitera

Är i och för sig rätt skönt att inte ha press på sig att dra hem varje dag efter plugget, utan att just kunna sova hos kompisar, resa bort och allt som nu händer [y]


   
SvaraCitera

Om du bara ska vara bort för ett litet tag kanske du kan ta med dvärghamstern i en transportbur. Och förresten behöver ju inte katterna vara i samma rum som dvärghamstern.


   
SvaraCitera