Aviseringar
Rensa alla

Övertala föräldrarna!


Ämnesstartare

Hej! Jag går nu i 9:an och ska söka in till gymnasiet till våren och jag har verkligen tröttnat på ställer jag bor på det händer ingenting här så jag vill få en ny start och börja i ett gymnasium nån annanstans i Sverige och då kom jag på jag kan börja i ett gymnasium i Halmstad för min farmor bor där. Och då kan jag bo med henne medans jag går i gymnasiet. Men grejen är att mina föräldrars relation till min farmor är ju inte den bästa om man säger så. Så de säger ju tvär nej och att det är inget att diskutera. Men jag vill verkligen gå i gymnasiet där och bo med min farmor. Det är ju ändå bara tre år. Så har ni några tips på hur man övertalar sina föräldrar att få flytta dit och gå i skolan där?


   
Citera

Vad säger farmor om det? Har du pratat med henne?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:
Vad säger farmor om det? Har du pratat med henne?

Hon tycker det är okej. Hon vill att jag ska komma dit för att jag har ändå inte träffat henne sen jag gick i 5:an 


   
SvaraCitera

Idalinnea:

Hon tycker det är okej. Hon vill att jag ska komma dit för att jag har ändå inte träffat henne sen jag gick i 5:an 

Du kanske kan be henne hjälpa dig att prata med dina föräldrar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:

Du kanske kan be henne hjälpa dig att prata med dina föräldrar?

Det skulle aldrig funka


   
SvaraCitera

Idalinnea:

Det skulle aldrig funka

Man ska aldrig säga aldrig! Testa!


   
SvaraCitera

Idalinnea: Men grejen är att mina föräldrars relation till min farmor är ju inte den bästa om man säger så. Så de säger ju tvär nej och att det är inget att diskutera. 

Varför vill dem inte det? eller  om det är en för personlig fråga så behöver du inte besvara den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MaximusPrime:

Varför vill dem inte det? eller  om det är en för personlig fråga så behöver du inte besvara den

Relationen mellan mina föräldrar och min farmor är så dålig så att de inte har låtit varken mig eller min storebror träffa henne sen 2010.


   
SvaraCitera

KattenKatarina:

Man ska aldrig säga aldrig! Testa!

Jag håller med Kattenkatarina, friskt vågat hälften vunnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MaximusPrime:

Jag håller med Kattenkatarina, friskt vågat hälften vunnet.

Har redan försökt flera gånger.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Har du fått veta varför relationen mellan dem ser ut som den gör? 
Det ska nog i regel rätt så mycket till för att föräldrar ska vägra låta sitt/sina barn träffa en släkting?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:
Har du fått veta varför relationen mellan dem ser ut som den gör? 
Det ska nog i regel rätt så mycket till för att föräldrar ska vägra låta sitt/sina barn träffa en släkting?

Ja, det har jag.Men det är inget som drabbar mig vilket som.


   
SvaraCitera