Aviseringar
Rensa alla

Övertala mig om att fulhet inte spelar någon roll..


Human:

men då kommer jag ju aldrig hitta någon.. Och ja, han är nog mer intresserad tror jag. Men det beror väl på att jag är osäker och är rädd för karlek..

Hmm. kanske det som är problemet. att jag använder deras utseende som ett slags försvar.. kanske. hmm hmm hmm

Att försvara din ytlighet hjälper inte killen som endast kommer bli mer förtjust i dig med tiden och då du hänger upp dig på något så ltet som utseende kommer du förr eller senare såra honom. Bättre ju tidigare du gör det.


   
SvaraCitera

Human:

Jag har inte dåligt självförtroende, eller joo, eeh, lite kanske. Jag är nog bara mest osäker..

Jag tycker det verkar som att du har VÄLDIGT dåligt självförtroende ja..annars skulle du inte bry dig om hur någon såg ut, så länge du själv gillade personen.


   
SvaraCitera

Fulheten är i sig ointressant här. Om tanken på att kyssa pojkstackarn ger dig ångest snarare än fjärilar i magen, så är det ett mycket säkert tecken på att ni bör vara vänner snarare än tillsammans. Vänner skall man ta vara på, risken här är iofs att han inte riktigt klarar av att vara vän med dig för att han är olyckligt kär i dig. Det får du i så fall bara acceptera.

Tillsammans skall du bara bli med någon du tänder åtminstone litegrann på. Någon som är lika schysst som den här killen, men som du även kan tänka dig att hångla med. Tro mig när jag säger att det finns tillräckligt av den varan också. [wink] Kanske har du inte hunnit träffa några sådana än, så att du vågar lita på vad jag säger bara. Rätt vad det är så dyker han upp, lite trist då om du redan är i ett förhållande med en grabb du inte är kär i bara för att du kände att det inte fanns någon bättre just då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

Jag tycker det verkar som att du har VÄLDIGT dåligt självförtroende ja..annars skulle du inte bry dig om hur någon såg ut, så länge du själv gillade personen.

hahah. vaffan?! jag har inte dåligt självförtroende. jag är osäker i mig själv bara, det betyder INTE att jag har dåligt självförtroende.

Cruella De Vil:

Om tanken på att kyssa pojkstackarn ger dig ångest snarare än fjärilar i magen, så är det ett mycket säkert tecken på att ni bör vara vänner snarare än tillsammans. Vänner

åh, nu gjorde du det jobbigt, haha! Jag hade nog faktiskt kunnat tänka mig det när jag tänker efter. jaa...


   
SvaraCitera

Human:

åh, nu gjorde du det jobbigt, haha! Jag hade nog faktiskt kunnat tänka mig det när jag tänker efter. jaa...

Låt mig säga som så här: Om han är den du vill hångla med mest om du fick välja, och då inte pga bekräftelse utan för att han verkligen har något som attraherar dig, så skadar det ju inte att prova. Egentligen är det inte alls svårt utan jätteenkelt. Vill du hångla, vill du ännu mer rent fysiskt med just honom och om du dessutom tycker om honom på riktigt, så är det väl bara att tuta och köra. Men om det bara är lite bekräftelse, strunta i det. Var ärlig mot dig själv.


   
SvaraCitera

Human:

hahah. vaffan?! jag har inte dåligt självförtroende. jag är osäker i mig själv bara, det betyder INTE att jag har dåligt självförtroende.

Okej, som du vill.


   
SvaraCitera

Jag tycker inte det är en synd att låta utseende spela roll. Vi föredrar olika utseenden och det är inget vi kan rå för, eller ens borde förtrycka, enligt min åsikt. Personligen kan jag utan skam säga att jag aldrig skulle bli intresserad av någon ful, eller ens medelmåttig, eftersom jag tycker såpass mycket om skönhet. Helst ska det inte finnas några regler om vad man attraheras av, fast är det något materiellt tycker till och med jag att det är löjligt.

Och skulle man se det ur ett deterministiskt perspektiv så är personligheten lika slumpmässig och oundviklig som utseendet och därmed likvärdig.

Varför tvinga dig själv att satsa på någon som inte attraherar dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cruella De Vil:

Men om det bara är lite bekräftelse, strunta i det. Var ärlig mot dig själv.

jaaa.. men när man inte vet då? Jag har aldrig varit kär förr, och just för tillfället är känslor/tankar hos mig rent åt helvete, hur ska man då hålla isär dem två sakerna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Varför tvinga dig själv att satsa på någon som inte attraherar dig?

det gör jag ju inte. jag vill bara inte vara så kräsen när det gäller just utseendet. Ingen, verkligen ingen duger för mig. Har sumpat chanser förr just pga att utseendet räcker inte upp till mina förväntningar.. och då är det ju bara sorgligt. Det är inte att jag tycker dem är fula egentligen, de är bara inte tillräckligt snygga..


   
SvaraCitera

Human:

de är bara inte tillräckligt snygga..

Om det inte finns någon som når upp till dina krav är det ju ett problem, men jag ser inget fel i att vara kräsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när du kollar på han, tänk inte: ÅH VA FUL HAN ÄR!
tänk: åh, han är så jävla snäll!

på något sett så gillar jag att vara med
dem mest mobbade i skolan för att få dem
lite ''populärare' och mer accepterade
eftersom dem som är med mig alltid
har blivit accepterad då dem har varit med mig.

och jag får ofta frågor som typ: hur fan kan du vara
med hon/han?
och då säger jag bara: jag skiter fullständigt fan i
hur han/hon ser ut. han/hon är snäll som fan
och rolig och resten skiter jag i.
och då brukar folk se ut att tänka typ: så har jag aldrig tänkt......


   
SvaraCitera

Human:

hahah. vaffan?! jag har inte dåligt självförtroende. jag är osäker i mig själv bara, det betyder INTE att jag har dåligt självförtroende.

självförtroende: självtillit, självsäkerhet, självkänsla, säkerhet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

självförtroende: självtillit, självsäkerhet, självkänsla, säkerhet

hahah. alltså, försök inte ens.
Jag är ju säker i mig själv, stark, har bra självförtroende, vet vad jag vill, osv osv osv. Det jag är osäker på är kärlek, hela jag är inte osäker xD


   
SvaraCitera

Vilken gullig tråd[blush]


   
SvaraCitera

Human:

jaaa.. men när man inte vet då? Jag har aldrig varit kär förr, och just för tillfället är känslor/tankar hos mig rent åt helvete, hur ska man då hålla isär dem två sakerna?

Avvakta då tills du vet mer? Trots allt är det ju inte ett problem som måste lösas precis just nu. Kärlek är svårt och oförutsägbart, men umgås med karln och se vad som händer. Ni har månader och år på er att komma på hur landet ligger, umgås som polare och gör roliga saker ihop tills dess. Egentligen är det bäst att totalt strunta i kärleksfrågan innan den...så att säga...tränger sig på, av egen kraft. Den brukar nämligen kunna göra det utan att man behöver leta efter den med ett gigantiskt förstoringsglas. [wink] Det är en naturkraft som är svår att undvika, men ofta tar det ett bra tag innan den slår till med full styrka. Kanske sker det inte ens i tonåren.


   
SvaraCitera