Aviseringar
Rensa alla

Övertala min mamma att låta mig gå med i AFA?


Ämnesstartare

mörknäs:

det där är kul, för vad jag vet så finns det ingen sammanställning över vilka aktioner som är gjorda av afa, i jämförelse med aktioner som är gjorda av folk som säger sig tillhöra afa.

Oftast publiceras AFAs egna aktioner på deras hemsida vad jag vet? Här står ju de olika lokalgrupperna uppradade t.ex:

http://www.antifa.se/index.php?p=3

mörknäs:

vilket av uppenbara skäl innebär att man aldrig hör talas om afas idiotiska snedtramp, eftersom de blint förnekas, varje gång. om afa är så perfekta att de aldrig failar i sin uppgift så kanske jag borde rekrytera dem [cute]

Ofta är det ju utomstående antifa-grupper som gör de knäppa grejerna, vad du och jag tycker är knäppt skiljer sig väl dock en aning. Om du menar saker som t.ex. när det stod i tidningen att AFA angripit en handikappad gubbes hem så var det bullshit, nazisten bor där men har inte skrivit sig på adressen. Ganska smart eftersom media inte är så mycket för det där med att undersöka verkligheten så noga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Oftast publiceras AFAs egna aktioner på deras hemsida vad jag vet? Här står ju de olika lokalgrupperna uppradade t.ex:

där framgick det ju rätt lite, ändå. eller letar jag bara på fel ställe?

Konsumtionshets:

vad du och jag tycker är knäppt skiljer sig väl dock en aning

förmodligen inte, det som skiljer sig är förmodligen mest vad vi anser vara värt att slåss för. den enda vänstergruppering som inte verkar vara uppbyggd helt som en motrörelse till "fascisterna" (dvs alla som vill ha en stat och inte ligger långt åt vänster) är ju sac/suf, vilka jag ändå har en hel del respekt för. men resten av träskvänstern skriker mest skithögt att nazisterna kommer ta över, varvat med något slags utopiskt och ideologiskt svammel och helt utan intresse att faktiskt göra något åt saken. så länge de får slå ner "fascisterna" (alltid nynazister, för övrigt, aldrig några faktiska fascister).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

där framgick det ju rätt lite, ändå. eller letar jag bara på fel ställe?

Tänkte mer att där stod klubbarna listade, klicka på nyheter så ser du var aktioner läggs upp. Sen läggs väl inte smågrejer upp heller, utan mest större aktioner skulle jag gissa.

mörknäs:

den enda vänstergruppering som inte verkar vara uppbyggd helt som en motrörelse till "fascisterna" (dvs alla som vill ha en stat och inte ligger långt åt vänster) är ju sac/suf, vilka jag ändå har en hel del respekt för.

Först och främst kan man ju säga att det till stor del var SUF som bildade AFA. Många i SUF var/är dubbelorganiserade i båda grupperna (kanske främst förr iofs, organisationerna är inte lika knutna till varandra nuförtiden). AFA är ju endast en antifascistisk separatistorganisation, de är ju fortfarande en del av en bredare autonom vänsterrörelse.

Sen har SUF ingen egentlig koppling till SAC heller. Man samarbetar bara en hel del. Det är en fristående organisation.

mörknäs:

men resten av träskvänstern skriker mest skithögt att nazisterna kommer ta över, varvat med något slags utopiskt och ideologiskt svammel och helt utan intresse att faktiskt göra något åt saken. så länge de får slå ner "fascisterna" (alltid nynazister, för övrigt, aldrig några faktiska fascister).

Vilka fascistiska organisationer påstår du slipper undan? Man ger sig på organiserade fascister, inte random knäppgökar som tycker Mussolini och co var balla. Det är ju de organiserade fascisterna som är hotet? Det är dem som angriper vänsterrörelser, homosexuella, invandrare, etc.


   
SvaraCitera

AFA= IDIOTIV


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geforce8800:

AFA= IDIOTIV

Vad är idiotiv för något?

http://www.google.se/search?hl=sv&q=idiotiv&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=&aq=f&...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Tänkte mer att där stod klubbarna listade, klicka på nyheter så ser du var aktioner läggs upp. Sen läggs väl inte smågrejer upp heller, utan mest större aktioner skulle jag gissa.

jag hittade de grejerna, men det togs upp väldigt lite i aktionsväg. orkar inte hålla mig uppdaterad om vad som görs i vems namn längre, men när jag orkade för några år sen så var det en ständigt återkommande grej. afa gör något, det visar sig att detta görs på felaktiga grunder, folk förnekar att det är afa. blir uttröttande i längden.

Konsumtionshets:

Först och främst kan man ju säga att det till stor del var SUF som bildade AFA. Många i SUF var/är dubbelorganiserade i båda grupperna (kanske främst förr iofs, organisationerna är inte lika knutna till varandra nuförtiden).

ja. jag pratar om organisationerna nu, inte om människorna. suf får ju skitmycket gjort rent propagandamässigt, de ligger väl nästan i klass med avsevärt större organisationer, som typ ung vänster. inte riktigt, kanske, men jag ser stickers och grejer från suf nästan lika ofta som från uv. och vanligen så är det någorlunda relevanta saker som de lyfter fram, istället för att vara drygpopulistiska. mängder av egenskaper som jag värdesätter.

Konsumtionshets:

Sen har SUF ingen egentlig koppling till SAC heller. Man samarbetar bara en hel del. Det är en fristående organisation.

jag vet att de grundades som en självständig organisation, och i praktiken fungerar ungefär så. men de är ändå två organisationer som delar på samma ideologi, och i stora drag vill samma saker. även om det de delar inte är organisationsmässigt, så delar de mycket.

Konsumtionshets:

Vilka fascistiska organisationer påstår du slipper undan? Man ger sig på organiserade fascister, inte random knäppgökar som tycker Mussolini och co var balla. Det är ju de organiserade fascisterna som är hotet? Det är dem som angriper vänsterrörelser, homosexuella, invandrare, etc.

det finns inga fascistiska rörelser i sverige, inte några med någon slags framtid. viss skulle man väl kunna påstå att fd. nsf på vissa punkter iallafall drog sig åt det hållet (även om de fortfarande är nazister), men de andra nynazistiska organisationerna har liksom inget med den fascistiska ideologin att göra. grejen är den att vad afa gör kan jag i regel skriva under på är en vettig grej, i någon utsträckning, många av gångerna. men att kalla sig antifascister när de springer runt som svartskjortor på 20-talet och använder sig i stora drag av samma metoder och samma retorik som mussolinis pojkar gjorde... nej, oavsett vad de har för mål så känns det rätt självemotsägande, på något sätt. legitimt om det funnits något hot från nazisterna, men det finns ju inget hot från nazisterna.


   
SvaraCitera

Visst spelar det roll om du är vettig eller inte, har du bara några hjärnceller kvar över huvudtaget så kommer du inte in, man måste vara en våldtäktsman och kvinnomisshandlare för att få vara med och leka!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

lycka till med att komma med i afa.

Är det lite som att söka till idol eller?

Typ att man går på audition så får man veta om man platsar eller inte?


   
SvaraCitera

McLuver:

Jag får inte gå med i AFA för min mamma

Säg inget till henne då.


   
SvaraCitera

McLuver:

Typ att man går på audition

Dom brukar värva personer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Dom brukar värva personer.

Så det är typ som Harry Potter då alltså? [tard]

Typ att en skäggig jätte kommer hem till en och säger "Du är en AFA Harry!" "en vadå!?" "En AFA, Harry!" osv.


   
SvaraCitera

McLuver:

Typ att en skäggig jätte

Det kanske är en skäggig jätte, men dom brukar ofta värva personer som känner medlemmar i AFA.

Varför vill du gå med i AFA?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Varför vill du gå med i AFA?

Handlar mest om att jag vill ha möjligheten att gå med i AFA, och sen så tycker jag dom är fett rätt. Men jag gillar inte deras överdrivna våldbruk, så jävla uselt att det inte finns några bra vänsterorganisationer för ungdomar [n]


   
SvaraCitera

McLuver:

AFA

Helt serriöst, alla i AFA slåss bara. Ingen bra idé att gå med i det.

Kolla upp vilka orginisationer det finns. SUF tex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Ung vänster sitter ju typ och syr och ritar afischer och annat som inte alls är relaterat med vänsterpolitik.

Sant!


   
SvaraCitera