Aviseringar
Rensa alla

Övertala sin föräldrar att få färga håret rosa?


Ämnesstartare

När jag var 12 så färgade jag håret rosa, jag åkte till Malmö - gick in på Shock och köpte blekningsmedel och rosa toning där. Hade rött och svart hår innan men behövde bara bleka håret en gång sen var de någorlunda enkelt att tona över med rosa. Gjorde det mest som en kul grej.. [confused] och allt mamma sa när jag kom hem var "Nejmen oj..[surprised]"


   
SvaraCitera

Respawn:

Jag fattar inte varfördet är väl inte mitt utseende dom ska bry sig om?

Jag fattar inte varför du bryr dig om vad dem tycker? [shake] Bara gå och gör det. Dem kommer vänja sig efter några dagar[y]


   
SvaraCitera
livank

har samma problem... mina föräldrar skulle bokstavligen döda mig... jag vill färga mitt hår lila eller blått och jag frågar mig själv hela tiden vad skulle hända om jag gör det? skulle jag få utegångs förbud? om de kommer ta min mobil, om jag kmr få data förbud eller typ få arbeta i huset i ett helt år!? asså vill så gärna färga det men de kommer säkert inne bli något eftersom mina föräldrar är jätte stränga och skällde ut mig helt totalt när jag visade mitt betyg och hade typ e och d på de flesta ämnerna... :/ hjälp mig ge mig tips snällaa D:


   
SvaraCitera

livank:
har samma problem... mina föräldrar skulle bokstavligen döda mig... jag vill färga mitt hår lila eller blått och jag frågar mig själv hela tiden vad skulle hända om jag gör det? skulle jag få utegångs förbud? om de kommer ta min mobil, om jag kmr få data förbud eller typ få arbeta i huset i ett helt år!? asså vill så gärna färga det men de kommer säkert inne bli något eftersom mina föräldrar är jätte stränga och skällde ut mig helt totalt när jag visade mitt betyg och hade typ e och d på de flesta ämnerna... :/ hjälp mig ge mig tips snällaa D:

prata med dem, kanske är dom inte lika negativt inställda som du tror. ellerså kan du muta dem med att få bra betyg. "får jag c i tvåkurser och inte sänker mig i nåt annat, får jag färga håret blått då?"


   
SvaraCitera
livank

elverpigen:

prata med dem, kanske är dom inte lika negativt inställda som du tror. ellerså kan du muta dem med att få bra betyg. "får jag c i tvåkurser och inte sänker mig i nåt annat, får jag färga håret blått då?"

tack! de var ett jätte bra tips 😀


   
SvaraCitera

Man ska aldrig fråga, man ska göra, enklare att säga sorry och få som man vill än att bråka om en grej som inte lär hända förrns du är myndig


   
SvaraCitera

heheheheheh ville färga håret svart när jag var tretton, mina föräldrar sa nä. färgade håret jättejättejättemörkbrunt ist, det hade jag ju inte frågat om Blink BLEV INTE UTKASTAD UR HUSET. lärdom typ: fråga inte.


   
SvaraCitera
penja

Frågar aldrig, bara gör. Mamma såg min tatuering för nån dag sen, hon verkade okej med den. Trodde hon skulle bli arg, haha. Töntig jag är. 


   
SvaraCitera

livank:
har samma problem... mina föräldrar skulle bokstavligen döda mig... jag vill färga mitt hår lila eller blått och jag frågar mig själv hela tiden vad skulle hända om jag gör det? skulle jag få utegångs förbud? om de kommer ta min mobil, om jag kmr få data förbud eller typ få arbeta i huset i ett helt år!? asså vill så gärna färga det men de kommer säkert inne bli något eftersom mina föräldrar är jätte stränga och skällde ut mig helt totalt när jag visade mitt betyg och hade typ e och d på de flesta ämnerna... :/ hjälp mig ge mig tips snällaa D:

förstår ej vrf folk vill ha fula onaturliga färger på sitt hår... antar att det är samma grej med dina föräldrar. men du kan ju alltid säga till dem att det ju inte rä permanent och att ditt hår kommer växa ut snart igen etc.


   
SvaraCitera

penja:
Frågar aldrig, bara gör. Mamma såg min tatuering för nån dag sen, hon verkade okej med den. Trodde hon skulle bli arg, haha. Töntig jag är. 

är du under 18?


   
SvaraCitera
penja

isola:

är du under 18?

Haha, nej det är jag inte, men menar bara att jag brukar göra saker före och berätta om det efteråt. Mycket bättre så, så slipper mamma oroa sig i onödan. 


   
SvaraCitera

penja:

Haha, nej det är jag inte, men menar bara att jag brukar göra saker före och berätta om det efteråt. Mycket bättre så, så slipper mamma oroa sig i onödan. 

Hänsynsfullt!
När jag visade pappa min tatuering frågade han om den var nödvändig. 🙁


   
SvaraCitera
penja

isola:

Hänsynsfullt!
När jag visade pappa min tatuering frågade han om den var nödvändig. 🙁

Mamma sa ungefär "vad är det där? En tatuering? En riktig? Haha har du inte vågat visa den? Vad är det för nått?" 
Trodde hon skulle bli lite butter och avråda mig från att göra fler 


   
SvaraCitera

- Det är mitt hår.

- Det är bara hår, växer ut igen (det argumentet fick mina föräldrar att låta mig snagga av hel håret så det bara var någon centimeter kvar, så ja, det bör kanske fungera).

- Rosa färg är hemskt enkelt att tvätta ur.


   
SvaraCitera

Jag brukade göra saker jag inte fick göra hemma hos kompisar mvh tips


   
SvaraCitera