Aviseringar
Rensa alla

ÖVERTALA SINA FÖRÄLDRAR ATT KÖPA GTA V


Ämnesstartare

Tänkte köpa det till PC, mina föräldrar säger att jag inte får spela, direkt jag spelar något spel med sällan våld inslag säger de att jag inte får. 90 procent spelar COD, GTA. Ärligt, HUR ska jag övertala dem. 

Jag har en plan. Jag sticker till game och köper det, om de frågar om de får ringa mina föräldrar säger jag ja. Jag säger min brors nr och han svarar och säger ja. Sen spelar jag det bara när jag kommer hem från skolan och när mina föräldrar kommer hem stänger jag av. Om jag lyckas att spela i smyg mint 1 år kommer de säkert låta mig om de upptäcker det då. 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

du kan få mitt.


   
SvaraCitera

varför skulle games vilja ringa dinna föräldrar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag står på dina föräldrars sida i detta, hatar alla småungar i GTA Online. 

Mina föräldrar var också sådär stenhårda, önskade mig GTA 3 och GTA Vice city flera födelsedagar, sedan kom San Andreas, men fick 1då inte köpa d. :'( 

De tillät mig spela spel som James Bond though, för där är man tydligen på "rätt sida" om rättsväsendet..

D första jag gjorde när jag fyllde 18 var att köpa GTA IV. Rodnar even though man hade fuskat lite innan och tankat spelen crackat till PC.. 

På ett vis är jag alltså glad över att mina föräldrar ej tillät mig spela de spelen, även fast det inte fanns någon lättillgänglig online-funktion i spelen på PS2 på den tiden, så att jag omogen som jag var kunde ha sabbat det för andra hela tid1. Umgicks i dåliga kretsar ett tag, med folk som begick stölder och slog sönder massa grejer, typ gjorde inbrott i sommarstugor och sabbade allt där inne... :$ (var aldrig med på de grejerna dock)

Tror ej spelet hade påverkat mig i den graden, men man vet ju aldrig. Cool 

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom kommer höra att din bror inte är förälder då han kommer låta tveksam. Sen hörs det även på rösten att han är yngre garanterat. Även om han är 20+ eller vad han kan vara. Sen brukar game, elgiganten osv ha att skall du köpa ett spel som är 18 års gräns så måste målsman vara med eller så har du själv leg. 

Gått den hårda skolan och blev nekad att köpa NHL 09 när det släpptes för att jag inte var 16.


   
SvaraCitera

Varför får du inte köpa ett gta v spel??man måste veta grunden för att lösa ett probelm. Fråga dina ''päron'' vrf du inte får köpa ett gta v spel och skriv svaret här!!!!!! jag kan inte hjälpa dig just nu eftersom jag vet inte grunden till problemmet alltså vrf du nt får köpa ett gta v spel 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad ska det vara bra för? Hade heller inte varit så pigg på att min unge spelade våldsspel som objektifierade kvinnor och kastade vatten på negativa könsnormskvarnar.


   
SvaraCitera

isola:
Vad ska det vara bra för? Hade heller inte varit så pigg på att min unge spelade våldsspel som objektifierade kvinnor och kastade vatten på negativa könsnormskvarnar.

finns inget bevis på att våldsspel skulle leda till riktigt våld. strippor och prostitution är inte objektifierande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

finns inget bevis på att våldsspel skulle leda till riktigt våld. strippor och prostitution är inte objektifierande.

det är i allra högsta grad objektifierande, jo.
det finns det absolut, speciellt bland småbarn. http://www.hjarnfonden.se/nyheter/valdsamma-datorspel-forandrar-hjarnan__672


   
SvaraCitera

presidente:

finns inget bevis på att våldsspel skulle leda till riktigt våld. strippor och prostitution är inte objektifierande.

allt runt oss påverkar oss 


   
SvaraCitera

i alla fall som barn 😛 


   
SvaraCitera

isola:

det är i allra högsta grad objektifierande, jo.
det finns det absolut, speciellt bland småbarn. http://www.hjarnfonden.se/nyheter/valdsamma-datorspel-forandrar-hjarnan__672

är Ts ett småbarn?


   
SvaraCitera

presidente:

är Ts ett småbarn?

så liten så dom i affären måste ringa hem till han XD


   
SvaraCitera

xXXx_bieliber_love_xXXx:

så liten så dom i affären måste ringa hem till han XD

han kan se liten ut.


   
SvaraCitera

presidente:

han kan se liten ut.f

smart! förlåt Ledsen tänkte nt på det...

men han kan gå me sina vänner dom kanske nt ser så liten ut??? 


   
SvaraCitera