Aviseringar
Rensa alla

Överträna?


Ämnesstartare

Jag gör 150 armhävningar per dag (75x2) plus att köra slut dom helt efter ena gången med halva bänkpress (då ja utför dom på golvet så tar ju armbågarna i innan skivstången ligger på bröstet). Det är inte speciellt mycket men då ja gör det varje dag så undrar ja om det kan överträna pectoralis då den inte får så mycket tid att återhämta sig (48 timmar ska de ju egentligen vara om man tränar på gym men så hårt blir de ju inte hemma, men ändå [crazy]). Och om jag införskaffar en bänk och gör ordentliga bänkpress så-mycket-jag-orkar x2 per dag, skulle jag då överträna bröstet?
Tränar ju självklart hela kroppen men ingen muskel tränas i samma utsträckning som ja tränar bröst.


   
Citera

jedish:

ordentliga bänkpress så-mycket-jag-orkar x2 per dag, skulle jag då överträna bröstet?

Ja. Förövrigt finns det ingen mening med det. För att muskler skall växa behöver du ordentlig vila och en ordentlig kost.

Eller du kanske är en sådan 'heheh kolla hur mycketj ag kan ta i bänkpress och det varje dag hehe lol *spänna sig*'...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

För att muskler skall växa behöver du ordentlig vila och en ordentlig kost.

joo ja vet och de va det svaret ja anade, ville bara ha det helt klart för mig.

passaro:

heheh kolla hur mycketj ag kan ta i bänkpress och det varje dag hehe lol *spänna sig*

Nej, någon sån är ja inte.

Men det jag mest ville ha klart för mig är om de jag gör för tillfället övertränar eller inte?


   
SvaraCitera

Ja du kommer överträna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jedish:

Men det jag mest ville ha klart för mig är om de jag gör för tillfället övertränar eller inte?

Det det gör är att dina armar (muskler, fästen... osv) kommer vara totalt pajade om du aldrig vilar dom ordentligt


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera