Aviseringar
Rensa alla

Överväga att ta livet av sig eller inte..


Ämnesstartare

Fan, så trött på mina jävla problem.
Jag orkar inte direkt mer, eller visst gör jag det. Men det känns som jag kämpar på, utan mål, utan något jag får tillbaka.

Jag vill inte ta livet av mig, för jag ser alla mina kompisar, alla människor på stan vara så glada och lyckliga, tillsammans med sina respektiva, även om dom kan ha problem, så blir deras problem aldrig så omöjliga som mina. Jag vill ju också uppnå samma sak, jag vill också leva mitt enda liv, så det blir värt att dö för

Tänk er konceptet, jag(du) står vid en vägg. Flera står bredvid mig. Vi ska alla upp för väggen. Min vägg är 90 grader, deras är bara 45 grader. Jag blir påhejad att bara kämpa vidare upp för väggen, men dom andra kan ju kravla sig uppför, jag kan bara komma en bit, sen ramlar jag ner och gör mig ännu mer illa. Jag kan ju stanna kvar nere vid väggens början, för jag överlever, men det känns inte värt då jag ser alla omkring mig, vänner och bekanta ta sig upp för sina väggar, men jag kan inte, oavsett hur mycket nån peppar mig.

Jag vill inte ta livet av mig för att få folks reaktioner, inte för att såra dom få nära och kära jag har. Jag har ju mina vänner, men ingen bästa vän, så dom har flera som är lika bra vän som jag, eller bättre, så vad ska jag tänka på dom för?

Grejen är den att jag har denna jävla vägg jag måste över, jag försöker allt jag kan, med folks försök till uppmuntran, men jag faller, hårt varje gång nånting negativt händer, och jag skadar mig så hårt att det tar väldigt lång tid innan jag försöker igen, sårad..
Och väggen bara växer, min iallafall, speciellt när jag ser alla omkring sig ta sig över sin ynka väggjävel med problem, för att sen ta sej an den nästa, men jag sitter fast vid min första.
Det har kännts som dom sista gångerna jag varit ute med mina "vänner" och festat, att jag supit bort alla dessa känslor, och det har funkat en stund, sen har dom kommit tillbaks så hårt att jag kommit in på tankarna om självmord.
Idiotiskt av mig att skriva vad jag ska göra, för det kan många svara på, vet helt enkelt inte vad jag ska ta mig till...


   
Citera

skaffa en sånhär(fast verklig, ej tecknad) och slå ner väggen[smile]
Image


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

.

Har du provat att söka hjälp för de här tankarna? Låter som om du har en väldigt självdestruktiv syn på livet.

Kram. [love]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

kebu12:

får väl länka istället då[mad]

lol [blush]

"Not Found

Apologies, but we were unable to find what you were looking for. Perhaps the search box will help."


   
SvaraCitera

tycker du ska börja mewd att försöka få hjälp.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

"Not Found

nu vill jag också ta livet av mej[sad]


   
SvaraCitera

Föreslår en psykolog istället. Bättre lösning osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har gått till BUP redan när jag var mycket yngre, hade nästan samma syn på livet då, sen blev det en Livs Coach, kan inte förklara utan, det var Soc som satt mig där, sen nu har jag varit nån gång till psyk. Jag har dock inte fått någon hjälp värd nånting, det har bara varit gubbar och kärringar som sagt samma saker som dom sa till den innan mig, oavsett deras problem. Typ men tänk inte så, allt går att lösa...
Fan vad det hjälpte kan jag säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

nu vill jag också ta livet av mej

Fan vad du verkar vara "seriös" i allt du skriver, jag kan inte hitta något du skrivit som "hjälp" till någon på denna sida som faktiskt varit som ett seriöst svar. Om jag glömde skriva det så gör jag det nu, oseriösa svar behövs inte, släng in dom i nån annan tråd som kanske inte behöver eller vill ha hjälp


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

Fan vad det hjälpte kan jag säga

Du får fortsätta försöka tills du hittar en psykolog som passar dig. Alternativt gå till något privat om du har pengarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Märker att du behöver denna just nu [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Du får fortsätta försöka tills du hittar en psykolog som passar dig. Alternativt gå till något privat om du har pengarna.

Jag har gått till en oberoende psykolog, som soc betalade åt mig för jag klagade på deras jävla idioter på bup och psyk. Samma sak där, bara att han fick mer lön


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

Fan vad du verkar vara "seriös" i allt du skriver, jag kan inte hitta något du skrivit som "hjälp" till någon på denna sida som faktiskt varit som ett seriöst svar.

Mm, jag är inte så hjälpsam, förlåt[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HoneySuckle:

oseriösa svar behövs inte, släng in dom i nån annan tråd som kanske inte behöver eller vill ha hjälp

FreeWay89:

Märker att du behöver denna just nu

...


   
SvaraCitera