Aviseringar
Rensa alla

Övervakning i skolor?


Ämnesstartare

Kablash__:

Och du är en sådan som tycker att eleverna ska fortsätta förstöra skolans egendomar för att kameror är emot dina principer?

Skadegörelsen inneblir inte. Kamerorna förstörs.

Kablash__:

Övervakning = Säkrare ja.

Just det, ja. Det är därför övervakningskåta länder inte har så mycket brottslighet. För att brottslingarna känner sig osäkta pga övervakningen.

Kablash__:

Ok, vad innebär dom lagarna? Att den måste synas?

Är inte helt säker, men ja. Även att man måste sätta upp skyltar om att det är ett övervvakat område, etc.


   
SvaraCitera

Kablash__:

Ja, (Du röstade på detta alternativ)

grodanboll_:

Och de som inte förstör men går på samma skola? [smile]

Förstör man inte så spelar det väl ingen roll, då märker man ju inte av det. De sitter ju inte och granskar precis allt som görs, det är ju bara om något händer som det kan vara bra att ha det på film.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Skadegörelsen inneblir inte. Kamerorna förstörs.

Dom som debatterade på tv sa att skadegörelsen hade minskat i båda skolorna som jag nämnde. Så antagligen funkar det. Gäller väl bara att inte sätta upp kamerorna på ett röv ställe.

passaro:

Just det, ja. Det är därför övervakningskåta länder inte har så mycket brottslighet. För att brottslingarna känner sig osäkta pga övervakningen.

Vi pratar inte om övervakningskåta länder, utan övervakning i skolor. Vad jag hörde så blev det en skillnad.

passaro:

Är inte helt säker, men ja. Även att man måste sätta upp skyltar om att det är ett övervvakat område, etc.

Ja men det är ju inte precis svårt att sätta kamerorna på ett sånt ställe så att det inte går att ta sönder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Jaa, alltså, han sätter ju upp kameror på alla toaletter och så också!

Och nu är du rädd för att de tas bort. Aw. :*
Dold text: Nej men här borde man verkligen ta ett trevligt, smickrande litet snack med din rektor. Kanske kan han bjuda på lite Kablashi [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Dom som debatterade på tv sa att skadegörelsen hade minskat i båda skolorna som jag nämnde. Så antagligen funkar det. Gäller väl bara att inte sätta upp kamerorna på ett röv ställe.

Kablash__:

Vad jag hörde så blev det en skillnad.

Newsflash: Det kan skilja mellan olika skolor.

Kablash__:

Vi pratar inte om övervakningskåta länder, utan övervakning i skolor

Principen är densamma.

Kablash__:

Ja men det är ju inte precis svårt att sätta kamerorna på ett sånt ställe så att det inte går att ta sönder.

T.ex var?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Newsflash: Det kan skilja mellan olika skolor.

Newsflash: Det kan skilja på länder och skolor.

passaro:

Principen är densamma.

Japp, men skolor är mycket mindre vilket innebär att det blir mycket lättare att hålla koll.

passaro:

T.ex var?

Långt upp i taket, inne i en låda kanske. Nåt sånt. Jag är ingen kamera placerings expert.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Förstör man inte så spelar det väl ingen roll, då märker man ju inte av det. De sitter ju inte och granskar precis allt som görs, det är ju bara om något händer som det kan vara bra att ha det på film.

grodanboll_:

Alltså alla känner ju inte likadant. Jag är själv ganska säker på att jag skulle tycka det vore ytterst obehagligt med så mycket övervakning som vissa skolor har.
Men det gör inte att jag är emot övervakning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Ja, (Du röstade på detta alternativ)

Skolan jag jobbar på är redan övervakad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Ja, (Du röstade på detta alternativ)

tänker nu främst på om det skulle vara ngn dödsskjutning o mördaren sticker.. då vet man vem det är iaf, om han visar sig för kameran.. sen har det flera andra fördelar, bl.a minskar bråk o så[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Nej, (Du röstade på detta alternativ)

Image


   
SvaraCitera
smisk

Kablash__:

Ja, (Du röstade på detta alternativ)

Vi har kameror i skolan. Brukar göra grimaser mot de. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Brukar göra grimaser mot de.

[y][y][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Nej, (Du röstade på detta alternativ)

Fy fan.

smisk:

Brukar göra grimaser mot de. [smile]

dem!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Fy fan.

Why not?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Why not?

För att jag inte vill vara övervakad? Jag gör inget fel, jag tycker det är fel med kameraövervakning på offentliga platser öht.


   
SvaraCitera