Aviseringar
Rensa alla

Övervakningssamhället osv


Ämnesstartare

Knegaren:

I'll be waiting.

är resten av filmen rolig också eller? 


   
SvaraCitera

det lät som grisfarmen där grisen napoleon tar över bondgården från ägarna men det slutar ändå tyvärr till diktatur. jag tror att det är en fabel där djuren är mäniskor men är inte säker för att jag har inte läst boken.

ennie:

nej vadådå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LiberalWarrioe:
det lät som grisfarmen där grisen napoleon tar över bondgården från ägarna men det slutar ändå tyvärr till diktatur. jag tror att det är en fabel där djuren är mäniskor men är inte säker för att jag har inte läst boken.

jap djuren motsvarar olika historiska människor eller folkgrupper, napoleon är stalin osv 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooaooetsraoouevuooae:

är resten av filmen rolig också eller? 

Arrå. Scenen där killen får damm på korven är rätt kul. Eller när sören skriker "seg jävla neger!" I början. Har för övrigt träffat han som spelar offret i den scenen. Trevlig kille vill jag minnas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

Arrå. Scenen där killen får damm på korven är rätt kul. Eller när sören skriker "seg jävla neger!" I början. Har för övrigt träffat han som spelar offret i den scenen. Trevlig kille vill jag minnas.

kan ju va kul att träffa folk man sett på film, eller det känns mest som att ba träffa nån man träffat förut fast inte 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har man rent mjöl i påsen då behöver ej vara orolig. Ej bara myndigheter som övervakar, även butiker & annat. Blir även övervakad när exempel handlar i en livsmedelbutik & betalar med kort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooaooetsraoouevuooae:

kan ju va kul att träffa folk man sett på film, eller det känns mest som att ba träffa nån man träffat förut fast inte 

Kolla hela filmen och säg sen vad du tyckte! När vi ändå är inne på ämnet kan jag passa på att tipsa om Sökarna och Stockholmsnatt. Tunga svenska klassiker man borde se nån gång i livetTumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spiderman:
Har man rent mjöl i påsen då behöver ej vara orolig. Ej bara myndigheter som övervakar, även butiker & annat. Blir även övervakad när exempel handlar i en livsmedelbutik & betalar med kort.

Tänk på alla som skickar sexuella bilder till varandra eller som har oaccepterade åsikter eller som tillhör en utsatt folkgrupp osv   jap poängen är inte vem som övervakar utan själva övervakningen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

Kolla hela filmen och säg sen vad du tyckte! När vi ändå är inne på ämnet kan jag passa på att tipsa om Sökarna och Stockholmsnatt. Tunga svenska klassiker man borde se nån gång i livetTumme upp

okej får väl göra det då! fast inte idag men aa tack för tipsen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooaooetsraoouevuooae:

okej får väl göra det då! fast inte idag men aa tack för tipsen 

Glöm inte! Det svenska kulturarvet måste bevaras!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

Glöm inte! Det svenska kulturarvet måste bevaras!

låt de bli som de blir 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooaooetsraoouevuooae:

låt de bli som de blir 

Men låt det också vara som det har varit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

Men låt det också vara som det har varit.

så länge det får va bra o varierat så 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är bra. Sätta dit alla stollar i samhället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Din egen regering är den största terroristen. 


   
SvaraCitera