Aviseringar
Rensa alla

Övervikt


Ämnesstartare

Hejsan.

Jag har ganska dåligt självförtroende och känner mig väldigt tjock. Visst jag är kanske inte allt för överviktigt och har inte den fulaste kroppen men jag har en lutande vinkel åt att vara mullig och tjock.

Jag väger just nu 95 kg och är ca 190 lång så jag har ju inte världens största kropp om man säger så. Mitt Bmi ligger på ca 25.5 och är ju på gränsen till övervikt.

Vad finns det att göra mer än att träna hårt för att få tillbaka självkänslan?

Är det helt enkelt att gå en hård diet, träna mycket och ofta samt sluta med alla onyttigheter för att få en bra och sund kropp?

Kan tillägga att jag är äckligt beroende av Coca Cola. Sjukt jobbigt är det.

Kom med massa olika förslag till hur jag kan gå tillväga för att träna min kropp bra.


   
Citera

Pappasson:

sluta med alla onyttigheter

#1

Pappasson:

Kan tillägga att jag är äckligt beroende av Coca Cola. Sjukt jobbigt är det.

Cola är ju värsta boven som finns.
Du _ måste _ sluta _ helt.


   
SvaraCitera

Dra ner på cola-drickandet eller sluta med det helt. lägg om kosten och ät regelbundet, rör på dej osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns det något bra sätt till att sluta med Cola utan att må så jävla dåligt av det?

Har försökt sluta med det men blir helt enkelt så att jag blir sjukt deprimerad av det.


   
SvaraCitera

Pappasson:

Finns det något bra sätt till att sluta med Cola utan att må så jävla dåligt av det?

ut och spring när du känner dej sugen. och ta inte med plånboken! det funkar med mitt sockerberoende iallafall, man tänker på annat liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej.

Får testa det.


   
SvaraCitera

Pappasson:

Vad finns det att göra mer än att träna hårt för att få tillbaka självkänslan?

Är det helt enkelt att gå en hård diet, träna mycket och ofta samt sluta med alla onyttigheter för att få en bra och sund kropp?

den sundaste kroppen får du av att älska dig själv som du är. då kommer du vilja äta sånt som du mår bra av och vilja röra på dig, och det kommer inte kännas lika jobbigt, inte som ett måste liksom[cute]

ofta äter man för att mår dåligt över hur man ser ut, men man mår ju inte direkt bättre av det. försök jobba lite på självkänslan. jag lovar dig att INGET kommer förändras bara för att du skulle gå ner i vikt. du kommer fortfarande ha dåligt självförtroende, fortfarande ha dom problem du har idag och inte vara mer omtyckt osv.

men sen ska man ju äta balanserat och träna, för att ta hand om sig själv, eftersom du förtjänar det bästa[y][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för ett riktigt bra svar 🙂


   
SvaraCitera

Pappasson:

Tack för ett riktigt bra svar 🙂

[smile] man måste börja i rätt ände liksom. hur hållbart är det egentligen att tvinga sig ut att springa flera ggr/v om man nu hatar det? är ju bättre att ta små steg och göra sånt man gillar. om man respekterar sig själv o inte tvingar sig själv till saker, eller sätter upp strikta regler, så mår man mycket bättre i sig själv och det blir som en positiv spiral[smile]

och ett annat tips bara, som inte har med det här att göra... men om du markerar texten och sen klickar på "citera" på sidan av det inlägget, så ser folk lättare att du har svarat just dom[y]


   
SvaraCitera

Ramlösa och rör på fläsket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappasson:

Finns det något bra sätt till att sluta med Cola utan att må så jävla dåligt av det?

elda upp alla dina pengar


   
SvaraCitera

Pappasson:

Kan tillägga att jag är äckligt beroende av Coca Cola. Sjukt jobbigt är det.

Cola Zero har <1 kalori(er), och det räcker att du går till kylskåpet för att bränna bort mer än vad den ger. Sen lär du dig hur kalorier fungerar, räknar hur mycket du äter, och ligger på ett kaloriunderskott så går du ner i vikt. Tillsatser ska inte skrämma dig, det skadar dig mindre än vad vanlig cola gör.


   
SvaraCitera

Kör på en diet där du inte äter kolhydrater. Motionera nårra gånger i veckan ca 2-3 st med t.ex simning, joggning, prommenera. Kombinera det med styrketräning. Då kom du se förändring rätt fort [y] Och du väger ju inte alls så mkt för din längd, så kan inte tänka mig att du är jätte mullig.


   
SvaraCitera

sluta även med colan, och ändra om till nyttig kost.*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för era svar.

Började faktiskt smått igår med att gå 6 km på eftermiddagen. Mycket skönt må jag säga + att jag kände ju att det tog emot och jag svettades eftersom vädret inte gav vika vad det gäller värmen.

Men ska ändra på kosten och bli nyttigare. Men som jag frågat innan, finns det några bra sätt att sluta med colan utan att bli galen för att man blir helt hyperaktiv och stressad och arg osv ?


   
SvaraCitera