Aviseringar
Rensa alla

överviktig


Who
 Who
Ämnesstartare

Hej jag är en tjej på 13 år som väger 67kg(Mycket I know). Jag är 1,60 lång. Jag vill gå ner i vikt snabbt! Genom mina 13 år har jag gått I 8 sporter. Gymnastik, fotboll, tennis, dans, golf, simmning, judo och handboll. Jag är extremt boll rädd! Och lite av En badkruka. Hur kan jag gå ner i vikt snabbt?! H J Ä L P!!!!!! Ps.  Jag cyklar 3 km varje dag. (1,5 km till skolan 1,5 km hem)


   
Citera

Ät nyttigt, äta mindre godis/skräpmat och rör på dig, dock ska du inte satsa så att gå ner massa i vikt snabbt. Det är inte särskilt hälsosamt i din ålder.


   
SvaraCitera

Ät nyttigt, ät mindre godis/skräpmat och rör på dig, dock ska du inte satsa på att gå ner massa i vikt snabbt. Det är inte särskilt hälsosamt i din ålder.


   
SvaraCitera

Om du tränar mycket så är det kosten som är problemet. Glad


   
SvaraCitera
time
 time

Muskler väger mer än fett, så det är viktigt att inte haka upp sig på vad vågen säger. Det viktigaste är hur du mår! Om du kan röra dig utan problem, har en vettig kondition och känner dig lycklig är det alla gånger mer värt än att försöka banta. Eftersom du är så pass ung är det viktigt att du får vägledning, att du pratar med en läkare eller dietist som professionellt kan avgöra om du behöver gå ner i vikt, och i så fall ge dig riktlinjer för det.

Tro mig, livet är så mycket större än midjemåttet.


   
SvaraCitera

time:
Muskler väger mer än fett, så det är viktigt att inte haka upp sig på vad vågen säger. Det viktigaste är hur du mår! Om du kan röra dig utan problem, har en vettig kondition och känner dig lycklig är det alla gånger mer värt än att försöka banta. Eftersom du är så pass ung är det viktigt att du får vägledning, att du pratar med en läkare eller dietist som professionellt kan avgöra om du behöver gå ner i vikt, och i så fall ge dig riktlinjer för det.

Tro mig, livet är så mycket större än midjemåttet.


   
SvaraCitera

Who: Gymnastik, fotboll, tennis, dans, golf, simmning, judo och handboll. Jag är extremt boll rädd! Och lite av En badkruka.

Tardig


   
SvaraCitera

Att försöka gå ner i vikt snabbt innebär ofta konstiga dieter, träningsformer och en matmängd som gör att man tillslut är tillbaka på ruta ett. Mitt tips är att aktivera dig mer under dagen, typ inte ligga hemma i soffan när du kommer hem från skolan utan istället sitta upp eller hitta på nåt typ fota. Dra ner på sötsaker och ät dig mätt när du väl äter så blir du inte lika sötsugen. Det har funkat för mig <3


   
SvaraCitera

Hej, jag har som du, velat gå ner i vikt och provat på en mängd olika dieter för att lösa viktproblemet snabbt. Jag har testat på juicedetox, sockerdetox, banandieten, förbjudit olika livsmedel till det extrema, svält mig själv, spytt upp mat, tränat 8 gånger i veckan etc. Tanken har alltid varit att få en kickstart för att sedan kunna fortsätta men när dieten har tagit slut och jag gått ner lite i vikt har det alltid slutat med att jag kastat mig över maten och ätit upp all den vikt jag förlorade + lite till.  
Hur jag än försöker går det inte. Alla dessa dieter har förstört min syn på vad mat egentligen är- energi för att vi ska kunna fungera. Därför försöker jag tänka om. Det måste finnas ett mer hållbart sätt. Rekommenderar dig att läsa boken: the power of habits av charles duhigg och även boken: Better than before av gretchen rubin. 
Böckerna är på engelska men fick mig att inse hur man egentligen måste göra för att komma till roten av problemet. Jag vet ärligt talat inte hur man äter längre pga alla dieter och har därför också kontaktat en dietist.
Jag hoppas du inte gör samma misstag som jag gjorde. Var hälsosam inte smal <3


   
SvaraCitera