Aviseringar
Rensa alla

överviktig


jag...
Ämnesstartare

Jag är en tjej på 13år , jag är 163 cm lång och jag väger 61 kilo . Jag tränar mycket och har mycket muskler . Jag vill själv gå ner i vikt med vet ej hur, tips tack !! Väger jag mycket för min ålder ?? Tacksam för svar 


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag tycker inte du väger för mycket, för någon som tränar och har mycket muskler. Jag önskar att orkade träna och ha muskler 🙂


   
SvaraCitera

Hade behövt en bild för att veta om du va fet lr inte men vill du gå ner i vikt så skit i gymmet spring ist och ät inte mer än du behöver och ingen onytig mat lr dricka 


   
SvaraCitera

Med tanke på att du tränar mycket så är det inte konstigt att du väger mycket. Muskler väger som sagt mer än fett dvs att väga mycket betyder inte tjock/fet. Tänk dig gladiatorierna i SVT:s program Gladiatorerna. Dem är hulk och väger mycket och de är inte feta. Förmodligen samma sak med dig, du är muskulös och väger mycket, inget konstigt i det. Det är skillnad på att vara faktiskt fet och väga mycket, än att vara muskulös och väga mycket.


   
SvaraCitera

Svårt att säga om du en behöver gå ned i vikt med tanke på att du har mycket muskler. Muskler väger mer än fett, alltså kan din eventuella övervikt bero på att du har mycket muskler och inte att du har för mycket fett. Det är svårt att avgöra om en muskulös person är överviktig utan att veta typ kroppsfettprocenten. 

Om du ändå skulle ha fett som du vill bli av med skulle jag säga att det smartaste vore att äta hälsosammare mat - ät mer grönsaker och frukt men skippa läsk, godis, chips och sånt. Du tränar ju mycket, så se till att äta så att du orkar. Men se till att maten du får din energi ifrån är nyttig och bra för dig! (Nu är jag ingen expert så jag kan ju ha helt fel, men det där var min bästa gissning i alla fall)


   
SvaraCitera

nej du är ej överviktig nej du ska ej gå ned i vikt ät det du mår bra av och träna på det sätt du mår bra av


   
SvaraCitera

Du har normal bmi men försök att inte gå över 66kg gränsen


   
SvaraCitera

overvikt.jpg


   
SvaraCitera