Aviseringar
Rensa alla

Övningkörning


Ämnesstartare

Vad kan göra att man blir nekad lämpen för privat övningskörning?

jag ska börja övningsköra, Och jag har itne gjort nå brott, varken mot nån elr på annat sätt..


   
Citera

sååååå... vrf undrar du? har du rökt i smyg? [no-no]


   
SvaraCitera

Varför vart du nekad? Ärligt...


   
SvaraCitera

Jaha, du har inte vart nekad... än.


   
SvaraCitera

varför skulle du bli det? man kollar synen också får du kryssa i lite på ett papper där dom undrar ungefär "är du dum i huvudet eller galen?" sen är det bara att gå den där kursen och sen tuta och köra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag använder glasögen och är närsynt (tror jag det heter) Det ska väl inte vara nå problem!! Jag ser bra med glasögon, ser lite sämre på högeröga, men annars ser jag helt bra..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad kan dom neka för egentligen, Min bror har en ltien fundering, kan dom neka för funktionshinder? Typ Lindrig Autism, Han betér sig vanligt och så.....

Han har nu kollat oss en läkare och får läkarintyg nu i veckan... Men jag känner en viss oro för min syn, Står det ngnstans hur synen måste vara?


   
SvaraCitera

haroldlowe12:

Han har nu kollat oss en läkare och får läkarintyg nu i veckan... Men jag känner en viss oro för min syn, Står det ngnstans hur synen måste vara?

alltså, om du ser helt "normalt" med glasögon så är det ju givetvis inget de nekar dig för. Har du aldrig sett en människa med glasögon köra bil?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

alltså, om du ser helt "normalt" med glasögon så är det ju givetvis inget de nekar dig för. Har du aldrig sett en människa med glasögon köra bil?[shake]

Vad ska det ligga i för att inte bli godkänd då?

Och funktionshinder kan det ställa till problem, För brorsan som undra..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kan dom neka för det???

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

vad kan dom neka för då?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 3 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Snälla svara nån!!! jag vill veta..


   
SvaraCitera

haroldlowe12:

Vad kan dom neka för egentligen, Min bror har en ltien fundering, kan dom neka för funktionshinder? Typ Lindrig Autism, Han betér sig vanligt och så.....

Är han högfungerande ska det nog inte vara några problem.


   
SvaraCitera

Säg att du både är och känner dig fullt friskt. Om du har problem med typ migrän eller liknande som kan ställa till det med synen så säg inte det, håll hemligheterna inom dig.

Däremot, om du torskar någon gång kan du blir av med lämplighetsintyget. Det hände mig. Jag går en ett års rehabilitering med psyk-snack och urinprov, till en kostnad av 10k


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har sagt det.. Så det borde gå, Det ända är att jag ä'r översynt.. Kan det ställa till det hela?

Förresten!! Finns det ngn lag att man måste ha EU-moppekort före?


   
SvaraCitera

haroldlowe12:

Förresten!! Finns det ngn lag att man måste ha EU-moppekort före?

Nej.


   
SvaraCitera

Men troll :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såd et enda dom kan neka oss mig är synen isf...

Oss brorsan, kan dom på Länsstyrelsen neka lindrigt Autistism?


   
SvaraCitera