Aviseringar
Rensa alla

Oförstående angående flyktingfrågan


mens
 mens

Niklas:

Varför känner du dig hemsk?

Invandringen till Sverige och Europa bygger på att vi tar emot yngre män som på illegala sätt tagit sig hit. Många ljuger om att de överhuvudtaget är flyktingar och väldigt många ljuger om sin ålder för att kunna klassas som flyktingbarn. Detta kostar enormt mycket och innebär stora nedskärningar i välfärden. För att finansiera detta skär man ner på det bistånd som går till läger där de flesta och de riktiga flyktingar finns. Alltså de kvinnor och barn som inte har råd eller inte vill riskera sin liv för att ta sig till Europa.

Hur är det på något sätt hemskt att vara emot denna fruktansvärda och inhumana politik? 

För att stoppar man all invandring så stoppar man de som verkligen behöver hjälp också. Sedan kan man ju inte klandra folk som vill ha det bättre och gör vad som helst för att få det vi fått från födseln.
Men mest är det väl för att världen aldrig kan bli jämlik och vi nu har det upptryckt i ansiktet. 

Kalle97:

Visste du att också unga kvinnor, funktionshindrade och barn har en chans till en bra utbildning?

I Sverige är det så, ja. Tydligen är det rätt svårt för rätt många att förstå att det inte är så i alla andra länder.


   
SvaraCitera

mens: För att stoppar man all invandring så stoppar man de som verkligen behöver hjälp också. Sedan kan man ju inte klandra folk som vill ha det bättre och gör vad som helst för att få det vi fått från födseln.
Men mest är det väl för att världen aldrig kan bli jämlik och vi nu har det upptryckt i ansiktet.

Men det är ju fortfarande otroligt mycket bättre att ge hjälp till många fler verkligt behövande än att förstöra Sverige genom att ge hjälp till ett fåtal som inte alls är i behov av samma hjälp? 

Ser inte varför du ska må dåligt av att vara kritisk till en politik som hjälper få icke-behövande istället för att hjälpa fler behövande. De som ska känna skuld är ju de som stödjer dagens vansinniga inhumana politik.


   
SvaraCitera

Walther:

Jaja, det var tråkigt att höra. Men bra att du delvis inser att delar av deras politik är destruktiv.

Hur så?

Så himla standard. Kan ni inte försvara SD så byter ni ämne, kallar V kommunister och hoppas att det ska hjälpa.

vadå hur så? 

dina klagomål blir genomskinliga när du klagar på SD's inom riksdagen jämförelsevis konservativa hållning när SD samtidigt är enda parti som inte vill öka befolkningen med externa tillskott på 3% om året varav en tydlig majoritet är män ur en demografi som i sverige är mångdubbelt överrepresenterad inom våldtäkt och där homohat och homoförtryck är norm. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Niklas:

Men det är ju fortfarande otroligt mycket bättre att ge hjälp till många fler verkligt behövande än att förstöra Sverige genom att ge hjälp till ett fåtal som inte alls är i behov av samma hjälp? 

Ser inte varför du ska må dåligt av att vara kritisk till en politik som hjälper få icke-behövande istället för att hjälpa fler behövande. De som ska känna skuld är ju de som stödjer dagens vansinniga inhumana politik.

Genom att "hjälpa på plats" och att sålla menar nu? Ja kanske. 

Vi behöver hjälpa mer verkligt behövande men de som kommer hit behöver ju också hjälp i viss mån. Det går ju som sagt inte att göra alla nöjda - men visst, jag tror inte att man är jättemån om att i första hand hitta en säker plats om man vägrar hoppa av bussar i Sundsvall etc.


   
SvaraCitera

Det känns som att vi ska hjälpa andra men inte oss själva till den grad att ekonomin rasar. Jag antar att politikerna inte bryr sig om pensionärerna som byggt upp Sverige, eller det folk som lever nu och vill fortsätta i ett humant, drägligt liv. Är det för mycket begärt? Tydligen.


   
SvaraCitera

mens:

Genom att "hjälpa på plats" och att sålla menar nu? Ja kanske. 

Vi behöver hjälpa mer verkligt behövande men de som kommer hit behöver ju också hjälp i viss mån. Det går ju som sagt inte att göra alla nöjda - men visst, jag tror inte att man är jättemån om att i första hand hitta en säker plats om man vägrar hoppa av bussar i Sundsvall etc.

nej, de behöver inte "hjälp". de har fått höra att man kan få det bättre i sverige än i hemlandet utan krav på motprestation, det har startats en industri för att frakta dem illegalt och när verkligheten inte lever upp till förväntningarna ställer de krav och hävdar en utsatthet som inte finns. det de vill ha är inte hjälp utan en gratis högre levnadsstandard.


   
SvaraCitera

thl*kt N.:

vadå hur så? 

dina klagomål blir genomskinliga när du klagar på SD's inom riksdagen jämförelsevis konservativa hållning när SD samtidigt är enda parti som inte vill öka befolkningen med externa tillskott på 3% om året varav en tydlig majoritet är män ur en demografi som i sverige är mångdubbelt överrepresenterad inom våldtäkt och där homohat och homoförtryck är norm. 

Ja, hur så? Hur är det relevant? Slutar SD vara homofober för att vissa invandrare är det? Trådskaparen undrade över varför folk är fientliga mot SD, jag gav henne några anledningar, däribland deras homofobi.


   
SvaraCitera

Walther:

Ja, hur så? Hur är det relevant? Slutar SD vara homofober för att vissa invandrare är det? Trådskaparen undrade över varför folk är fientliga mot SD, jag gav henne några anledningar, däribland deras homofobi.

för att vara övertydlig: 7klöverns politik ökar markant mängden våldtäktsmän och rabiata homofober i sverige. SD's politik minskar den, eller förhindrar ökningen åtminstone. vad spelar det för roll i sammanhanget ifall SD vill sänka abortgränsen eller inte vill låta homosexuella gifta sig?

SD som parlamentarisk aktör handlar till 99% om invandring. resten är pynt och småfintar. oväsentligheter. du kan inte problematisera ett parti utifrån en hypotetisk riksdagsmajoritet när de har en så viktig akut spelteoretisk funktion att fylla. allt du gör är att få fler och fler att känna att SD har fått politiskt monopol på att inte snacka skit. du hjälper dem att få fler röster, bara för att du måste tjafsa om nån jävla princip istället för att kolla på verkligheten.

sveriges invandring måste minska och den är ett bra mycket större jämlikhetsproblem för kvinnor och homosexuella än vad SD är. din poäng är luft. stick.


   
SvaraCitera

thl*kt N.: vad spelar det för roll i sammanhanget ifall SD vill sänka abortgränsen eller inte vill låta homosexuella gifta sig?

Återigen: hon frågade varför folk är fientliga mot SD och jag gav några anledningar. Människor som värnar om kvinnors och HBTQ-personers rättigheter kommer givetvis att vara fientliga mot partier som vill inskränka dessa och mot dess företrädare inklusive toppolitiker som uttalat sig grovt homofobiskt och/eller kvinnohatiskt.


   
SvaraCitera

Walther:

Återigen: hon frågade varför folk är fientliga mot SD och jag gav några anledningar. Människor som värnar om kvinnors och HBTQ-personers rättigheter kommer givetvis att vara fientliga mot partier som vill inskränka dessa och mot dess företrädare inklusive toppolitiker som uttalat sig grovt homofobiskt och/eller kvinnohatiskt.

ok, så du ställer dig inte bakom detta resonemang alls? fick det intrycket nämligen, mot bakgrund av allt du skrivit innan.


   
SvaraCitera

mens:
I Sverige är det så, ja. Tydligen är det rätt svårt för rätt många att förstå att det inte är så i alla andra länder.

Jag vet att det är svårt för många att förstå det. Speciellt för alla vänsterflummare som anklagar en för rasism så fort man nämner allt skit alla icke vita håller på med. (speciellt muslimer med hedersmord, kvinnovåld etc.)


   
SvaraCitera

Walther:

Jag vet att SD var nazister, se >sprunget ur vitmakt-miljön<.  Försöker du motargumentera mig eller vad är det frågan om?

Wtf alla som inte är helt insnöade fattar att SD inte är samma som för 20 år sedan


   
SvaraCitera

thl*kt N.:

ok, så du ställer dig inte bakom detta resonemang alls? fick det intrycket nämligen, mot bakgrund av allt du skrivit innan.

Det var inte mina åsikter som skulle diskuteras.

Kalle97:

Wtf alla som inte är helt insnöade fattar att SD inte är samma som för 20 år sedan

Sa jag att de var samma? Förstår du något av vad jag skriver?


   
SvaraCitera

Walther:

Det var inte mina åsikter som skulle diskuteras.

Sa jag att de var samma? Förstår du något av vad jag skriver?

ok. men du fattar väl att invandringstabut och nazirötterna är det tveklöst övervägande skälet till polariseringen av SD?


   
SvaraCitera

Walther:
Sa jag att de var samma? Förstår du något av vad jag skriver?

Samma sku jag villa veta då du aldrig svarar på mina frågor


   
SvaraCitera