Aviseringar
Rensa alla

Ofredande av Radiotjänst


Ämnesstartare

Vettefan som det passar till denna tråd, någon mod får omplacera det om inte.

Jag har en fråga till er som besitter kunskaper inom juridik, det är så att jag skaffade ett nytt mobilabonemang som istortsett är oanvänt, för tre veckor sedan. Det ringer ett nummer 3-5 gånger i veckan och är direkt eller indirekt från radiotjänst vilket gör mig en aning irriterad.

Första gången dom ringde så svarade dem, och jag sa till dem att dra åt helvete, och frågade henne som satt i luren om det var nu jag skulle anmäla henne för ofredande utpressning, och hon la på. Nu har dom börjat ringa igen men svarar inte. Faktum är att det är ofredande, och med mängden personer som blir uppringda och ofredas av samma nummer så är det tydligt att det är för att inskräcka psykologisk rädsla för att få folk att betala skiten, även om dom inte äger en Tvmottagare.

Innan jag går och snackar med gris (polisen), någon som har tips mot detta ?


   
Citera
Ämnesstartare

=.=


   
SvaraCitera

Klart de fortsätter ringa om du inte svarar [zzz] Be dem dra åt helvete varenda gång de ringer istället


   
SvaraCitera

Varför ringer dem?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Klart de fortsätter ringa om du inte svarar

Alizée:

Första gången dom ringde så svarade dem, och jag sa till dem att dra åt helvete, och frågade henne som satt i luren om det var nu jag skulle anmäla henne för ofredande utpressning, och hon la på.

-

Angelize:

Be dem dra åt helvete varenda gång de ringer istället

Alizée:

Nu har dom börjat ringa igen men svarar inte.

= De svarar inte när jag lyfter på luren.

daisy:

Varför ringer dem?

För att få fler att ge dem pengar?

lacostekrokodilen:

är sk ofredande

Öh.


   
SvaraCitera

Alizée:

Öh.

[tard]


   
SvaraCitera

Alizée:

För att få fler att ge dem pengar?

Eh, och dem ringer flera ggr bara för de? [tard]

Alizée:

så är det tydligt att det är för att inskräcka psykologisk rädsla för att få folk att betala skiten, även om dom inte äger en Tvmottagare.

vad har de för relevans?


   
SvaraCitera

daisy:

vad har de för relevans?

Image


   
SvaraCitera

Capture:

Kattpuré.

[tard]... ringer dem för att man ska donera till välgörenhet eller för att man ska betala för sin tvlicens. fattar ej.


   
SvaraCitera

daisy:

[tard]... ringer dem för att man ska donera till välgörenhet eller för att man ska betala för sin tvlicens. fattar ej.

Varför skulle de ringa för att man ska donera till välgörenhet? [shake]


   
SvaraCitera

Capture:

Varför skulle de ringa för att man ska donera till välgörenhet? [shake]

Det finns ju en radiotjänst (eller ngt liknande namn) som man donerar pengar som går till välgörenhet..


   
SvaraCitera

daisy:

Det finns ju en radiotjänst (eller ngt liknande namn) som man donerar pengar som går till välgörenhet..

Då Alizée nämnde TV-mottagare menade han säkerligen den Radiotjänst som har till uppgift samla in TV-avgiften som finansierar public service. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Det finns ju en radiotjänst (eller ngt liknande namn) som man donerar pengar som går till välgörenhet..

du tänker säkert på radiohjälpen


   
SvaraCitera

Capture:

Då Alizée nämnde TV-mottagare menade han säkerligen den Radiotjänst som har till uppgift samla in TV-avgiften som finansierar public service. [cute]

mmm [blush]


   
SvaraCitera