Aviseringar
Rensa alla

Ogilla Stockholm?


Ämnesstartare

 Jag har läst så många gånger uttryckt hat mot Stockholm och ogillande mot stockholmare. Var grundar sig detta ogillanden? Det har jag inte fått klarhet i och hoppas på svar.


   
Citera
Ämnesstartare

Lika väl danmark i allmänhet o danskar, känner mig kränkt 


   
SvaraCitera
EGER
 EGER

Världen är uppbyggd på hat. Våran huvudstad är något centralt och alla känner till den därav ett enkelt hatobjekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Lika väl danmark i allmänhet o danskar, känner mig kränkt 

Jag älskar danskar. Kanske beror på att jag rent biologiskt är 25% dansk (undrar om jag ens är något svensk egentligen trots att jag säger att jag är 50% svensk), men älskar språket och har bara fått ett bra intryck av danskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EGER: Våran huvudstad är något centralt

Fast nä, ligger helt åt helvete ocentralt i landet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Jag älskar danskar. Kanske beror på att jag rent biologiskt är 25% dansk (undrar om jag ens är något svensk egentligen trots att jag säger att jag är 50% svensk), men älskar språket och har bara fått ett bra intryck av danskar.

Är ett fåtal som gillar danskar, märkt att många faktist är emot danskar. Vilket är konstigt danskar har inget emot svenskar. Danskan är ett underbart språk och en dag blir det nog flytt till Köpenhamn igen! 
25% dansk är bra att vara! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

d lugnt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Fast nä, ligger helt åt helvete ocentralt i landet. 

Det beror ju på var man själv bor också, i förhållande till olika städer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Det beror ju på var man själv bor också, i förhållande till olika städer.

Ja fast nä, lr va?


   
SvaraCitera
Kudhos

Stockholm får ju dåligt reputation eftersom

  1. Stureplan och folk som har den livsstilen får för mycket tid i rampljuset i media.
  2. Finns stockholmare med storhetsvansinne. Att deras stad är bättre än andras, eftersom det är huvudstaden.
  3. Eftersom Stockholm är betydligt stressigare än andra städer. Städer som Göteborg eller Malmö framstår betydligt lugnare. Även om jag håller med om att Stockholm är en stressig stad, så är det en stress man kan anpassa sig till lätt. Men för någon som inte kommer från Stockholm kommer uppfatta staden som "kall och stressat". 

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Jag älskar danskar. Kanske beror på att jag rent biologiskt är 25% dansk (undrar om jag ens är något svensk egentligen trots att jag säger att jag är 50% svensk), men älskar språket och har bara fått ett bra intryck av danskar.

älskar....språket.....älskar...danska Tardig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ja fast nä, lr va?

 Jag menar med tillgängligheten.


   
SvaraCitera
EGER
 EGER

S3ON:

Fast nä, ligger helt åt helvete ocentralt i landet. 

Med centralt menade jag inte stadens position utan huvudkärna. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Stockholm får ju dåligt reputation eftersom

  1. Stureplan och folk som har den livsstilen får för mycket tid i rampljuset i media.
  2. Finns stockholmare med storhetsvansinne. Att deras stad är bättre än andras, eftersom det är huvudstaden.
  3. Eftersom Stockholm är betydligt stressigare än andra städer. Städer som Göteborg eller Malmö framstår betydligt lugnare. Även om jag håller med om att Stockholm är en stressig stad, så är det en stress man kan anpassa sig till lätt. Men för någon som inte kommer från Stockholm kommer uppfatta staden som "kall och stressat". 

Okej, på dessa punkter kan jag dock nicka instämmande. Men Göteborg är ju väldigt stort och välbefolkat, det med. Men utan denna stress, alltså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Okej, på dessa punkter kan jag dock nicka instämmande. Men Göteborg är ju väldigt stort och välbefolkat, det med. Men utan denna stress, alltså?

Göteborg är mycket lugnare än vad Stockholm är. Känns som mer folk rör sig centralt i Stockholm än i Göteborg. Gillar Iofs Stockholm mer än Göteborg trots att jag atm bor i Göteborg. Varför? Allt är finare i Stockholm 


   
SvaraCitera