Aviseringar
Rensa alla

Ogilla Stockholm?


Kudhos

Tjohej:

Okej, på dessa punkter kan jag dock nicka instämmande. Men Göteborg är ju väldigt stort och välbefolkat, det med. Men utan denna stress, alltså?

Har varit i Göteborg 20+ gånger (Distansförhållande, woo! (Men faktiskt bu Ledsen)) och Göteborg är betydligt mer stillsamt. Men sen är Göteborg betydligt smidigare och bättre stadsplanerat. Stockholm är TRÅNGT och det finns dåliga sätt att ta sig från punkt A till B utan att behöva trängas på trottoaren, trängas på tuben, eller sitta på en buss som alltid sitter fast i trafiken. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

älskar....språket.....älskar...danska Tardig

det är så mysiiiigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

det är så mysiiiigt

vik hädan :> demon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

vik hädan :> demon

hahaha hjalp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

det är så mysiiiigt

ja det er hyggeligtMycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DANSKE WIENEBROAEED MAEED CHOAEKALAEAJ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Lika väl danmark i allmänhet o danskar, känner mig kränkt 

Stockholm må vara hatat, men Skåne och Danmark tar priset.

EGER:
Världen är uppbyggd på hat. Våran huvudstad är något centralt och alla känner till den därav ett enkelt hatobjekt.

Där har du en poäng! Alla länder har väll sina "skamfläckar", eller vad man skalla det.

Reeeetooo:

Göteborg är mycket lugnare än vad Stockholm är. Känns som mer folk rör sig centralt i Stockholm än i Göteborg. Gillar Iofs Stockholm mer än Göteborg trots att jag atm bor i Göteborg. Varför? Allt är finare i Stockholm 

Jaså, det är så? Jag hade ingen aning. Den enda storstad jag har varit i, i Sverige, är Stockholm. Så det är det jag har att relatera till. Och trodde därför att Göteborg led av samma stress och kyla som Stockholm. Storstad som storstad, liksom. Så fel man kan ha O.m


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då har Stockholm en del att lära av Göteborg. Men det går ju inte att göra så mycket åt. Det är som det är, liksom. Och utan dessa faktorer skulle ju Stockholm inte vara Stockholm.
🙂 

Kudhos:

Har varit i Göteborg 20+ gånger (Distansförhållande, woo! (Men faktiskt bu Ledsen)) och Göteborg är betydligt mer stillsamt. Men sen är Göteborg betydligt smidigare och bättre stadsplanerat. Stockholm är TRÅNGT och det finns dåliga sätt att ta sig från punkt A till B utan att behöva trängas på trottoaren, trängas på tuben, eller sitta på en buss som alltid sitter fast i trafiken. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Stockholm må vara hatat, men Skåne och Danmark tar priset.
Där har du en poäng! Alla länder har väll sina "skamfläckar", eller vad man skalla det.
Jaså, det är så? Jag hade ingen aning. Den enda storstad jag har varit i, i Sverige, är Stockholm. Så det är det jag har att relatera till. Och trodde därför att Göteborg led av samma stress och kyla som Stockholm. Storstad som storstad, liksom. Så fel man kan ha O.m

Ja danmark och sköna är jävligt hatade av någon konstig anledning. 

Är väl skillnad på städerna, väldigt stora. Dels bara befolkningen Är väl runt 1.4 miljoner som bor i Stockholm jämfört med dom knappa 550 tusen som bor i Göteborg. Sen är städerna byggda på så olika sätt. Tycker stressen i Stockholm är skön, alla går fort osv jätte skönt att aldrig typ hamna bakom någon på trång gata som går långsammare än en snigel som det är i götet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt som Kudhos nämnde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo: Är väl skillnad på städerna, väldigt stora. Dels bara befolkningen Är väl runt 1.4 miljoner som bor i Stockholm jämfört med dom knappa 550 tusen som bor i Göteborg. Sen är städerna byggda på så olika sätt. Tycker stressen i Stockholm är skön, alla går fort osv jätte skönt att aldrig typ hamna bakom någon på trång gata som går långsammare än en snigel som det är i götet. 

Absolut, befolkningsmässigt är ju skillnaderna stora. Mycket folk på knapp yta i Stockholm. Jag är absolut inget fan av storstäder. Inte det minsta. Trivs inte i såna miljöer. För mycket stress. För mycket folk på knapp yta. Trångt. Och dessa faktorer ihop... Usch. Men fördelen är ju att alla lubbar på rätt bra. Och samtidigt har det sin charm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Absolut, befolkningsmässigt ärfinaa stora. Mycket folk på knapp yta i Stockholm. Jag är absolut inget fan av storstäder. Inte det minsta. Trivs inte i såna miljöer. För mycket stress. För mycket folk på knapp yta. Trångt. Och dessa faktorer ihop... Usch. Men fördelen är ju att alla lubbar på rätt bra. Och samtidigt har det sin charm.

Tror mycket med hur man reagerar på storstäder har med hur man själv växt upp, har själv både köpenhamn o Göteborg på listan så är relativt van . Tycker Stockholm har väldig charm med fina byggnader och tunnelbanan är rolig! Helt klart plats jag skulle kunna bo på!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej: Den enda storstad jag har varit i, i Sverige, är Stockholm.

Har du varit söder om Stockholm någonsin? (Södertälje räknas inte) 

mvh, nicke nyfiken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

edit: Söder som stockholm i sverige alltså, att du flyger över landet räknas inte om du har varit utomlands vill säga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Har du varit söder om Stockholm någonsin? (Södertälje räknas inte) 

mvh, nicke nyfiken

 Typ aldrig.


   
SvaraCitera