Aviseringar
Rensa alla

Ogillar feminister pedofiler mer än vad andra ogillar pedofiler?


penja

Tickstart:

ja alltså, jag är ju absolut emot utnyttjande av barn, och tror inte barn i den åldern har någon vidare förmåga att ta egna beslut heller så.. Dömda pedofiler är ju skräp, som våldtäktsmän etc. Men att vara pedofil betyder ju inte att man gjort något. Så håller förstås med dig om du pratar om folk som begår brott.

Okej, vad bra, då är vi överens om en sak i alla fall. Barn ska ej utsättas för sexuella övergrepp, för precis som du sa är det alltid ett övergrepp när någon har sex med ett barn. 

Du säger att vara pedofil inte betyder att man gjort något, och tja, man kan fantisera om pedofili utan att begå brott ja. Alla har såklart fria tankar, man får tänka vad som helst. Man får tänka att man vill döda någon, att alla mörkhyade är mindre värda eller att man vill knulla en unge, det kan ingen ta ifrån någon eftersom absolut ingen kan läsa tankar. Men börjar man blotta sina tankar måste man vara beredd på mothugg. Ingen av dessa tankar är friska.

Du likställer pedofili med att vara homosexuell, vilket mest är sorgligt. Eller pinsamt. Homosexualitet, och heterosexualitet också för den delen, handlar om attraktion och ofta även kärlek. Något som inte nånstans borde anses vara en synd. Pedofili däremot handlar som redan förklarat om något helt annat: maktspel, utnyttjande. Det finns självklart även sexuella relationer mellan vuxna som tyvärr också bygger på detta, det är alldeles för vanligt att ena parten i en sexrelation anses mindre värd och får göra saker mot sin vilja.

Det jag vill få sagt är att pedofili är någonting som är såpass fel att man verkligen inte borde uppmuntra till det på något vis. Producera inte litteratur, porr och sexleksaker som på något vis bygger på den här typen av njutning . Sådana här tankar är inget som nånsin borde accepteras. Jag tror tex absolut att den porrkultur som existerar, där kvinnor ofta förminskas, påverkar oss. Det avspeglas många gånger i människors sexliv. Skulle man börja acceptera att tänka sexuellt på barn skulle även det avspegla sig. Det skulle ligga närmare till hands att begå brott. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antar du ej har legat med ngn öht alt någon som är

Tickstart:

ja alltså, jag är ju absolut emot utnyttjande av barn, och tror inte barn i den åldern har någon vidare förmåga att ta egna beslut heller så.. Dömda pedofiler är ju skräp, som våldtäktsmän etc. Men att vara pedofil betyder ju inte att man gjort något. Så håller förstås med dig om du pratar om folk som begår brott.

hur kan du ens jämföra homosexualitet och pedofili, d ena är personer som frivilligt har sex och d andra är ngn som våldtar barn 


   
SvaraCitera
penja

tevepro:
varför försvarar man pedofili

Jag vet inte. Börjar tro att flera på um egentligen vill säga "är jag normal?? har råkat tänka på sex med barn...."


   
SvaraCitera
penja

summering:

amsi
hur kan du ens jämföra homosexualitet och pedofili, d ena är personer som frivilligt har sex och d andra är ngn som våldtar barn 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha ja jag tycker då inte att pedofili och homosexualitet är jämförbart, tar tillbaks allt som får er att tro det. Bara, såfort folk har en enad uppfattning så vill jag dit och slita sönder den +___+ ibland slår det fel, förlåt om någon blivit upprörd. Kan försäkra att jag inte tycker att pedofili är okej, iaf inte utanför fantasin!


   
SvaraCitera
penja

Tickstart:
Haha ja jag tycker då inte att pedofili och homosexualitet är jämförbart, tar tillbaks allt som får er att tro det. Bara, såfort folk har en enad uppfattning så vill jag dit och slita sönder den +___+ ibland slår det fel, förlåt om någon blivit upprörd. Kan försäkra att jag inte tycker att pedofili är okej, iaf inte utanför fantasin!

Trevligt att två icke normalt funtade människor lyckats förklara för dig vad det handlar om 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja: Trevligt att två icke normalt funtade människor lyckats förklara för dig vad det handlar om 🙂

aa ni ser världen är inte hopplös! Rodnar


   
SvaraCitera
penja

Tickstart:

aa ni ser världen är inte hopplös! Rodnar

lol

passa dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va var ju seriös :$ är det ibland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

aa ni ser världen är inte hopplös! Rodnar

du borde tänka på var du står ist för att bara ta avstånd direkt utan att göra ngn analys öht 


   
SvaraCitera
penja

hade velat diskutera vidare... nån som fortfarande inte är övertygad? någon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

du borde tänka på var du står ist för att bara ta avstånd direkt utan att göra ngn analys öht 

men åh, aa I guess :$ det ena kommer före det andra ibland! Har dock inte sagt att jag står bakom pedofili, sa bara att folk är väldigt snabba med att klanka ner på saker utan att ifrågasätta status quo. Men det spelar ingen roll nu för tog tillbaks!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skadeglädje sry pen, hade inte kunnat diskutera något jag inte ens visste vad diskussionen handlar om, vi står ju på samma sida i min mening Rodnar du kan ju alltid hoppa till isolas senaste (tror jag) tråd om feminism och se mig totalt rippa time ett nytt asshole, där är en fråga jag vet jag har rätt i iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

men åh, aa I guess :$ det ena kommer före det andra ibland! Har dock inte sagt att jag står bakom pedofili, sa bara att folk är väldigt snabba med att klanka ner på saker utan att ifrågasätta status quo. Men det spelar ingen roll nu för tog tillbaks!

tänk mer innan du skriver för d är ofta d du skriver när du är seriös är kefft och respektlöst 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

tänk mer innan du skriver för d är ofta d du skriver när du är seriös är kefft och respektlöst 

mm och ibland briljant och underskönt! Rodnar


   
SvaraCitera