Aviseringar
Rensa alla

oj kom på att ja har borstat tänderna 7 ggr idag


Ämnesstartare

känns som det är så varje dag lr kanske inte exakt 7, men typ 5-10 iaf oftast är det farligt???? hur ofta borstar ni tänderna =>=>=>


   
Citera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

5-10

Två gånger per dag är nog lagom.
Med sådär mycket borstande lär nog ditt tandkött inte må så bra. Om du dessutom har slipande tandkräm så sliter det rejält på tänderna med. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu mår jag dåligt över min kassa tandhygien =( Ett jävla mirakel att jag aldrig fått ett hål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu mår jag dåligt över min kassa tandhygien =( Ett jävla mirakel att jag aldrig fått ett hål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu mår jag dåligt över min kassa tandhygien =( Ett jävla mirakel att jag aldrig fått ett hål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Två gånger per dag är nog lagom.
Med sådär mycket borstande lär nog ditt tandkött inte må så bra. Om du dessutom har slipande tandkräm så sliter det rejält på tänderna med. [n]

mh det blöder ibland :C hur vet man om den är slipande? : O är vanliga det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trippel post var något nytt ;0


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Nu mår jag dåligt över min kassa tandhygien =( Ett jävla mirakel att jag aldrig fått ett hål.

har aldrig fått ett hål heller? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det är dåligt att slita på dom så mycket tror jag
det sa en tandläkare till mig någon gång men jag har inte hört det förr eller senare efter det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att borsta tänderna så ofta är lika bra för dem som att inte borsta alls. tänk på de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

ja det är dåligt att slita på dom så mycket tror jag

men vadå slits de av att man borstar dom? borstar typ efter varje gång jag dricker kaffe ungefär, är la bättre än att massa kaffe ligger kvar och suger in sig så de blir missfärgade typ? :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

mh det blöder ibland :C

Kan vara bra, kan vara extremt dåligt. Speciellt eftersom tandköttet slutar växa när man är vuxen.

Nintendos BFF:

hur vet man om den är slipande? : O är vanliga det?

Vanliga är det och de som är "white" är mer slipande. Har inte tandläkaren sagt något? Borde synas på ditt tandkött.
Syrran fick tillsägning att borsta mindre och med mjuk borste eftersom hennes tandkött var rejält slitet.

Nintendos BFF:

borstar typ efter varje gång jag dricker kaffe ungefär, är la bättre än att massa kaffe ligger kvar och suger in sig så de blir missfärgade typ? :c

Eller så dricker du inte en massa kaffe hela tiden. [zzz]
Ofta extra skadligt att borsta tänderna efter man druckit jos eller andra sura saker (exempelvis kaffe) eftersom det fräter ytterligare på tänderna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

men vadå slits de av att man borstar dom?

jag vet inte, det lät så på tandläkaren.
när jag sa jag borstar tänderna många gånger om dagen sa hon att jag skulle borsta två

viss borstningsteknik sliter på tandköttet (fram å tillbaka över tänderna, istället för upp och ner) men att lite borstning sliter på emaljen känns ju osannolikt på sitt sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Vanliga är det och de som är "white" är mer slipande. Har inte tandläkaren sagt något? Borde synas på ditt tandkött.
Syrran fick tillsägning att borsta mindre och med mjuk borste eftersom hennes tandkött var rejält slitet.

Myksa:

Kan vara bra, kan vara extremt dåligt. Speciellt eftersom tandköttet slutar växa när man är vuxen.

men sluta får panik nu[cry] och hur är det bra om det blöder? :C

Myksa:

Eller så dricker du inte en massa kaffe hela tiden. [zzz]
Ofta extra skadligt att borsta tänderna efter man druckit jos eller andra sura saker (exempelvis kaffe) eftersom det fräter ytterligare på tänderna.

är ganska koffeinberoende :C men ah jag vet sköljer alltid munnen noga innan jag borstar tänderna när jag vet att väldigt sura saker varit i kontakt med dom[cute] men kaffe är la inte så surt?


   
SvaraCitera