Aviseringar
Rensa alla

Ojämna revben


Ämnesstartare

Okej. Jag är väl ganska vanskapt i allmänhet. MEN! Det sjukaste är att mina revben står ut mycket mer på vänster sida (där hjärtat sitter) än på höger. Nån som känner igen sig eller är jag missbildad?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Stort hjärta. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SilentScream:

Stort hjärta. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är inte missbildad bara dum i huvet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hehe, håller med. Nej, men jag bara skojar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brosk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min kille har också så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har inte sned ryggrad/skolios?

saxat från http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=26067&Preview=

"Strukturell skolios medför att kotorna roterar något. Vid rotationen kan bröstkorgen dras med och man kan få en ”puckel” till följd av att revbenen buktar ut."


   
SvaraCitera

lejonmamman:

Okej. Jag är väl ganska vanskapt i allmänhet. MEN! Det sjukaste är att mina revben står ut mycket mer på vänster sida (där hjärtat sitter) än på höger. Nån som känner igen sig eller är jag missbildad?

Ja.... det är ganska så vanligt att ena kroppshalvan är lite större..
Har du aldrig känt på dina bröst eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina revben står ut lite mer på ena sidan. Men det beror väll på att jag har skolios 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nabla:

Brosk.

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stimorol:

Du har inte sned ryggrad/skolios?

Nej. Men vet du, där sa du nåt... Mitt högra ben är 1 cm kortare än det vänstra. Har gått hos en sjukgymnast pga det. Säkert det som påverkar på nåt sätt!

HighParadise:

Har du aldrig känt på dina bröst eller?

Joo [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lejonmamman:

Okej. Jag är väl ganska vanskapt i allmänhet. MEN! Det sjukaste är att mina revben står ut mycket mer på vänster sida (där hjärtat sitter) än på höger. Nån som känner igen sig eller är jag missbildad?

Jag har likadant! Ganska jobbigt ibland tycker jag.


   
SvaraCitera

AIDS


   
SvaraCitera