Aviseringar
Rensa alla

Ok att vara blonderad - färgen är din identitet!


Verkar konstigt att klaga på att man blir inplacerad i stereotyper på grund av sitt hår när man i samma inlägg säger att håret är en del av ens identitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Om du blir så nedtryckt i skorna för att någon ogillar ditt hårfärgsbyte har du nog större problem än just detta.

Vad då "nedtryckt i skorna"? Jag reagerade och tyckte det var fel att ha fördomar. Själv har jag aldrig drabbats särskillt hårt av det, men mina vänner har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Verkar konstigt att klaga på att man blir inplacerad i stereotyper på grund av sitt hår när man i samma inlägg säger att håret är en del av ens identitet.

Du har missförstått min text. Det jag menar är hur verkligheten ser ut i miljön jag lever i. Det är absolut inte mina egna åsikter


   
SvaraCitera

Wildfire:

Vad då "nedtryckt i skorna"? Jag reagerade och tyckte det var fel att ha fördomar. Själv har jag aldrig drabbats särskillt hårt av det, men mina vänner har.

"Åh, nej, vederbörande gillar inte min hårfärg." Nåja, strunt samma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Fast blondering sliter ju faktiskt på håret, om man inte vet hur man ska använda det rätt.

Jag tror att alla är medvetna om det. Om någon kommenterar det så känns det oftast som att de gör det för att markera sitt ogillande, vilket faktiskt inte är helt fel ibland, man kan alltid ge åsikter för att RÅDGIVA en vän. Kanske var fel kommentar att ta som exempel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

"Åh, nej, vederbörande gillar inte min hårfärg." Nåja, strunt samma.

"Åh nej, vederbörande gillar inte att jag har blivit något som jag inte är" Det var mer så jag menade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

"Åh, nej, vederbörande gillar inte min hårfärg." Nåja, strunt samma.

"Åh nej, vederbörande gillar inte att jag har blivit något som jag inte är" Det var mer så jag menade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

"Åh, nej, vederbörande gillar inte min hårfärg." Nåja, strunt samma.

"Åh nej, vederbörande gillar inte att jag har blivit något som jag inte är" Det var mer så jag menade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

"Åh, nej, vederbörande gillar inte min hårfärg." Nåja, strunt samma.

"Åh nej, vederbörande gillar inte att jag har blivit något som jag inte är" Det var mer så jag menade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

"Åh, nej, vederbörande gillar inte min hårfärg." Nåja, strunt samma.

"Åh nej, vederbörande gillar inte att jag har blivit något som jag inte är" Det var mer så jag menade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

"Åh, nej, vederbörande gillar inte min hårfärg." Nåja, strunt samma.

"Åh nej, vederbörande gillar inte att jag har blivit något som jag inte är" Det var mer så jag menade.


   
SvaraCitera

Wildfire:

Det var mer så jag menade.

Vederbörande är sålunda korkad och inte värd att slösa tid på.


   
SvaraCitera

Wildfire:

Jag tror att alla är medvetna om det. Om någon kommenterar det så känns det oftast som att de gör det för att markera sitt ogillande, vilket faktiskt inte är helt fel ibland, man kan alltid ge åsikter för att RÅDGIVA en vän. Kanske var fel kommentar att ta som exempel.

Jo, det har du rätt i. Det låter inte så trevligt om man bara pekar ut baksidorna med att blondera håret. [cute] Ändock är det sant! Och har sett många göra misstaget att bleka ett naturligt fint brunt hår, och aldrig få tillbaka det igen, ångrat sig så fort blekningen sköljts ur!


   
SvaraCitera

Oj vad upprörd du verkar vara över detta.
Har aldrig blivit retad/nedtryckt/whatever på grund av min hårfärg, och jag har ändå testat en hel del.
Har haft;
Naturligt ljublond, naturligt ljusblond med alla möjliga slingfärger i, rödbrun, knallröd, knallorange, djupröd, mörkbrun, svart, slitet gulblekt, vitblont, ljusbrunt, mörklila, knallila och ljusröd (åt det mer naturliga hållet.)
Ingen som sagt något negativt annat än: Du passade bättre i "...valfri hårfärg".

Wildfire:

Vilken är din färg och varför?

Någon röd nyans. Har precis blekt och färgat till en ljusare rödbrun, som ser mer naturlig ut jämfört med tidigare färger. Känns väldigt bra.


   
SvaraCitera

Wildfire:

Du har missförstått min text. Det jag menar är hur verkligheten ser ut i miljön jag lever i. Det är absolut inte mina egna åsikter

Wildfire:

Det är roligt att testa runt färger för att hitta sin identitet.

Det är alltså inte din åsikt?


   
SvaraCitera