Aviseringar
Rensa alla

Ok eller inte???


Ämnesstartare

Jag kom precis hem efter ha varit utomlands med min mamma i några veckor. Och under tiden jag var borta så erbjöd min pappa att jag kunde ställa min bil hemma hos honom då det är vanligt med bil inbrott i mitt område hos mamma, blev jätte glad att han kunde hålla lite koll på bilen då det inte skulle vara så trevligt med inbrott eller liknande. Meeen när jag kom hem idag så var han inte hemma så att jag kunde hälsa på honom... Och när jag startar bilen ser jag att km sträckan är över 7000 och när jag lämnade bilen hos honom var den ca 4500 km. Han sa att han inte skulle köra den eller nåt men han bad om att få låna den i 2 dagar då nån av hans bilar skulle fixas eller nåt.. och då tänte jag liksom visst det kan han väll få göra.. Blir så extremt ledsen eftersom när jag köpte min bil hade den bara kört 1000 km och köpte den för 6 månader sen så har inte kört särskilt mkt själv då.. Men att komma hem till det här var inte kul alls... För jag hade inte tänkt att köra några längre road trips med min bil eftersom jag vill spara på milen.. Låter snålt kanske men tänker mest på sen när jag ska sälja den då jag bara ska ha den här bilen ett tag till!

Vad tycker ni jag ska göra? Tycker ni jag ska be om någon kompensation? Isåfall vad? Vissa kanske jag tycker överreagerar men jag blir extremt besviken på honom då han vet att jag vill ''snålköra''.


   
Citera

fråga varför han kört så långt typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
fråga varför han kört så långt typ

Tror han åkte på bilsemester men hans nya familj. För han skicka massa bilder från olika orter. Eller så åkte han till Finland (med färja och åkte runt där)... Fast ska ändå fråga!


   
SvaraCitera

vrf lämnar du nyckeln?


   
SvaraCitera

En full tank borde du ju få i alla fall, minst. 


   
SvaraCitera

vonKissekatt:
En full tank borde du ju få i alla fall, minst. 

tror inte bränslekostnaden är det viktiga.


   
SvaraCitera

Getrekt:

tror inte bränslekostnaden är det viktiga.

nej det förstår ju jag också


   
SvaraCitera

hahah han åkte på bilsemester med din bil utan att fråga? Shyst farsa :p 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
hahah han åkte på bilsemester med din bil utan att fråga? Shyst farsa :p 

Inte sådär jätte kul LedsenHan sa att han skulle låna den två dagar och då antar man ju att den endas körs några km... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jackie97:
Jag kom precis hem efter ha varit utomlands med min mamma i några veckor. Och under tiden jag var borta så erbjöd min pappa att jag kunde ställa min bil hemma hos honom då det är vanligt med bil inbrott i mitt område hos mamma, blev jätte glad att han kunde hålla lite koll på bilen då det inte skulle vara så trevligt med inbrott eller liknande. Meeen när jag kom hem idag så var han inte hemma så att jag kunde hälsa på honom... Och när jag startar bilen ser jag att km sträckan är över 7000 och när jag lämnade bilen hos honom var den ca 4500 mil. Han sa att han inte skulle köra den eller nåt men han bad om att få låna den i 2 dagar då nån av hans bilar skulle fixas eller nåt.. och då tänte jag liksom visst det kan han väll få göra.. Blir så extremt ledsen eftersom när jag köpte min bil hade den bara kört 1000 mil och köpte den för 6 månader sen så har inte kört särskilt mkt själv då.. Men att komma hem till det här var inte kul alls... För jag hade inte tänkt att köra några längre road trips med min bil eftersom jag vill spara på milen.. Låter snålt kanske men tänker mest på sen när jag ska sälja den då jag bara ska ha den här bilen ett tag till!

Vad tycker ni jag ska göra? Tycker ni jag ska be om någon kompensation? Isåfall vad? Vissa kanske jag tycker överreagerar men jag blir extremt besviken på honom då han vet att jag vill ''snålköra''.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:
vrf lämnar du nyckeln?

Bra fråga.. Men det skulle ju vara om den behövdes flytta eller nåt sånt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
En full tank borde du ju få i alla fall, minst. 

2500 mil körde han cirka så det känns ju som en full tank på 720 km inte riktigt täcker det :/


   
SvaraCitera

jackie97:

2500 mil körde han cirka så det känns ju som en full tank på 720 km inte riktigt täcker det :/

`nej verkligen inte men vill han inte ge dig något annat så är det ju bättre än inget. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

`nej verkligen inte men vill han inte ge dig något annat så är det ju bättre än inget. 

Ja, absolut!


   
SvaraCitera

jackie97:

Ja, absolut!

vad säger han om detta? du gav ju verkligen inte tillåtelse till att använda din bil så mkt som han gjort. 


   
SvaraCitera