Aviseringar
Rensa alla

Ok med en 15 åring och en 19 åring


xPeaceHD:
Hej! jag är 15 och en tjej jag gillar är 19 och är hundra på hon gillar mig vi skickar hjärtan mm och jag undrar är det ok att en 15 årig kille är ihop meden 19 åring ?

Vadå skriver hjärtan? Har ni inte träffats utan skriver ni bara på internet isfall tycker jag att du ska ta det liteee lungt med käsnlor o allt


   
SvaraCitera

jagvetintee:

Vadå skriver hjärtan? Har ni inte träffats utan skriver ni bara på internet isfall tycker jag att du ska ta det liteee lungt med käsnlor o allt

Vadå skriver hjärtan? Har ni inte träffats utan skriver ni bara på internet isfall tycker jag att du ska ta det liteee lungt med käsnlor o allt


   
SvaraCitera

jagvetintee:

Vadå skriver hjärtan?

"Hjärta"


   
SvaraCitera

Josefin_26:
Eftersom att han är över 18 är detta olagligt. Ja, man är byxmyndig vid 15 års ålder, men detta gäller ENDAST om båda parter är under 18, annars kan det klassas som "våldtäkt" även om du är med på det.. men det får ni själva avgöra. Känns det rätt så kör 🙂

??

Det där förstod ingenting av.

Cobrak:
Kör ert race i er egen hastighet, med andra ord: låt inte ålderskillnaden avgöra utan känslorna för varandra.

Bästa svaret! 


   
SvaraCitera

Det är jävligt skevt.


   
SvaraCitera

jag tycker det är helt okej:)


   
SvaraCitera

Josefin_26:
Eftersom att han är över 18 är detta olagligt. Ja, man är byxmyndig vid 15 års ålder, men detta gäller ENDAST om båda parter är under 18, annars kan det klassas som "våldtäkt" även om du är med på det.. men det får ni själva avgöra. Känns det rätt så kör 🙂

Hela fkn poängen med att vara byxmyndig är ju att man får ha sex med personer över 18? haha


   
SvaraCitera
Cobrak

Armagedon Bästa svaret! 

Jag förstår inte riktigt hetsen kring åldersnoja. Om känslorna vidrör varandra trots åldern ser jag ingen anledning att ta avstånd. Att det ej skulle kunna ske är egna, osynliga regler som vi själva skapat. Med undantag om åldern sträcker sig under 15 dvs.


   
SvaraCitera

Mitt första förhållande såg ut så.  Höll inte så länge, men go for it 


   
SvaraCitera

Betyder den här lagen att en 16-åring och en 14-åring som kanske är ihop eller som vill ha sex inte får det? Som lagen är skriven får någon som är över 15 år inte ha sex med någon som är under 15 år. Men i lagen står det också att man inte ska dömas om det är uppenbart att det inte handlat om något övergrepp. Lagen är inte tänkt att stoppa unga personer som har sex som båda vill ha.
Det som avgör är sånt som hur stor ålderskillnaden är, skillnaden i utveckling mellan personerna och om det har varit helt frivilligt. En 16-åring som haft sex med en 14-åring brukar inte dömas om det är tydligt att personerna ville ha sex och var med på det. Det gäller även sex som man haft på nätet.
Det går inte att döma exempelvis två 14-åringar som vill ha och har sex med varandra, eftersom ingen av dem är straffmyndiga. Straffmyndig blir du när du fyllt 15 år.
För att det ska bli en polisutredning eller rättegång måste det göras en anmälan till polisen. Vilket i de flesta fall aldrig görs om sexet varit frivilligt.

Taget från umo.se byxmyndighetslag


   
SvaraCitera

Beror väl på 15 åringens mognadsnivå, fast det lär nog uppröra många skulle jag tro :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu gått ett tag och vi firade 4 månader nyligen vi har träffats 3 ggr och allt går perfekt 😀 tycker folk är lite för negativa här dock och gav mig inte så mycket hopp men det va tur att jag inte lyssna 😀 vi ska ses till jul igen. så allt har gått bra tack till dem få som faktiskt varit snälla o trott 😀


   
SvaraCitera