Aviseringar
Rensa alla

ok, umare, kan ni nått om hårfärg? hjälp mig tack


Ämnesstartare

trubdruider:

struntar fullständigt i det

Vad bryr du dig om då? Hur du blir bemött av andra tjejer i olika hårfärger? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vad bryr du dig om då? Hur du blir bemött av andra tjejer i olika hårfärger?

bryr mig väl om ifall jag tkr jag är snygg i håret. färger väl min egen skull, inte andras [smile]


   
SvaraCitera
Paseo

Om du bleker hela håret kommer ju fortfarande utväxten vara mycket ljusare. en sak vore ju att försöka bleka resten av håret till ungefär samma ljushet som utväxten, men det är såklart svårt. men det är vad jag skulle gjort. och sedan slängt i en röd färg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trubdruider:

bryr mig väl om ifall jag tkr jag är snygg i håret.

Varför tråd-skapandet då? [crazy] Jag menar, testa någon färg och titta dig själv i spegeln så märker du hur det blir. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Om du bleker hela håret kommer ju fortfarande utväxten vara mycket ljusare. en sak vore ju att försöka bleka resten av håret till ungefär samma ljushet som utväxten, men det är såklart svårt. men det är vad jag skulle gjort. och sedan slängt i en röd färg.

ah, kan nog bli svårt att göra så. men, tänkte att om jag bleker hela så borde skillnaden ändå bli mindre. för utväxten kan nog inte bli rödare än vad den är nu haha.

men, är det än helt vanlig blondering jag ska ha i alltså? kommer kännas heludda att gå och köpa det när jag har mörkt hår, haha.


   
SvaraCitera
Paseo

S3ON:

Varför tråd-skapandet då?

hon behöver hjälp med hur hon ska fixa sin misslyckade färgning duuhh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Varför tråd-skapandet då?

pga, behöver hjälp att få det så jag vill ha det. framgår inte det? [smile]

vill antingen ha det ena eller det andra. och, behöver tips vilket som blir lättast att få utifrån nuläget och hur jag ska gå tillväga.


   
SvaraCitera
Paseo

trubdruider:

ah, kan nog bli svårt att göra så. men, tänkte att om jag bleker hela så borde skillnaden ändå bli mindre. för utväxten kan nog inte bli rödare än vad den är nu haha. men, är det än helt vanlig blondering jag ska ha i alltså? kommer kännas heludda att gå och köpa det när jag har mörkt hår, haha.

nää för utväxten kommer bli sjukt ljus [crazy]
ja köp en vanlig blondering, mood's blonderingar är billiga och bra och blir inte så gula som många andra enligt mina erfarenheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:

Klipp av allt. Gör om gör rätt

mm gör nog så [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

nää för utväxten kommer bli sjukt ljus

aah, okej. frågan är, om jag försöker undvika den, så kanske det ändå blir konstigt sen. funderar nämligen på att ha i mer kopparaktig färg efteråt, och inte klarröd. tror du det bli konstigt att färga koppar på en klarröd utväxt?

Paseo:

ja köp en vanlig blondering, mood's blonderingar är billiga och bra och blir inte så gula som många andra enligt mina erfarenheter.

okej okej [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trubdruider:

vill antingen ha det ena eller det andra. och, behöver tips vilket som blir lättast att få utifrån nuläget och hur jag ska gå tillväga.

Men förstår fortfarande inte varför du vill färga in the first place, du skriver att det är till din egna fördel, och inte andras, jo visst är det så, du blir bemött på ett annat vis om du har en "snyggare" färg.. [wink]

Eller får du helt enkelt bättre självförtroende?


   
SvaraCitera
Paseo

trubdruider:

aah, okej. frågan är, om jag försöker undvika den, så kanske det ändå blir konstigt sen. funderar nämligen på att ha i mer kopparaktig färg efteråt, och inte klarröd. tror du det bli konstigt att färga koppar på en klarröd utväxt?

om du hellre vill ha kopparfärg, gör en avfärgning i hela håret och blek sedan allt utom utväxten. detta är ju saker som sliter sjukt mycket på håret så var flitig med hårinpackningar sedan.


   
SvaraCitera
Lounge

vill anmäla dig för misshandel av ditt hår [sad][love]

rött har ju så sjukt svårt att fästa också.. särskilt på blekt hår. om du vill ha knallrött kommer det vara det i två-tre tvättar sedan är det kopparrött, typ. filippa smeds hårfärg ser ut att vara någon mahogny ljusbrun, finns ju loads av sådana i mataffärerna. akta så att det inte blir lila/för mörkt ba.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Men förstår fortfarande inte varför du vill färga in the first place, du skriver att det är till din egna fördel, och inte andras, jo visst är det så, du blir bemött på ett annat vis om du har en "snyggare" färg..

självklart är det så. men jag är inte den som ångrar min åsikt pga folk tycker det är fult eller så [smile]

S3ON:

Eller får du helt enkelt bättre självförtroende?

ja, det skulle man kunna säga. känner jag mig snygg är jag snygg.

Paseo:

om du hellre vill ha kopparfärg, gör en avfärgning i hela håret och blek sedan allt utom utväxten. detta är ju saker som sliter sjukt mycket på håret så var flitig med hårinpackningar sedan.

tror nog jag kör på blekning direkt ändå, och utifrån dess resultat avgör om det funkar med koppar eller ej. tror inte avfärgning kommer funka så bra, då jag färgat mitt hår så extremt många gånger innan.

det är i alla fall tur att mitt hår är så gott som oslitet nu så det borde gå ganska lindrigt i alla fall. men jag vet att blekning och liknande sliter sjukt mycket.


   
SvaraCitera
Paseo

trubdruider:

tror inte avfärgning kommer funka så bra, då jag färgat mitt hår så extremt många gånger innan.

joo fast tänkte mest på att få bort det knallröda i utväxten, kan ju se lite tokigt ut om du inte tar bort det


   
SvaraCitera