Aviseringar
Rensa alla

Okej att ha en tjej som är yngre?


Ämnesstartare

Hej! Jo jag har på senaste tiden börjat prata och intressera mig för en tjej som är väldigt rolig och intellektuell, men nyss fick jag reda på att hon var 14år. Hur pass okej skulle det vara för mig som 16åring att vara ihop med en 2 år yngre tjej?

Jag skulle helst vilja ha seriösa svar, tack.


   
Citera

16 och 14 är ingen big deal


   
SvaraCitera

Det är inga problem alls.


   
SvaraCitera

ved skulle problemet med så liten åldersskillnad vara [confused]


   
SvaraCitera

Ja, du kommer brinna för det [mad]

Förlåt för oseriöst svar.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

16 och 14 är ingen big deal


   
SvaraCitera

Pette94:

Hur pass okej skulle det vara för mig som 16åring att vara ihop med en 2 år yngre tjej?

Det är så liten ålderskillnad så jag tror inte att någon skulle reagera negativt på det. Om det känns bra för er båda så tycker jag bara att det är bra. [smile]


   
SvaraCitera

Ptja alltså, om hon har knäppa föräldrar kan det ju vara bra att hon hinner fylla femton innan ni idkar samlag. Annars ser jag inget problem med den lilla åldersskillnaden.


   
SvaraCitera

2 år är ingenting ju.


   
SvaraCitera

krasch:

Ptja alltså, om hon har knäppa föräldrar kan det ju vara bra att hon hinner fylla femton innan ni idkar samlag. Annars ser jag inget problem med den lilla åldersskillnaden.


   
SvaraCitera

Tycker åldersskillnader främst är ett problem om man är i helt olika "perioder" i livet. Typ om nån som knappt kommit i puberteten är ihop med nån som gått ut skolan och flyttat hemifrån. Dels att man kroppsligt är på helt olika nivåer och att den äldre personen har ett ganska rejält "maktövertag" i form av t.ex. livserfarenhet och åldersmässigt hamnar i en auktoritetsposition mot den andre. Personen kan nog i mycket högre grad än en jämnårig lura den yngre och oerfarne till saker denne kommer få ångra då. Men det är ju samtidigt svårt att dra exakta gränser för vilka åldersskillnader som är okej och det blir lätt nån form av konservativ moralism av det hela. Tycker dock den här "maktbalansen" spelar större roll än några exakta siffror på hur mycket skillnad i år som är okej.


   
SvaraCitera

helt oacceptabelt[mad]


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Dels att man kroppsligt är på helt olika nivåer och att den äldre personen har ett ganska rejält "maktövertag" i form av t.ex. livserfarenhet och åldersmässigt hamnar i en auktoritetsposition mot den andre.

heheh jo verkligen. Min mors man är 12 år äldre. Om vi säger att hon var 15 så skulle han vara 27, då e man i helt olika moment i livet. 27 - jobbar. 15 - börja gymnasiet snart


   
SvaraCitera
zIGGE

Tjejjer är mentalt ~2 år mognare än killar, so it says. Är du då 14 eller hon 16? [tard]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

heheh jo verkligen. Min mors man är 12 år äldre. Om vi säger att hon var 15 så skulle han vara 27, då e man i helt olika moment i livet. 27 - jobbar. 15 - börja gymnasiet snart

Ja exakt. [crazy] Men när man är vuxna försvinner ju det mycket. Då är det knappt förrän man börjar närma sig 40-50 som det blir nån större skillnad mot t.ex. en 25-åring.


   
SvaraCitera