Aviseringar
Rensa alla

Okej att låta en medelinkomsttagare steka hamburgare?


Ämnesstartare

Tja, jag har ett smärre dilemma som jag skulle vilja ha hjälp att reda ut.

I sommar ska jag ha ett poolparty tillsammans med mina vänner (alla höginkomsttagare). Självklart ska det serveras hamburgare precis som vid alla poolpartyn och då behöver vi någon som står vid grillen och steker dem.

Det finns en kille som är medelinkomsttagare som bor i en lägenhet i Huddinge som är lite intresserad av min bästa kompis syster, men hon vill ju självklart inte ha honom eftersom han bara är medelinkomsttagare.

Min polare föreslog dock att vi kunde ha honom till att sköta grillen på partyt eftersom det är under en höginkomsttagares värdighet att befatta sig med något som att steka hamburgare. Han kommer dock inte att få något betalt utan hans främsta belöning blir att få åskåda ett riktigt exklusivt poolparty på nära håll. Han får heller inte prata med någon av gästerna utan hans enda uppgift ska vara att steka hamburgarna och sedan lägga dem på en vagn när de är klara så att folk kan ta för sig själva.

Problemet är dock att jag helst inte vill ha någon medelinkomsttagare i min trädgård. Visst, vi har ju trädgårdsmästare och städerskor, men de är pålitliga människor som har jobbat för oss länge och gör ett bra jobb. Den här killen vet jag absolut ingenting om och eftersom det bara är för en kväll, så vet man aldrig vad han hittar på. Medelinkomsttagare är ju i regel opålitliga.

Så, vad tycker ni jag ska göra? Alternativet skulle vara att vi hyr in proffs för att sköta grillningen, som en stor kedja som McDonalds eller liknande och att de då får betalt för sitt arbete, men å andra sidan är ju gratisarbete inte helt fel heller.


   
Citera
Ämnesstartare

Bästa trollet på ett bra tag [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ofta ni äter hamburgare på ett exklusivt poolparty är ni fattiga eller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du måste vara en jävligt ung höginkomsttagare du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag känner mig måttligt road av dig. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vad tråkig du är. Dagens troll...Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

:DD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Calidris:

Han kommer dock inte att få något betalt

vafan äru snål eller x) ring till någon cateringfirma eller anlita en kock eller w/e så fixar dom det nog mycket bättre än en random fattiglapp[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

Ofta ni äter hamburgare på ett exklusivt poolparty är ni fattiga eller.

Det förstår du väl själv att gourmetmat inte passar sig på ett poolparty? Det ska man ha till vardags.

Evil Conduct:

Du måste vara en jävligt ung höginkomsttagare du.

Fyller 18 om två månader. Min pappa tjänar 10 miljoner om året.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

vafan äru snål eller x) ring till någon cateringfirma eller anlita en kock eller w/e så fixar dom det nog mycket bättre än en random fattiglapp[party]

Jo, jag funderar på det. Som jag sa innan så anser jag att det är belöning nog för honom att få åskåda ett exklusivt poolparty på nära håll. Jag menar, hur många gånger kommer han att göra det i sitt liv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Calidris:

Det förstår du väl själv att gourmetmat inte passar sig på ett poolparty? Det ska man ha till vardags.

Hade varit bättre med någon sorts buffé där gästerna kan ta vad som passar, hamburgare känns lite medelklass..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dagens troll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Calidris:

Fyller 18 om två månader. Min pappa tjänar 10 miljoner om året.

Din pappa ja, men det gör väl knappast dig till en höginkomsttagare? Det enda du tar är ju pengar från din farsa, vilket alltså i princip gör dig till en bidragstagare


   
SvaraCitera