Aviseringar
Rensa alla

Okej att säga: "Du får inte träffa ditt ex"?


Ämnesstartare

Hejsan!

Jag har varit tillsammans med en tjej ett par månader och allt flyter på väldigt bra tycker jag. Förutom att hon vill umgås med sitt ex ibland. Han sårade henne tydligen jättemycket när han gjorde slut, och hon grät i flera veckor.
Hon säger till mig att hon fortfarande vill vara kompis med honom trots att hon tycker att han är en idiot.
Det gamla vanliga "jag lovar, jag har inga känslor som helst för honom längre" kom naturligtvis upp.

Detta är mitt första seriösa förhållande och jag vet inte hur man ska sätta gränser och så. Men jag tycker att det är skitjobbigt när hon är med honom, men jag vet inte om det är okej att säga: Nej, du får inte vara med honom. När jag säger att jag inte alls tycker om när hon är med honom, och frågar hur hon skulle ha känt om det var precis tvärtom så säger hon bara: Mm, jag förstår, jag skulle ha känt samma sak. Men så träffar hon honom fortfarande. Jag förstår inte.

Hjälp mig, hur ska jag göra? [cry]


   
Citera

Säg det om det är så du känner


   
SvaraCitera

isola:

Säg det om det är så du känner


   
SvaraCitera

Inte säga vad hon får och inte får göra iaf. Slutar inte bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör på isolas ord


   
SvaraCitera

Kompromissa inte, kör ultimatum.


   
SvaraCitera

passaro:

Inte säga vad hon får och inte får göra iaf. Slutar inte bra.

[no-no]

Horstat:

Kompromissa inte, kör ultimatum.

X

Sovande:

Kör på isolas ord


   
SvaraCitera

tjejer [shake]


   
SvaraCitera

isola har jobbigare avatar, lita ej.


   
SvaraCitera

Det kommer inte att lösa någon om du förbjuder henne att träffa honom. Förklara hur du känner inför det hela och låt henne sen göra vad hon tycker är bäst.


   
SvaraCitera

Säg: Jag tycker det är jobbigt när du umgås med ditt ex. Och jag hör vad du säger, men helt ärligt, tror jag det bara är rent jävla skitsnack. Så dra åt helvete med dig. Tänker fan inte slösa bort min jävla tid på dig, din dumma jävla fitta.

[confused]


   
SvaraCitera

Horstat:

isola har jobbigare avatar, lita ej.

[no-no]


   
SvaraCitera

Horstat:

kör ultimatum.

Jo att sätta ultimatum är ju verkligen inte vägen till att man gör slut eller så.

UNDEAD:

men jag vet inte om det är okej att säga: Nej, du får inte vara med honom.

Nej, det är inte okej att försöka kontrollera någon annans liv. Du måste sluta att tänka att du inte förtjänar henne, för det är roten till all svartsjuka, tron att man inte är tillräcklig.

Ditt förhållande kommer att ta slut ganska så snabbt om du inte slutar med sån skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Ditt förhållande kommer att ta slut ganska så snabbt om du inte slutar med sån skit.

I know, fick erfara det i ett liiite mindre förhållande när jag var mindre. Så jag tänker faktiskt på det, men det är svårt. Jag försöker bättra mig.


   
SvaraCitera

Avatar:

Jo att sätta ultimatum är ju verkligen inte vägen till att man gör slut eller så.

Oj, vad farligt det är i längden jämfört med om situationen leder till att han blir bedragen om han nu inte redan blir det. Desperat att försöka rädda allt om man nu inte kan ändra på sina känslor.


   
SvaraCitera