Aviseringar
Rensa alla

Okej, berätta om era släkter


Ämnesstartare

Känns som allas släkter är så jävla coola och häftiga här [mad][smile][crazy][mad][smile]

Enda lilla som jag kan pressa fram är att min farfars far var nära att bli avrättad i finska inbördeskriget ”vet ni ungar, hade er blalblalbgv inte varit så slug då hade ni inte suttit här idag, så ät upp maten och håll käften”
Well, I wish, gubbjävel [confused]

Och att min morfar när han var full gick och ändrade efternamn eftersom han inte ville förknippas med sitt svenska arv [crazy]

Men låt mig fascineras av era släkter istället [cool]


   
Citera
Ämnesstartare

Jag har inga coola släktingar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dead End:

”vet ni ungar, hade er blalblalbgv inte varit så slug då hade ni inte suttit här idag, så ät upp maten och håll käften”
Well, I wish, gubbjävel [confused]

[love]

Dead End:

Och att min morfar när han var full gick och ändrade efternamn eftersom han inte ville förknippas med sitt svenska arv [crazy]

[love]

Vi har en guldgrävare i släkten som hittade en massa guld under guldruschen på 1800-talet men blev skjuten eller hur fan det nu var. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min farmor bodde i Norge under hitlertiden och hennes syrra flytta till usa och hon själv till Jämtland
Min farfar var FNsoldat i något inbördeskrig på cypern och så har han arbetat en massa i afrika och asien[smile]


   
SvaraCitera

carl von line [cool] (nu kommer budolicious reta mig [sad] )


   
SvaraCitera

Har inga coola släktingar. Har en galen faster och en snäll farmor, fin gammelmormor och finast faster. Ungefär.
Farfar liftade genom halva Sverige på en sopbil en gång. Sedan vet jag inget mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara att läsa och njuta:

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=279504&page=1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min farfar fick ett kassaskåp över sig, sedan gick han hem och dog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kommer inte på något coolt med mina släktingar. alla är från sverige och både mormor och farmor fick sina första barn när dom var 17 år men det var väl rätt vanligt på den tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JejeX:

Jag har inga coola släktingar.

Det tror jag, du har inte grävt tillräckligt djupt bara, annars kan ju bli din släkts första ;P

dazed_and_confused:

Vi har en guldgrävare i släkten som hittade en massa guld under guldruschen på 1800-talet men blev skjuten eller hur fan det nu var. [zzz]

Haha, soft ju [cool]

Mattias94:

Min farmor bodde i Norge under hitlertiden och hennes syrra flytta till usa och hon själv till Jämtland
Min farfar var FNsoldat i något inbördeskrig på cypern och så har han arbetat en massa i afrika och asien[smile]

Ah, coolt [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

just det jag kanske ska tillägga att en förfader till mig som var präst under 1500-talet byggde gäddedekyrka och så skrev han nånting om att hans ättlingar för all framtid hade rätten att sitta på den främsta raden[smile] (jag är inte religiös:P)
btw så fick han runt 20 ungar tror jag XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dead End:

Det tror jag, du har inte grävt tillräckligt djupt bara, annars kan ju bli din släkts första ;P

Jag har inte hört något i alla fall. Men ja, det skulle faktiskt vara intressant att släktforska. Kanske borde göra det någon gång när jag har lite mer tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HelylleHerman:

carl von line [cool] (nu kommer budolicious reta mig [sad] )

[crazy]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Har inga coola släktingar. Har en galen faster och en snäll farmor, fin gammelmormor och finast faster. Ungefär.
Farfar liftade genom halva Sverige på en sopbil en gång. Sedan vet jag inget mer.

Gillar det iaf [bigsmile]

noboundaries1:

bara att läsa och njuta:

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=279504&page=1

Din sate [mad] [wink]

Oväntad:

Min farfar fick ett kassaskåp över sig, sedan gick han hem och dog.

Haha eller nej men lite [bigsmile]

enhimmelskdrog:

kommer inte på något coolt med mina släktingar. alla är från sverige och både mormor och farmor fick sina första barn när dom var 17 år men det var väl rätt vanligt på den tiden.

Well, nån tycker säkert det är coolt [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De var jordbruks-nobodies i småland allehopa, åtminstone två generationer bakåt. Mina förldrar och deras syskon och kusiner är väl typ vanliga människor i diverse städer ba. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dead End:

Haha eller nej men lite [bigsmile]

Han dog när min pappa var liten, och var aldrig närvarande så han var väl mest dålig. Tycker därför det är lite komiskt 😛


   
SvaraCitera