Aviseringar
Rensa alla

Okej eller inte??


Ämnesstartare

Blir många trådar om min kille nu men men.

Vi har ungefär varit tsm i en månad nu, men märkte för någon dag sedan när jag gick in på några konton han följde på instagram. Att han hade kommenterat: "Snygg Hjärta" på en tjejs inlägg ;/

(Det var nog någon tjej som han kände bra, ingen kändis eller något, hon hade bara typ 300 följare och följde honom tbx)

Han hade skrivit det för 3 veckor sedan...men det var ändå när vi var tsm.

Vi har nyss rett ut ett bråk och vill helst inte skapa ett nytt, men vet inte om det är ok att göra så?
Eller överreagerar jag bara?

Vad tycker ni? Och vad hade ni gjort?


   
Citera
time
 time

Det är bara ni två som bestämmer vad som är okej i ert förhållande. Det finns par som inte tillåter varandra att ha vänner av motsatt kön och det finns par som har öppna förhållanden och är ihop med flera. Mitt personliga råd är väl att ju mindre svartsjuka desto bättre förhållande, det finns ingenting som tar död på ett förhållande lika snabbt som svartsjuka.

Sätt dig ner med din pojkvän och prata ihop er om vad som är okej för er två, var era gränser går.


   
SvaraCitera

Prata med honom. Säg att du gillar honom men blir ledsen när han gör sådant och be honom att inte göra så igen. Förhoppningsvis ber han om ursäkt.


   
SvaraCitera

Nellie.e: vet inte om det är ok att göra så?

det är ok att göra så


   
SvaraCitera

Personligen tycker jag väl att han hade kunnat skriva, ''snygg du är!'' men inte med ett hjärta. Men så är det hur man känner personligen också.


   
SvaraCitera

Som tine säger, det är ni som bestämmer vad som är rätt och fel i ert förhållande. Prata med varandra, kommunikation är nyckeln


   
SvaraCitera

kanske liiiite bit av överaktion beronde på reaktionen men du kan fråga om det om du känner dig orolig


   
SvaraCitera
Listus

Prata med han om du undrar men är ganska vanligt mellan vänner att skriva snygg på insta 🙂


   
SvaraCitera

Jäg känn igen mig i det du säg, min flickvän ha lite udda sätt å uttala sig på också, hon kan säga saker om anner killar eller så som gö mig svartsjuk eller nåt, å jäg berätta ju för hon sen å då be hon om ursäkt, men det är lätt hänt igen. Jäg tro nog det va nån sorts kommentar för å va snäll, men han kan ju också tycka det han skrev. Svårt å säga.


   
SvaraCitera

Det borde vara okej att han skriver så. Att han skriver så på någon annans bild behöver inte betyda att han är otrogen, eller vill vara otrogen. "Snygg Hjärta" behöver inte betyda så mycket. Han skulle lika gärna ha skrivit, "fin bild", vilket egentligen skulle kunna betyda samma sak. Det är väldigt olika vad folk använder för ord och hur de använder emojis. 

Om han inte ger några andra tecken på att han går bakom ryggen på dig, ska du inte behöva vara orolig tycker jag. 


   
SvaraCitera

Det borde vara okej att han skriver så. Att han skriver så på någon annans bild behöver inte betyda att han är otrogen, eller vill vara otrogen. "Snygg Hjärta" behöver inte betyda så mycket. Han skulle lika gärna ha skrivit, "fin bild", vilket egentligen skulle kunna betyda samma sak. Det är väldigt olika vad folk använder för ord och hur de använder emojis. 

Om han inte ger några andra tecken på att han går bakom ryggen på dig, ska du inte behöva vara orolig tycker jag. 


   
SvaraCitera

Jag skulle inte tycka att det är okej. Vi vet ju inte hur bra vänner dem är men att kommentera ”❤️” på nåns bild när man redan är i ett förhållande med nån annan tycker inte jag låter bra. Du kan ju kolla om han kommenterat sånt på tidigare av hennes bilder eller om hon brukar kommentera hans. Dem kan ju va gamla vänner som alltid skrivit sånt. Men oavsett vad FRÅGA han och berätta hur hur du känner! Hur ska ni kunna ha ett bra och långt förhållande om det finns tillits problem redan första månaden?


   
SvaraCitera