Aviseringar
Rensa alla

Okej, jag behöver hjälp med en sak.


Ämnesstartare

Oscar8:

Däremot är inte datorspel som tillochmed tioåriga ungar spelar lika farligt som att röka och supa.

Farligt är det kanske inte, men det har ingen betydelse.

Oscar8:

Han är en helt normal människa, dessutom lånar han redan mitt steam acc för att spela det, så vad spelar det för roll egentligen...?Man kan inte leva i en liten skyddsbubbla från allt ont och dåligt som finns i hela sitt liv så...

Säger jag inte heller, men barn har en tendens att inte kunna skilja på fantasi och verklighet även om de påstår att de har det och just därför skadar det inte honom att vänta 2-5 år till.

Budolicious:

Nej, det är inte utvecklarna som sätter åldersgräns på spel

Spela roll. Vilka det än är som gör det har säkert en bra anledning till det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Road Behind:

Spela roll. Vilka det än är som gör det har säkert en bra anledning till det.

Nej, typ inte


   
SvaraCitera
Papper

Få din kompis att börja lyssna på Cannibal Corpse och visa texterna för pappan. [y]


   
SvaraCitera

The Road Behind:

Spelar ingen roll. De som gör spelen sätter 15/18-årsgräns på dem av en anledning. Jag är ganska säker på att hans far vet bäst. Han har ju trots allt levt ett antal år längre.

Om hans farsa säger nej så låt det vara så, finns tillräckligt med folk som klagar på att ingen följer åldersgränserna och vem kan man skylla på ? Joo föräldrarna för det är deras ansvar att det följs.

Tror ingen här bryr sig om han är normal Ir inte, säger dom nej så är det nej, han får väl spela pokémon så länge[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nilazz_89:

Om hans farsa säger nej så låt det vara så, finns tillräckligt med folk som klagar på att ingen följer åldersgränserna och vem kan man skylla på ? Joo föräldrarna för det är deras ansvar att det följs.

Varför citerar du mig?


   
SvaraCitera

The Road Behind:

Varför citerar du mig?

varför citerar du mig ? [surprised]

nej men tyckte du skrev va bra och sant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Nej, typ inte

Öhh jo. Tror du de sätter en åldersgräns bara för att jävlas eller?

nilazz_89:

nej men tyckte du skrev va bra och sant

Aha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Road Behind:

Öhh jo. Tror du de sätter en åldersgräns bara för att jävlas eller?

Nej, men det är satt på tok för högt i många fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Nej, men det är satt på tok för högt i många fall.

Ja, kan tänka mig att P13s tycker det när de inte får spela pang-pang-spel för sina päron.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Road Behind:

Ja, kan tänka mig att P13s tycker det när de inte får spela pang-pang-spel för sina päron.

Äh, vår generation har bara mått bra av att få bekämpa helvetets demoner redan innan vi började skolan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Äh, vår generation har bara mått bra av att få bekämpa helvetets demoner redan innan vi började skolan

Säger inte att det är dåligt. Jag har själv spelat våldsspel och kollat på våldsfilmer innan jag nådde den egentliga åldern för det. Vissa filmer fick jag dock inte se för farsan och det var bara att rätta sig efter det tills man fyllde 15.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har spelat våldsamma spel sålänge jag kan minnas, jag har inte ens 0.1% lust att ens slå någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera