Aviseringar
Rensa alla

Okej, vems fåtölj var det?


Ämnesstartare

Hej.

Var nyss ute på ett kort litet ärende på en mindre väg. Det var dåligt väglag och sikten var mindre bra. När jag kommer där åkandes så står det helt plötsligt en fåtölj mitt i vägen. Jag såg den väldigt sent så jag fick väldigt snabbt väja undan och på grund utav väglaget så fick jag snurr på bilen och blev ståendes felvänd på vägen. Skogstokig som jag var gick jag ut och kickade ner fåtöljen i diket. Jag hoppas verkligen att den gick av på flera ställen. Så om det nu mot förmodan skulle vara någon här som är ägare till denna fåtölj så finns det nu nere i diket ungefär intill den plats på vägen ni så begåvat ställde den. Jag ber om ursäkt för eventuella skador. Dold text: INTE

Men frågan jag nu ställer mig vem sjuttsingen ställer en fåtölj mitt i vägen!? Och har man kanske som bilist en visst skyldighet att rapportera denna händelse någonstans eller är mitt jobb avslutat? Uppenbarligen har de som åkt på vägen innan mig struntat i denna eventuella skyldighet då de lät den stå kvar men jag känner ju att jag vill göra rätt för mig.

Jag inser naturligtvis att det troligaste är att någon som transporterat den tappat den på vägen. Men bör man då inte upptäcka detta och åka tillbaks samma väg som man kom? Det är ju inte direkt som att råka tappa en femma. Trött är vad jag blir! Jäkla folk det finns. [mad]


   
Citera
Ämnesetiketter

El Guaje:

troligaste är att någon som transporterat den tappat den på vägen.

Så kanske man inte märker att man tappat den pga att man inte satt fast alla mojänger på släpet ordentligt. Hänt mig, fast det var ej jag som spände fast allt!


   
SvaraCitera

det var min...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Så kanske man inte märker att man tappat den pga att man inte satt fast alla mojänger på släpet ordentligt.

Ja, det är möjligt. Men jag tycker fortfarande det är lite skumt att tappa en stor fåtölj utan att märka det. Men visst det kan hända och det är förhoppningsvis det som hänt också.


   
SvaraCitera

människor som inte kan surra lasten får skyla sig själva


   
SvaraCitera

Förstår dig att du blir arg och så, hade också blivit det!
Men ganska ironiskt egentligen att det står en fotölj mitt i vägen[cute]

Förlåt, men det är faktiskt lite kul.... [crazy][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

människor som inte kan surra lasten får skyla sig själva

Helt klart. Dem är det inte synd om, värre är det för dem som råkar ut för det de tappar. Hade inte det funnits en Kenny Bräck inom mig hade jag kanske inte suttit här nu. Hade säkert glatt några men jag hade ju saknat det här stället. Var nog mer tur än skicklighet att jag inte snurrade av vägen och in i ett träd.

FLTH:

Förlåt, men det är faktiskt lite kul.... [crazy][smile]

Hehe, jag tycker också det är lite kul. I alla fall så här i efterhand. Var rätt chockad direkt efter händelsen men nu när man lever och sitter här tycker jag också det är rätt kul. Hade ju inte alls varit lika roligt att väja för en vanlig vägkona. [smile]


   
SvaraCitera

El Guaje:

Hade ju inte alls varit lika roligt att väja för en vanlig vägkona.

Haha, precis![bigsmile]


   
SvaraCitera