Aviseringar
Rensa alla

okreativa människor


Ämnesstartare

finns dom på riktigt? hur lever dom? bygger dom inte narrativ?

var är det dom samlar sina känslor? blir dom inte otillfredsställda?

det är ju löjligt. inte kan de finnas på riktigt.


   
Citera
Ämnesstartare

okreativa är de som inte har någon ork eller inspiration kvar att försöka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wow så djupt kriativ  och kritisk du är MM ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad är en okreativ människa?

vad är ett narrativ?

okreativ = icke-subjektiv? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
wow så djupt kriativ  och kritisk du är MM ..

hallå undrar på riktigt ju. har du träffat en okreativ människa någon gång?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svnfpudkA:
hallå undrar på riktigt ju. har du träffat en okreativ människa någon gång?

nej hur ser man det


   
SvaraCitera
mynona

okreativa människor bör väl vara lyckligare. ju mindre komplicerad tillvaro och tankar man har desto gladare bör man väl bli utgår jag ifrån. jag vill gärna vara okreativ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: vad är ett narrativ?

mer eller mindre trovärdiga och sammanhängande berättelser och förklaringar om saker som händer dem och runt omkring. givetvis ska man väl föreställa sig (teoretiskt) att de också har ett hum (aning) om kausalitet, men jag tänker mig ett berättande som är aktivt, på ens egna villkor och alltså inte så noga med att falla utanför kategorin vanföreställningar.

df rqp: okreativ = icke-subjektiv?

inte helt, och det ger ingen riktning att säga ja. kan ju inte förneka det i stycket ovan.

df rqp: vad är en okreativ människa?

den är svårast. vet inte än.

kukoxo: nej hur ser man det

vet inte. ibland tittar dom på en och så känns det bara som att dom inte har en aning om vad fan man snackar om när man berättar att man nyligen varit uppfylld av en asfet känsla och att man helt enkelt var tvungen att skräna ur sig en låt och att låten berättade precis vad man var all about i just det ögonblicket, och sen tycker dom att det var kul och skrattar.


   
SvaraCitera
reben

ja, knappt alls, vet inte va de ordet betyder

i huvet, jo

tyvärr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen annan i min familj har konstnärliga behov.

de tycker att det är löjligt att ha och att min konst ej faller dem i smaken, utan är dålig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad älskad man kännr sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svnfpudkA:
mer eller mindre trovärdiga och sammanhängande berättelser och förklaringar om saker som händer dem och runt omkring. givetvis ska man väl föreställa sig (teoretiskt) att de också har ett hum (aning) om kausalitet, men jag tänker mig ett berättande som är aktivt, på ens egna villkor och alltså inte så noga med att falla utanför kategorin vanföreställningar.

att inte lita på sitt eget förnuft är nog ganska vanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: jag vill gärna vara okreativ

jag tycker inte att det ställer till saker så mycket, mer än statistiskt. med lyckan och tillvaron, menar jag. det är svårare med de stökiga tankarna och att försöka föra dem vidare. jag hade till exempel gärna tänkt i bilder. det verkar vara mycket lättare handskas med när man ska översätta till ord än vad mina känslor är. annars kan man alltid rita en schematisk bild.
det brukar tlaltecuhtli göra när han berättar någonting för mig.

reben:
ja, knappt alls, vet inte va de ordet betyder

i huvet, jo
tyvärr

najs, tack för svar! tror du skulle bli en tillfredställande middagspartner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
okreativa människor bör väl vara lyckligare. ju mindre komplicerad tillvaro och tankar man har desto gladare bör man väl bli utgår jag ifrån. jag vill gärna vara okreativ

jag tror inte att hon syftar på en okomplicerad tillvaro? jag kan ha fel. t.ex. mina föräldrar har svåra beslutsfattande jobb med makt över andras liv och hälsa och de måste därför vara "kreativa" i sina individuella lösningar men de kommer inte på egna saker utan följer ett regelverk.


   
SvaraCitera
reben

svnfpudkA: najs, tack för svar! tror du skulle bli en tillfredställande middagspartner.

vsg schysst sagt


   
SvaraCitera