Aviseringar
Rensa alla

Olagligt?


Imgood
Ämnesstartare

Jag tror att jag läste i tidningen att polisen kunde spåra Ip adressen till hemadress när an ladda ner torrent filer från piratebay..
Är det sant?


   
Citera

Imgood:

Jag tror att jag läste i tidningen att polisen kunde spåra Ip adressen till hemadress när an ladda ner torrent filer från piratebay..
Är det sant?

Ja, eller snart iaf, laddar du ner kan du komma att bli ditsatt.


   
SvaraCitera

du kommer dömmas till döden[bigcheers]


   
SvaraCitera

är sant att de kan begära ipadress och spåra den ifall de misstänker att du laddat ner något.

vet inte hur säkert pirate bay är dock det lämnar jag till comput3rg33ks3n på denna sidan.


   
SvaraCitera

Chickfactor:

vet inte hur säkert pirate bay är dock det lämnar jag till comput3rg33ks3n på denna sidan.

Piratebay tillhandahåller ingen säkerhet, det är bara en databas med torrentfiler.


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

så ja/nej???


   
SvaraCitera

Imgood:

så ja/nej???

Ja.


   
SvaraCitera

Imgood:

ja


   
SvaraCitera

ja det är sant.


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

ass¨alla Torrentsidor eller Bara thepiratebay?


   
SvaraCitera

Imgood:

ass¨alla Torrentsidor eller Bara thepiratebay?

Alla.


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

Hur mycket får man betala i bötter då?


   
SvaraCitera

Imgood:

Hur mycket får man betala i bötter då?

du kan få böter upp till 100.000kr per film.


   
SvaraCitera

Sen att det är ytterst tveksamt att dom lyckas fälla någon eftersom att en IP adress inte är bevsining i sig är ju annat.

Dom behöver även ett domstolsbeslut för att få ut IPadresserna till att börja med.


   
SvaraCitera
Issen

Imgood:

Jag tror att jag läste i tidningen att polisen kunde spåra Ip adressen till hemadress när an ladda ner torrent filer från piratebay..
Är det sant?

Det ska krävas en husrannsakan för att få göra det, och då måste brottet kunna leda till fängelse vilket filnedladdning inte kan göra... men som sagt, snart kommer ju nya lagen som gör att skivbolag får leka privatpoliser och jaga folk själva och kan skicka skadeståndskrav utan vidare... och vilken privatperson vågar ställe sig emot det och riskera ännu högre kostnader i rätten.


   
SvaraCitera