Aviseringar
Rensa alla

Olagligt boende


Ämnesstartare

Om man flyttar in i en bostad som från början inte är en bostad, t ex frisersalong eller så, och om det är andra hand: hur drabbar det mig om det skulle avslöjas? Blir jag bara vräkt eller kan jag hamna i fängelse också?


   
Citera

Jag tror att det är ägaren som får skiten, den som hyr ut det som bostad. Det kan bli ganska stora böter, om det humöret finns.

Om du inte äger det, så lär du ju bara bli vräkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet du var man kan kolla upp sånt så man vet säkert?


   
SvaraCitera

Såg något sånt på TV förut med nån brud som inte visste om att hennes lägenhet var klassad som typ butikslokal och nu skulle tvingas flytta tror jag...


   
SvaraCitera
loita

Marie_Curie:

Vet du var man kan kolla upp sånt så man vet säkert?

gå och fråga på polis-station [rolleyes] kan messa och fråga min vän om du vill, han höll på med svarta lägenheter förut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loita:

gå och fråga på polis-station [rolleyes]

Jamen det är nog ett smart drag. [crazy]

loita:

kan messa och fråga min vän om du vill, han höll på med svarta lägenheter förut

Hemskt gärna! [smile]

fistforfight:

Såg något sånt på TV förut med nån brud som inte visste om att hennes lägenhet var klassad som typ butikslokal och nu skulle tvingas flytta tror jag...

Men det var "allt"? Inga böter, rättegångar, whatev?


   
SvaraCitera

Marie_Curie:

Vet du var man kan kolla upp sånt så man vet säkert?

Nej, det lilla jag vet fick jag reda på genom lokaltidningen, lol.
Någon hade hyrt ut sjöbodar som man inte fick bo i. Det stod att ägaren skulle få böter om han inte förklarade sig, typ.


   
SvaraCitera

Marie_Curie:

Men det var "allt"? Inga böter, rättegångar, whatev?

Vet inte har för mig hon hade hyrt den i tron att det var en vanlig lgh...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Det stod att ägaren skulle få böter om han inte förklarade sig, typ.

[tard] Så om han kom med en vettig förklaring så skulle han slippa? "Jamen de är ju så mysiga och trevliga, synd att bara låta dem stå"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Vet inte har för mig hon hade hyrt den i tron att det var en vanlig lgh...

Hm... Den ursäkten blir nog svår att komma undan med om man verkligen ser på lokalen att det inte är en lägenhet.


   
SvaraCitera

Marie_Curie:

Hm... Den ursäkten blir nog svår att komma undan med om man verkligen ser på lokalen att det inte är en lägenhet.

Testa... [ops]


   
SvaraCitera
loita

Marie_Curie:

Jamen det är nog ett smart drag.

jodån [crazy] säg bah... mhm så vad får jag nu då om jag avslöjar en som bor så? om de säger inget säger du.... då är de inte värt att leta efter dom [rolleyes]

Marie_Curie:

Hemskt gärna!

han kommer tro jag börjar hålla på med sånna saker nu [rolleyes] predikan nästa ^^'


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Testa... [ops]

Hehe. [crazy] Mina föräldrar skulle typ hoppa av glädje och skrika "VAD VAR DET VI SA!!" om jag skulle råka ut för det, den skadeglädjen vill jag inte unna dem. Och så vill jag förstås inte bli vräkt...

Men ja, det känns ju rätt logiskt att det värsta som kan hända är att vi blir vräkta, och då är det ju bara för mig att flytta hem igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loita:

jodån [crazy] säg bah... mhm så vad får jag nu då om jag avslöjar en som bor så? om de säger inget säger du.... då är de inte värt att leta efter dom [rolleyes]

Sant, skulle kunna funka.

loita:

han kommer tro jag börjar hålla på med sånna saker nu [rolleyes] predikan nästa ^^'

Sånt ligger ju i släkten. [wink]


   
SvaraCitera
loita

Marie_Curie:

Sånt ligger ju i släkten.

nu svarar han inte [rolleyes] hatar folk med jobb [bigsmile]


   
SvaraCitera