Aviseringar
Rensa alla

Olagligt eller inte?


Ämnesstartare

Är det olagligt att hämta ett program (en trailer) och sedan skriva i serie koden ? Som man har hittat Online?


   
Citera
Åtta

Du undrar huruvida det är olagligt att ladda ned en trial-version av ett program och sedan ange en serial som man funnit på internet (och således inte köpt)? Ja, det är det.


   
SvaraCitera

MartinDanck:

Är det olagligt att hämta ett program (en trailer) och sedan skriva i serie koden ? Som man har hittat Online?

Ja det är olagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En demo. Ja. Läste någonstans att det inte ges som olagligt, men jag vet inte.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Utan att de olagliga är att lägga upp koden eller något sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MartinDanck:

Utan att de olagliga är att lägga upp koden eller något sådant.

Uhm, i princip hela kedjan är olaglig. Sättet att få tag på koden (i många fall), koden som distribueras och sedan när du väl använder den.

Det är dock rätt absurt att bry sig om legaliteten. Vi tar ett exempel:
2^8943 + 2^469 + 2^34 + 2^22. Addera talen och representera som en bild.

Nej, förresten, gör det inte, för då har du begått ett lagbrott. Jag gjorde nämligen just en sådan bild (pythonscript och fulkodat bildformat <3). Du bryter alltså mot lagen om du tar ovanstående siffror och gör om dem till en bild. Jag har full rätt att dra dig inför rätta om du skulle göra det.

...frågan du alltid bör ställa är "bör jag bry mig?". Svaret är nej. Jag kommer knappast att stämma dig även om du tar ovanstående bilddata och representerar det som en bild.


   
SvaraCitera

k1337oris:

2^8943 + 2^469 + 2^34 + 2^22. Addera talen och representera som en bild.

Du är rätt sexig, du vet det va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MartinDanck:

Är det olagligt att hämta ett program (en trailer) och sedan skriva i serie koden ? Som man har hittat Online?

Ja, klart det är. Du har ju inte betalat för programmet.


   
SvaraCitera

k1337oris:

...frågan du alltid bör ställa är "bör jag bry mig?".

Bra talat.


   
SvaraCitera

k1337oris:

Vi tar ett exempel:

OH NINE EFF NINE


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera